Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana typu oleju.


baad74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio na wyświetlaczu pojawił się napis przypominający o wymianie oleju. W tej chwili mam zalany Mobil 1 15W40. Wiem, że to jest dość słaby olej i nie powinien być zalewany do tego silnika, ale taki wlał poprzedni właściciel przed sprzedażą (i tak mu było wszystko jedno). Wcześniej był najprawdopodobnie syntetyk ponieważ do 51 kkm serwisowany był w ASO we Francji. W chwili zalania 15W40 samochód miał przebieg 66 kkm teraz mam 71 kkm, a więc przejechałem na nim zaledwie 5 kkm. W związku z tym, czy mogę teraz zalać z powrotem syntetyk 0W40, 5W40 lub 5W50, ELF, Mobil czy może inny? Wiem, że zasada jest taka, że nie zmienia się mineralnego na syntetyczny (tylko odwrotnie), ponieważ ten drugi może rozszczelnić silnik poprzez wypłukanie osadów, ale ten przypadek chyba jest inny. Przez ten okres nie dolałem ani kropli więc przecieków nie ma. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili mam zalany Mobil 1 15W40

przeca to jest minerał :shock:

Dziwne w MII wymiana oleju jest co 30tysi i zalewają (ASO) Elfem excellium - chyba tym: http://www.motozakupy.com.pl/index.php?d=produkt&id=1510

Przynajmniej u nas nie było żadnych ubytków i wymiana przy przeglądach.

Dziwne te zmiany masz porobione.

Ciężko powiedzieć co zrobić, ja bym chyba został przy mineralnym ale jakimś dobrym.

Może będe monotonny ale zapytałbym w ASO - auto w miarę młode e części cholernie drogie - po co je kupować :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chwili zalania 15W40 samochód miał przebieg 66 kkm teraz mam 71 kkm, a więc przejechałem na nim zaledwie 5 kkm. W związku z tym, czy mogę teraz zalać spowrotem syntetyk 0W40, 5W40 lub 5W50, ELF, Mobil czy może inny? Wiem, że zasada jest taka, że nie zmienia się mineralnego na syntetyczny (tylko odwrotnie), ponieważ ten drugi może rozszczelnić silnik poprzez wypłukanie osadów, ale ten przypadek chyba jest inny. Przez ten okres nie dolałem ani kropli więc przecieków nie ma. Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

nic się nie bój jakie osady???

po 5 tysiącach???

dla asekuracji możesz zalać półsyntetyk ale ja bym lał pełny syntetyk, (renata to nie dużyfiat ciec ci nie będzie, a lepiej będzie dla silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za odpowiedź. Zaleję więc syntetycznego Mobil 1.

PS. Dzwoniłem w tej sprawie do Renault Polska i powiedzieli mi, że oni w ogóle nie zajmują się serwisem (tylko autoryzowane stacje obsługi) i skierowali mnie do ASO w moim mieście. Niestety nie mam dobrej opinii o tej stacji więc darowałem sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!