Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana seryjnego nagłośnienia w Megi (2009r. hatchback)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam użytkowników.

Jestem zainteresowany w jakimkolwiek stopniu poprawić seryjne nagłośnienie w Megi III. Byłem u profesjonalisty, który zajmuje się wyłącznie "audio-car'em", zaproponował wymianę 4 głośników, zmianę radia (+podłączenie pilota z kierownicy i wyświetlacza), wzmacniacz oraz subwoofer - koszt 2700zł...

 

Oczywiście niezbytnio mi się to uśmiecha...

 

Teraz pytanie do Was - czy zmiana dwóch głośników z przodu wpłynie na jakość i głośność muzyki? Czy można zmienić głośniki seryjne na inne firmowe, bez przerabiania drzwi? Proszę o podpowiedź. Ma ktoś jakiś inny pomysł?

 

Pozdrawiam Piotr !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy pomysł jest taki:

- Zainstalować z przodu firmowe głośniki dwudroże (oczywiście wygłuszenie drzwi - obowiązkowe). Najlepiej zaaplikować zestaw oparty na głosniku 16,5cm - spokojnie sie mieści w drzwiach. Jedyne co trzeba zrobić to zdemontowac oryginalny dystans pod głosnik 13cm i zastąpić go dystansem z MDFu. koszt ok 500PLN (średnia półka) lub ok 1000 jeżeli chcesz troche lepiej.

 

- Dokupic wzmacniaz 4 kanałowy. Podpinasz go pod niego zestaw przedni i subwoofer. Sygnał do wzmacniacza uzyskujesz poprzez zastosowanie przetwornika sygnału z głosnika na sygnał niskonapieciowy. Dodatkowo stosujesz trójnik Y aby zdublowac sygnał stereo na kanały do subwoofera. Koszt wzmacniacza ok 500PLN (w miare dobry używany) lub 1000PLN jeżeli chcesz podobnej klasy, ale nowy.

 

- Tylne głosniki można zostawić wzmacniane przez oryginalną końcówke mocy z radia.

 

- W bagażniku zainstalować subwoofer - koszt ok 500PLN lub jeżeli chcesz lepiej to musisz wydać ok 1000PLN. Subwoofer ma swoje wymagania mocowe wzgledem wzmacniacza - musisz mieć to na uwadze.

 

Będzie dużo lepiej aniżeli seria

Edytowane przez COWON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie pęka nic sie nie odkleja

jeden płat przykleiłem do garażu na zew z ciekawości kiedy klej puści i nic wisi dalej

zależy ile kto ma kasy wiem że dynamat i stp są dobre ale to takie samo stwierdzenie porównanie

jak :

kupić najlepiej lexusa a nie renufke bo francki się psują szkoda czasu i pieniędzy

 

zależy ile sie kasy chcę przeznaczyć ludzie taśmą dekarską kleją dzrzwi...

bridij

a ty jakie masz maty ??

ja pisze o app boll miękie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, czy mogłby ktoś może podrzucić jak zdemontować (nie zdemolować) boczki drzwi tak żeby zamienić głośnik właśnie na 16,5? Czy nic więcej nie trzeba docinać itp przy zmianie seryjnych 13cm na 16,5cm? czy nie trzeba nic rzeźbić w boczku?

Jak prawidłowo matami wygłuszyć drzwi ? czy wystarczy jak okleję tylko powierzchnię drzwi "od strony " kabiny? Pytam bo słyszałem, że najlepiej to wykleić całą komorę drzwi, ale to mi się wydaje mało realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomusMaximus: Podaj mi emaila to prześlę Ci instrukcję

 

Dodano: 11 sie 2012 - 09:32

Podpowiedź jak zdjąć osłonę uchwytu w drzwiach:

W otwór, który zlokalizowany jest od spodu uchwytu trzeba włożyć coś, czym pociągniemy plastikową osłonę. Śrubokrętem płaskim łatwo uszkodzic tworzywo, więc odpada.

W zrobiłem narzędzie z łyżeczki stołowej.

