Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniaem na zimnym silniku.


icemetall

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Przedewszystkim fajne forum tu macie. :)

Przeszuskalem forum ale nie znalazlem problemu takiego jak moj.

Maianowicie moja meganka 1.6 2004 nie odpala za pierwszysm razem po parugodzinnym postoju.

Zawsze za 3 razem. Mozna tez wyczuc won benzyny. A szarpanie silnika jest bardzo duze.

Dodam ze cewki i swiece wymienione i problem pozostaje bez zmian.

Nagralem male video porannego odpalania:

Jezeli ktos mial podobny problem, top bardzo prosze o pomoc.

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, ale podobne objawy mogą występować przy uszkodzonym KZFR.

Warto było by podpić auto pod CLIP-a

Nie można wykluczyć tych dwóch podanych wyżej czujników, ze wskazaniem na czujnik położenia wału.

Przy uszkodzonym czujniku temp. po zapłonie, powinien kręcić się wentylator na chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie podczas 2 pierwszych zapłonów słychać było zaworki czyli masz problem z KZFR. Miałem to u siebie i tego jestem u Ciebie na 100% pewny, znam ten dzwięk i nic nie jest go w stanie zastąpić poczas uruchamiania silnika :). Też tak miałem, że nie zawsze zapalał, no chyba, że dodałem gazu. Podsumowując masz do wymiany KZFR, a czy zawór i czujnik faz też, to już do sprawdzenia. Jeszcze pytanie, jak podczas zapalania za pierwszym razem dodasz gazu to pali czy nie? Bynajmniej to pytanie nie zmienia mojej diagnozy.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi.

W tym tygodniu przejade sie do mechanika i podsune mu wasze podpowiedzi.

A jak przy pierwszym razem dodam mu gazu to zapali a bedzie sie trzasl niemilosiernie.

Jak bedzie po problemie to dam znac.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak przy pierwszym razem dodam mu gazu to zapali a bedzie sie trzasl niemilosiernie.

Tak jak myślałem :). Mówimy, że hałasuje KZFR, ale tak naprawde to hałasują luzy między zaworami, a popychaczami (niektórzy mówią, że zawory uderzają o cylindry, ale wtedy to by silnik szlak trafił)

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że Ci zapalił bez problemów to jest normalne. Dopiero po około 3 latach od pierwszych objawów (1 raz na około 30 odpaleń) gruchotanie rozrzadu słyszałem 9 razy na 10. Mówią, że przyczyną często jest uszkodzony zawór lub czujnik, ale ile w tym prawdy to nie wiem. Nie jestem też pewny czy po wymianie zaworu i czujnika objawy ustaną jeżeli koło się już uszkodziło. Spróbuj i koniecznie napisz jak poszło. KZFR wymieniłem ponad 2 lata temu i od jakiegoś pół roku znowu sie zaczęło odzywać, nawet często - zwłaszcza na zimnym. Ale od miesiąca nie słyszałem go ani razu i się zastanawiam co jest grane.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 tygodni później...

Witam!

Wreszcie udalo mi sie uporac z problemem. Opisze po kolei co bylo zrobione:

1. Wymiana swiec - bez zmian

2. Wymiana cewek - bez zmian

3. Wymiana czujnika walu - bez zmian

4. Wymiana Kola zmiennych faz rozrzadu - przestal grzechotac ale nadal nie odpala. Po rozgrzaniu silnik pracuje rowno i wydaje sie miec wiecej mocy.

5. Wymiana czyjnika temperatury cieczy - teraz odpala za pierwszym razem niezalerznie zimny czy cieply. Praca na zimnym jest duzo plynniejsza niz poprzedio.

Mam nadzieje ze to komus pomoze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!