Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nawiew zimny i cieply


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich z moja Megane 1.6b cos nie tak

Podczas jazdy przy dodawaniu gazu wieje mi cieple(gorace) powietrze zalezy jak ustawie czyli prawidlowo ale w momencie kiedy nacisne na sprzeglo i wrzuce na luz bez dodawania gazu to po kilku sekundach zaczyna wiac zimne powietrze chociaz nawiew mam caly czas ustawiony na maxa albo np stoje pod domem odpale silnik sie nagrzeje a wieje zimne powietrze a troche przygazuje zaczyna wiac cieple to wszytko przy ustawieniach na maxa. Czy ma to cos wspolnego z czujnikiem temperatury wody wczoraj wymienilem u mechanika na nowy, przed wymiana wszystko dzialalo prawidlowo

Czekam na szybka odpowiedz i pozdro dla wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie nad tym zastanawiam ale mechanik mi powiedzial ze odpowietrzal, dodam jeszcze ze troszke skacze wskaznik temperatury raz jest o pol kreski nad polowa raz ponizej w czasie jazdy ze stala predkoscia wczesniej tego nie bylo

 

[ Dodano: 2007-10-25, 00:56 ]

i co mnie dziwi ze temperatura nawiewu jest uzalezniona od obrotow silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie to nie dziwi. Przechodziłem to w innym samochodzie. Nagrzewnica jest zapowietrzona.

Gdy obroty są niskie to płyn nie przelewa się przez nagrzewnicę tylko cały idzie duzym obiegiem. Gdy dodajesz gazu i obroty są wysokie, część płynu zaczyna przelewac się przez nagrzewnicę i daje to ciepłe powietrze.

Czy poziom płynu jest odpowiedni?

Sprubój odpowietrzyć układ odpowietrznikami, a jesli to nic nie da, to na zimnym silniku (przy zamknietym dużym obiegu) trochę przegazuj silnik. Mozesz też wymusić przepływ przez nagrzewnicę zaciskając wąż idący do chłodnicy. Kazdy sposób jest dobry, aby wymusić całkowity przepływ przez nagrzewnicę, który zabierze ze sobą powietrze. Wcześniej nalej płynu do kreski max i zostaw korek niezakręcony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

I tak sie dzieje jak mowisz, bylem u mechanika i stwierdzil ze termostat za wolno sie otwiera jesli dobrze go zrozumialem, dzis go wymieni i mam nadzieje ze odpowietrzy nagrzewnice. Plyn jest ok dolalem do max. Jeszcze co mnie dziwi to ze rano ide do samochodu a w zbiorniczku jest troche powyzej min wody a jak odpala i silnik sie nagrzeje pokazuje max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co mnie dziwi to ze rano ide do samochodu a w zbiorniczku jest troche powyzej min wody a jak odpala i silnik sie nagrzeje pokazuje max

Poczytaj o rozszerzalności cieplnej.

 

Co do Twojego problemu to

1) spróbuj dobrze odpowietrzyć układ, bo być może masz zapowietrzoną nagrzewnice

2) możesz mieć też przytkaną nagrzewnicę, przy wolnych obrotach płyn przez nią nie przepływa, przy większych obrotach przepływ będzie większy.

 

Ale stawiam na p.1 tym bardziej, że jak piszesz wymieniany był czujnik temperatury.

 

Acha jeszcze jedno pooglądaj korek na zbiorniczku wyrównawczym. Coś mi chodzi po głowie, że jak nie trzyma to mogą być podobne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama nagrzewnica ne ma odpowietrznika. Są tylko odpowietrzniki w komorze silnika. U mnie jest jeden przy termostacie, bo jest to najwyzszy punkt układu chłodzenia i tam zbiera się powietrze.

Ogólnie nie bardzo rozumiem skąd biorą sie te problemy z zapowietrzanie, utrudnionym odpowietrzaniem itp. Kilka razy zmieniałem płyn i wystarczyło upuscić powietrze odpowietrznikiem, przegazować ewntualnie jeszcze raz upuścić i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z czego, tzn z jakiego metalu zrobiona jest nagrzewnica, może być miedziana bądź aluminiowa. W tym drugim przypadku raczej octu bym nie stosował.

Po za tym "odkamieniacza" trzeba nalać do środka.

Słyszałem, że "podłączają" nagrzewnice pod kran i płuczą ją, nie wyjmując z samochodu.

Ponoć rezultaty są zaskakujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!