Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oświetlenie schowków pomiędzy fotelami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu związanego z oświetleniem schowków pomiędzy fotelami" podłokietniki" .

Oświetlenie to działało jednak , jak łatwo się domyślić przestało, rozebrałem podłokietnik i zasilanie gniazda 12V istnieje, oraz zasilenie przesuwu podłokietnika.

Niestety albo nie umiem sprawdzić napięcia oświetlenia albo nie dochodzi prąd do oświetlenia. Sprawdziłem bezpieczniki zarówno pod fotelem kierowcy jak i pod kierownicą , brak przepalonych bezpieczników. Czy któryś z kolegów spotkał się z takim problemem albo może zna rozwiązanie .

Z góry bardzo dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w komorze nie ma bezpieczników do tych akcesorii, wczoraj zdobyłem dokładną rozpiskę bespieczników, bespiecznik odpowiadający za zasilanie "podłokietnika: znajduje się pod fotelem kierowcy. Żarówki to oczywistość zostały sprawdzone w pierwszej kolejności. Na forum znalazłem kilka wątków związanych z brakiem oświetlenia w tym miejscu jednak brak w nich odpowiedzi o usunięciu awari i ich przyczynach.

Może ktoś posiada zdjęcie schemat układu -scieżek tego ustrojstwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

Czytałem ten watek , i niestety nie odpowiada na moje pytanie , ja nie chece podłączać podłokietnika, mam go zainstalowanego fabrycznie , zależy mi na naprawie istniejącego połączenia , a nie na jego modyfikacji.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz tam schemat połączeń kostki zasilającej podłokietnik. Najpierw sprawdź czy na pinie 2 masz 12V.

U mnie też wysiadło oświetlenie schowków, przyczyną była ułamany języczek w tym ustrojstwie na które nacisk wywiera roletka. W miejsce tego automatu włożyłem zwykły przełącznik i ręcznie załączam oświetlenie schowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację , przepraszam. U mnie też poszedł ten przełącznik (znalazłem ułamane końcówki miedziane i sie zasatanwiałem do czego one służą) napięcie na kostce posidam idzie zasilenie na gniazdo 12V i przesuwanie.

Czy mógłbyś mi objaśnić (łopatologicznie) jak podłączyć ten przełącznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze musisz mieć rozebrane całe to ustrojstwo z przełącznikiem, po drugie kup nieduży przełącznik który zamontujesz w miejsce fabrycznego. Zasilanie od zapalniczki lub od tego z pinu nr. 2 wtyczki - podłącz do żarówki. Od żarówki do przełącznika i z przełącznika drugi koniec do masy, czarny przewód.

Robiłem to ponad dwa lata temu i dokładnie nie pamiętam szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, spróbuje to zrobić , a czy istnieje możliwośc podpięcia na "krótko oświetlwnia np. pod gnoazdo 12V .

O ile pamiętam jest ono zasilane tylko podczas pracy silnika więc najwyżej podczas jazdy światła by się paliły a po zgaszeniu zapłanu nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

odkopię temat by uzupełnić kilka informacji ,w dziwny sposób u mnie wysiadło oświetlenie w przesuwnym schowku ,mimo, że żarówki sprawne to go nadal nie było ;) więc postanowiłem zdemontować i rozebrać to ustrojstwo .Lampki są takie same jak w drzwiach tyle,że nie potrzeba do nich podpinać wtyczek bo zasilanie idzie przez układ blaszek .Krótki opis poniżej :

Aby wyjąc podłokietnik z auta należy zdjąć maskownice śrub ,wyjąc pojemnik na napoje i popielniczkę ,zdjąć osłonę gniazda diagnostycznego a , następnie odkręcić 4 torxy ,łatwiej jest gdy najpierw damy oba fotele maksymalnie do przodu ,by odkręcić śruby z tyłu podłokietnika ,a następnie cofamy fotele i podłokietnik maksymalnie do tyłu i mamy dostęp do śrub z przodu podłokietnika

thumb_hosting_zdjec_1378411645__dsc_0786.jpg

po odkręceniu 4 śrub ,podłokietnik unosimy do góry i odpinamy wtyczkę łączącą go z instalacją samochodu

thumb_hosting_zdjec_1378411802__dsc_0788.jpg

Gdy mamy wyjęty podłokietnik możemy pomierzyć zielone gniazdo ,czy na odpowiednich przewodach jest zasilanie ,i tak na pinie 2 ,3 ,5 powinniśmy mieć 12 V ,przy czym na pinie 3 -żółty przewód napięcie pojawia się po naciśnięciu przycisku Start .

