Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nawiew zimny i cieply


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich z moja Megane 1.6b cos nie tak

Podczas jazdy przy dodawaniu gazu wieje mi cieple(gorace) powietrze zalezy jak ustawie czyli prawidlowo ale w momencie kiedy nacisne na sprzeglo i wrzuce na luz bez dodawania gazu to po kilku sekundach zaczyna wiac zimne powietrze chociaz nawiew mam caly czas ustawiony na maxa albo np stoje pod domem odpale silnik sie nagrzeje a wieje zimne powietrze a troche przygazuje zaczyna wiac cieple to wszytko przy ustawieniach na maxa. Czy ma to cos wspolnego z czujnikiem temperatury wody wczoraj wymienilem u mechanika na nowy, przed wymiana wszystko dzialalo prawidlowo

Czekam na szybka odpowiedz i pozdro dla wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie nad tym zastanawiam ale mechanik mi powiedzial ze odpowietrzal, dodam jeszcze ze troszke skacze wskaznik temperatury raz jest o pol kreski nad polowa raz ponizej w czasie jazdy ze stala predkoscia wczesniej tego nie bylo

 

[ Dodano: 2007-10-25, 00:56 ]

i co mnie dziwi ze temperatura nawiewu jest uzalezniona od obrotow silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie to nie dziwi. Przechodziłem to w innym samochodzie. Nagrzewnica jest zapowietrzona.

Gdy obroty są niskie to płyn nie przelewa się przez nagrzewnicę tylko cały idzie duzym obiegiem. Gdy dodajesz gazu i obroty są wysokie, część płynu zaczyna przelewac się przez nagrzewnicę i daje to ciepłe powietrze.

Czy poziom płynu jest odpowiedni?

Sprubój odpowietrzyć układ odpowietrznikami, a jesli to nic nie da, to na zimnym silniku (przy zamknietym dużym obiegu) trochę przegazuj silnik. Mozesz też wymusić przepływ przez nagrzewnicę zaciskając wąż idący do chłodnicy. Kazdy sposób jest dobry, aby wymusić całkowity przepływ przez nagrzewnicę, który zabierze ze sobą powietrze. Wcześniej nalej płynu do kreski max i zostaw korek niezakręcony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

I tak sie dzieje jak mowisz, bylem u mechanika i stwierdzil ze termostat za wolno sie otwiera jesli dobrze go zrozumialem, dzis go wymieni i mam nadzieje ze odpowietrzy nagrzewnice. Plyn jest ok dolalem do max. Jeszcze co mnie dziwi to ze rano ide do samochodu a w zbiorniczku jest troche powyzej min wody a jak odpala i silnik sie nagrzeje pokazuje max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co mnie dziwi to ze rano ide do samochodu a w zbiorniczku jest troche powyzej min wody a jak odpala i silnik sie nagrzeje pokazuje max

Poczytaj o rozszerzalności cieplnej.

 

Co do Twojego problemu to

1) spróbuj dobrze odpowietrzyć układ, bo być może masz zapowietrzoną nagrzewnice

2) możesz mieć też przytkaną nagrzewnicę, przy wolnych obrotach płyn przez nią nie przepływa, przy większych obrotach przepływ będzie większy.

 

Ale stawiam na p.1 tym bardziej, że jak piszesz wymieniany był czujnik temperatury.

 

Acha jeszcze jedno pooglądaj korek na zbiorniczku wyrównawczym. Coś mi chodzi po głowie, że jak nie trzyma to mogą być podobne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama nagrzewnica ne ma odpowietrznika. Są tylko odpowietrzniki w komorze silnika. U mnie jest jeden przy termostacie, bo jest to najwyzszy punkt układu chłodzenia i tam zbiera się powietrze.

Ogólnie nie bardzo rozumiem skąd biorą sie te problemy z zapowietrzanie, utrudnionym odpowietrzaniem itp. Kilka razy zmieniałem płyn i wystarczyło upuscić powietrze odpowietrznikiem, przegazować ewntualnie jeszcze raz upuścić i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z czego, tzn z jakiego metalu zrobiona jest nagrzewnica, może być miedziana bądź aluminiowa. W tym drugim przypadku raczej octu bym nie stosował.

Po za tym "odkamieniacza" trzeba nalać do środka.

Słyszałem, że "podłączają" nagrzewnice pod kran i płuczą ją, nie wyjmując z samochodu.

Ponoć rezultaty są zaskakujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!