Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia wału


karolu15

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie przeglądam sterowanie silnika 1,9D i nie widzę czujnika położenia wału korbowego. Dotyczy to silnika F8Q 620 wolnossącego bez wtryskiwacza sterującego. Jeżeli z wtryskiwacza znajdującego się przy rozrządzie nie wychodzi przewód to według mojej wiedzy nie masz też czujnika położenia wału. Czujnik ten pełni też rolę czujnika prędkości obrotowj. W przypadku braku tego czujnika obrotomierz bierze sygnał z alernatora.

To jest taka moja sugestia i mogę się mylić. Sprawdź czy masz czujnik nad sprzęgłem i czy masz wtryskiwacz sterujący - taki z kabelkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa jesteś pewny że z lewej???

w renówkach 1 cylinder liczy się od strony sprzęgła i to właśnie tam jest ten wtryskiwacz z kabelkiem.

Tu fotka z mojego starszego sceniola, silnik F8Q 1,9dT

przechjej.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten wtryskiwacz (sterujący) powinien być na 1 cylindrze czy nie :) Widziałem kilka zdjęć i kilka samochodów i albo ten wtyryskiwacz jest na 2 albo na 3 cylindrze. Jak powinno być właściwie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem że sterujący to nr. 1 tylko że pierwszy z lewej. Ważne że sterujący jest zawsze jeden. Po prostu trzeba sprawdzić czy z któregokolwiek wychodzi kabelek.

 

edit.

Ja miałem F9Q 736 i tam wtryskiwacz sterujący był od strony rozrządu. Widocznie w różnych wersjach silnikowych było stosowane różne rozwiązanie ale to mniej istotne, ważne że jest.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz sterującego to i nie jest potrzebny czujnik położenia wału. Komputer nie miał by co z sobą porównywać.

Najlepiej to zajrzeć w okolice połączenia silnika ze sprzęgłem i tam szukać. Jak nie ma to znaczy, że nie był potrzebny.

Przy wtryskiwaczu sterującym komputer ciągle porównuje położenie wału korbowego z faktycznym momentem wtrysku (impuls generowany przez cewkę na wtryskiwaczu)i wprowadza korektę początku wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stoisz przodem do silnika to wtryskiwacz sterujący jest ten z lewej strony, od paska rozrządu.

W pdf-ach napisano, że nie jednego ale pierwszego cylindra, a ten jest z prawej strony silnika stojąc do niego przodem.

Dlatego zapytałem, czy jesteś pewne, że ma być z lewej, od strony rozrządu jak napisałeś.

To, że jest jeden nie podlega dyskusji, chodzi o jego miejsce, gdyż to ma kolosalny wpływ na wysterowanie silnika w czasie jego pracy.

Po to są na kole zamachowym oznaczenie GMP także dla pierwszego cylindra do wszelkich ustawień, a i czujnik położenia wału wie, który tłok jest w górze i jeśli to pierwszy, to wtedy powinna być podana informacja o początku wtrysku do sterownika.

Przełożenie tego wrtyskiwacza na inny cylinder zakłóci ten proces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!