Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kolejność kabli do czujnika deszczu ,zmierzchu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie spadło mi lusterko i te 3 kabelki co idą do tego kółka przyklejonego na szybie się odpieły ( kolory kabelków to żółty ,różowy? i czarny , jaka powinna być ich kolejność zaczynając od lewej strony ?

a druga sprawa to spinka w którą wkładam te kabelki ,ta blaszka od góry się ułamała i nie mogę wsadzić spinki do tego czujnika możecie powiedzieć gdzie kupić taką spinkę bo szukałem ale ani śladu ,ma ktoś link do allegro ?

 

 

Pozdrawiam Eddy

Edytowane przez Eddy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://imageshack.us/photo/my-images/404/2500897311.jpg/

 

na zdjęciu zaznaczone na czerwono ,do tego otworu wchodzi wsówka taka plastkiowa i do niej wkłada się trzy kabelki odpowiadające jeden za czujnik deszczu drugi za czujnik zmierzchu a trzeci nie wiem :D nie mogę nalezć nigdzie tej wsówki nawet nie wiem jak wpisać w allegro ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zaznaczone do gniazdo w dolnej części czujnika, zawierającego płytkę z elektroniką. Do gniazda wchodzi wtyczka. Jeśli to jej zdobycie jest problemem, to prawdopodobnie (jeśli piny są takie same) możesz sobie ją zastąpić choćby nawet wtyczką od starego wentylatora z procesora peceta.

Tu przykładowa taka wtyczka w nakablowym gniazdku lusterka wewnętrznego.

2807201100.jpg

I wielkości pinów:

280720oho.jpg

W czasie prób przy montażu zasilania lusterka okazało się, że same wsuwki na pinach trzymają się na tyle mocno, że nie musi być dopasowanej plastikowej obudowy

Same wsuwki na piny zakupisz w sklepie elektronicznym, są sprzedawane pod nazwą GOLDPIN ŻEŃSKI.

http://www.modding.bit-tech.pl/product.php?id_product=28

Mam nadzieję, że to o ten metalowy element Ci chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszedłem zrobić zdj do auta ,chodzi dokładnie o coś takiego:

1. http://zapodaj.net/85e70a0be5647.jpg.html

2. http://zapodaj.net/db23e98f26380.jpg.html

3. http://zapodaj.net/4ec6d1bbba48b.jpg.html

4. http://zapodaj.net/13b563d6a4369.jpg.html

jako tako nie mam żadnych zdolności manualnych wiec wolałbym kupić gotową część, a co do kabelkó to nie wiesz ,w które piny je wsadzić ?

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem takich fotek, to poszedłem sceniola rozebrać w tym miejscu.

Niestety ja to mam podłączone na trójścieżkowej, białej taśmie, więc w poustawianiu kolorowych przewodów nie pomogę:

2507201245.jpg 250720imi.jpg

A co do podmiany wsuwek, każdy mający pojecie o elektronice/ elektryce Ci to wykona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Odgrzewam, żeby nie tworzyć nowego tematu. Jestem posiadaczem Megane II ph II

 

Pojawił się problem z klimą, nie ma nieszczelności jednak klima nie załącza się. Na clipie kolega znalazł błąd czujnika temperatury wewnętrznej.

Posiadam lusterko fotochromatyczne (które nie działa prawidłowo) i czujnik temp klimatronika (ten mały na termistor) oraz czujnik deszczu.

Zdemontowałem lusterko wymieniłem termistor czujnika, ale co najważniejsze moim oczom ukazała się ułamana czarna wtyczka do czujnika deszczu, przyłapana taśmą izolacyjną na styk (totalna amatorka).

Postanowiłem zastąpić wtyczkę wsuwkami metalowymi, w trakcie lutowania zrobiłem lekkie zwarcie :/ zgasła lampka w kabinie

Zajrzałem do bezpieczników w kabinie wszystkie są ok, więc uruchomiłem silnik czujnik deszczu działa, oświetlenie kabiny również.

Byłem bardzo zdziwiony ponieważ powinno naturalnie wywalić bezpiecznik, a tak się nie stało :/

 

Może ktoś podpowie jaki bezpiecznik odpowiada za zabezpieczenie urządzeń podpiętych do tej taśmy co idzie pod podsufiitką, czy to będzie ten 3A ? Może teraz należałoby sprawdzić bezpieczniki lub jakieś przekaźniki w innym miejscu ?

Kolejne pytanie gdzie się kończy ta taśma, jak idzie i gdzie ma podłączenie ?

Dziś jadę na sprawdzenie i nabicie klimy, więc sprawdzimy czy działa i czy wymiana termistora była poprawna, dam znać...

Lusterkiem zajmę się trochę później... :) najpierw chciałbym usunąć te dwie usterki..

 

Bardzo proszę o pomoc i podpowiedzi.... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie lampki sufitowej nie jest zabezpieczone bezpiecznikiem, idzie ono bezpośrednio z UCH (nazywanym też inaczej: moduł komfortu, komputer kabiny etc.). Taśma idzie lewym słupkiem do wiązki w okolicy kierownicy.

thumb_hosting_zdjec_1463144040__sufit2.png thumb_hosting_zdjec_1463144014__sufit1.png

Edytowane przez kaag
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kaag o to mi chodziło, czyli wracając do zwarcia mogłem coś uszkodzić w UCH ?

Wtedy światło nie działało w kabinie przez jakiś czas, teraz działa wszystko ok, lusterko, czujnik deszczu oraz czujnik temp. wew. (po wymianie błąd nie wraca.)

 

Co do czujnika temp. wew. znajdującego się w kabinie, czy jego poprawna wielkość to 2,2kOhma ?

Pytam, ponieważ na taki wymieniłem niby czujnik nie wykazuje błędu, ale....

Ostatnio byłem na serwisie klimy (szczelna, nabita 550g, odgrzybiona, ozonowana, filtr wymieniony) jednak klima dalej się nie załącza.

Podejrzewam również czujnik ciśnienia, jednak wczoraj będąc w trasie zauważyłem też, że z kratek ciepło leci tylko wtedy, gdy ustawię na 27 (no i prawidłowo grzanie na maksa).

Jeśli zmniejszę na 26 to leci zimne powietrze (a powinno co najmniej letnie). Temperatura zewnętrzna na wyświetlaczu nad radiem jest zgodna z temp. aktualną na zewnątrz (czyli czujnik zew. jest chyba ok).

Nie wiem, czy przypadkiem ten czujnik temp. wew pomimo wymiany termistora nie robi nadal problemów.

Chyba czeka mnie wizyta u diagnostyka z clipem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o UCH to nie wiem ale skoro lampka działa to chyba jest ok. Czujnik temp. wewnętrznej pokazuje daną wartość ohm zależnie od temperatury, trzeba porównać z tabelą z serwisówek czy wartości są ok.

W kabinie miałeś gorąc kiedy po zmianie na 26 chłodziło, jeśli nie to możliwe że czujnik przekłamuje.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!