Koniec łyżeczki zagiąłem kleszczami tworząc mały haczyk (promień ok 0,5cm). Okazało sie to idealne - haczyk wkładamy w otworek (jest on podłużny, tak samo jak koniec łyżeczki) i ciągniemy do siebie. Ciągniemy oczywiście z wyczuciem kontrolując czy złapaliśmy za właściwy element (można źle włożyc haczyk i pociągniemy za cały uchwyt a nie za samą osłonkę).

Łyżeczka jest o tyle dobra, ponieważ łatwo się poddaje - można ją odpowiednio uformować, oraz ma stępione brzegi, więc nieczego nie porysujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam.

Czy jak wygłuszę drzwi przednie, wywale głośniki seryjne i wsadzę coś innego jak np. http://www.audiopioneer.pl/pioneer-ts-a131ci-nowosc.html to będzie lepiej grało? Jak narazie to nie mam możliwości na jakieś poważniejsze inwestycje. Czy możecie mi poleciś jakieś dobre głośniki, które pod seryjnym radiem zagrają lepiej niż to, co Renault wsadziło? pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak zrobiłem, wymieniłem tylko góśniki i wygłuszyłęm całe drzwi. Jest lepiej. Szału nie ma bo radio strasznie gra. Wcześniej myślałem, że tśą tragedię powodują głośniki seryjne. Duży wkład niestety też ma w to radio.

Mam okazję teraz jeździć Octavią z seryjnymi głośnikami i wsadzonym radyjkiem Sony ( najprostszy model) - Przepaść jakościowa!!! Jest bas, jest głębia nic nie pierdzi. Jak wygląda zestaw seryjny Megi III nie muzę mówić... - Szkoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się tutaj, jako że nie chcę zakładać n-tego tematu o głośnikach w M III. Chciałbym wygłuszyć sobie drzwi matami z przodu i z tyłu oraz podmienić głośniki w drzwiach na jakieś wyższej jakości niż fabryczne (zarówno z przodu jak i z tyłu). Mam fabryczne tweetery, które mają pozostać i stąd moje pytanie. Jakich głośników szukać? To mają być jednodrożne, czy dwudrożne? Jak wygląda sprawa podłączenia? Czy to powinna być operacja plug&play, zwrotnice są potrzebne czy też nie? Jakoś trudno mi się w tym połapać. Niby to żadna filozofia, a jednak.

Edytowane przez giziq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwrotnice są po to żeby rozdzielić dźwięk - skoro chcesz mieć tweetery, to musisz połączyć je na zwrotkach z głośnikami w drzwiach.

Głośniki dwudrożne to zestawy - tweeter(mały) i głośnik zapewne 165mm w Twoim przypadku, bo jak już robić to porządnie. Jeśli jakość tweeterów z przodu uważasz za dobrą, to wymieniać ich nie musisz, ale mimo wszystko ja bym to zrobił.

Co do kwestii głośników - wszystko zależy ile chce się przeznaczyć, czy to Hertz DSK, u-dimension el comp 6, Crunch GTi6.2C (wszystko 165mm) i tak wszystko już kręci się przy 250-300 zł a opcji jeszcze ktoś pewnie kilka poda - jakby nie spojrzeć są to zestawy odseparowane głośnik + tweetery+ zwrotnice, a do tego jeszcze wygłuszenie drzwi i wzmacniacz.

Jeśli w ogóle nie chce się cudów, to nawet fabryczne głośniki zagrają dużo lepiej przy wygłuszonych drzwiach, ale znów - jak już się coś robi, to lepiej zrobić to dobrze

Plug&play w przypadku 165 to nie będzie, bo miejsca jest na 13 i trzeba trochę przyciąć tu i tam, ale raczej warto, bo jak już poświęcać czas i pieniądze na wygłuszenie, to trochę głupio łapać sępa i nie montować 165 :) Zapewne gdzieś w poradnikach albo którymś temacie będzie "poradnik", który pokieruje montażem

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!