thumb_hosting_zdjec_1378412009__podzokietnik_scenic_ii.jpg

jeśli na pinie nr 5- czerwony przewód niema zasilania, szukamy bezpiecznika 5A w skrzynce pod dźwignią elektrycznego hamulca

thumb_hosting_zdjec_1378412431__dsc_0289.jpg thumb_hosting_zdjec_1378412465__dsc_0291.jpg

Jeśli w gnieździe mamy pomierzone wszystkie piny i jest ok ,idziemy dalej i rozbieramy podłokietnik .

zdejmujemy zaślepki po uprzednim zdjęciu ramion podłokietnika ,ramiona ściągamy odchylając je maksymalnie do tyłu i wyciągamy je w kierunku drzwi .

thumb_hosting_zdjec_1378412708__dsc_0785.jpg

odkręcamy 2 torxy umieszczone pod zaślepkami ,a następnie 6 torxów mocujących obudowę podłokietnika (po 3 po każdej stronie ) .Po odkręceniu śrubek wyciągamy obudowę ku górze i zdejmujemy ją

thumb_hosting_zdjec_1378412881__dsc_0792.jpg thumb_hosting_zdjec_1378412918__dsc_0790.jpg

Po zdjęciu obudowy odpinamy wtyczkę od podłokietnika :

thumb_hosting_zdjec_1378412986__dsc_0793.jpg thumb_hosting_zdjec_1378413167__dsc_0794.jpg

dokonujemy tych samych pomiarów (uprzednio podpinając drugi koniec wtyczki do instalacji ) ,jeśli dalej jest wszystko ok i to pozostała nam płytka z przyciskiem od blokady przesuwu schowka ,którą wyciągamy z podłokietnika-nic jej już nie trzyma, poza lampkami, które trzeba wyjąć jest wsuwana w prowadnicę .

thumb_hosting_zdjec_1378413525__dsc_0796.jpg

u mnie winowajcą braku podświetlenia był przycisk nad gniazdem zapalniczki ,którego styki nie zwierały ścieżek na płytce, rozszyfrowanie tego zajęło kilka godzinek by zrozumieć jak to ustrojstwo działa, i po przeanalizowaniu którędy idzie zasilanie do lampek :)

thumb_hosting_zdjec_1378413768__dsc_0797.jpg

po dogięciu styków i podłączeniu na krótko ,okazało się, że podświetlenie wróciło

thumb_hosting_zdjec_1378413864__dsc_0798.jpg

Przy montażu podłokietnika lampki wkładamy po skręceniu podłokietnika .Reszta zdjęć niebawem 8-)

Edytowane przez andrzej27r
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

 

Jestem posiadaczem Scenica II rok 2005 1.9 DCi, chcę zainstalować fabrycznie brakujący podłokietnik centralny elektryczny, w powyższym temacie bardzo pomocny jest opis, który posłuży mi do samodzielnego wykonania kabelka łączącego podłokietnik z zasilaniem. Moja wątpliwość dotyczy doprowadzenia zasilania:

PIN 2,5 - stały plus ( 12V )

PIN 3 - 12 V po zapłonie

PIN 1,4 - minus

Proszę o informacje skąd pobrać powyższe wartości do wyjścia gniazda kostki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie sygnały jakie potrzeba znajdują się w złączu pod fotelem kierowcy. Trzeba jedynie pociągnąć tam przewody, skoro brak fabrycznej instalacji. Proponuje zapoznać się z tym tematem i wtedy będzie wiadomo co i jak. W drugim poście jest nawet rozpisane, który pin do czego.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!