Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wymianą sworzni wahaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, bardzo proszę o jakieś sugestie/wskazówki, bo już psychicznie nie wyrabiam :)

Zabrałem się za wymianę sworzni wahaczy. Ok, co może pójść źle. Robota max 2h.

Posłuże się zapożyczonym zdjęciem od andrzej27r :)

 

Śruba 1 i 2 po "chwili" zabawy po obu stronach poszły, zostały odkręcone. Największa zabawa (ponad 4h i nic nie zdziałałem) zaczęła się przy śrubie 3 - zdjęcie numer 2 , ta wskazana strzałką (tej mocującej "bolec" sworznia).

 

Zabieram się od lewej strony, nakrętka w sumie schodzi bez większych problemów, więc pozostaje mi śruba tylko w środku. Na wszelkie sposoby próbowałem ją odkręcić i nic (po odkręceniu nakrętki myślałem, że pójdzie dobrze) , odkręcania zawiodło więc stwierdziłem, że powinno dać się ją wybić, bo przecież nakrętka odkręcona i tak waliłem młotkiem itp. i wciąż nic, ani drgnie.

Zabieram się za prawą stronę, i podobnie śruby 1 i 2 odkręcone, podejśćie do 3, kręcę nakrętkę, śruba się złamała, (w sumie dobrze mniej kręcenia nakrętką :) ), więc znowu podejście do "całej" śruby i nic ani odkręcić, ani ją wybić.

 

Eh, proszę bardzo o pomoc, ponieważ moje nerwy przy tym aucie już się kończą. A auto stoi rozrkęcone u znajomego na kanale, a na weekend jest mi koniecznie potrzebne.

Zdjęcie:

ad9a4715f2dca.jpg

 

e6afd8cc83e22.jpg

 

Pozdrawiam

Edytowane przez gilus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak próbowałem, psikane WD 3 razy, łeb śruby ani drgnie, kilkoma kluczami próbowałe, z przedłużkami itp. i to jest problem, wybijać próbowałem prawie 2 godziny, aż opadłem z sił. Dosłownie jak by ktoś przyspawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat nie mam dostępu do auta, bo jak pisałem stoi u znajomego więc nie dam rady zrobić zdjęć,

Co do pierwszego, nie mogę kompletnie nią ruszyć (mimo,że nie ma nakrętki już - numer 3 na zdjęciu)

Do pneumat nie mam dostępu niestety, a może by poszło,no ale teraz nigdzie podjechać nawet nie mogę.

Przy lewym swożniu śruba jest cała, nakrętka zeszła normalnie, więc próbowałem wybijać tą srubę normalnie, i też ani drgnie, ani nie ruszy "przez łeb".

Śruba przy prawym swożniu, tak jak pisałem się ułamała, tak, że z pół cm "wgłąb w głąb".

 

Dziwi mnie to strasznie bo przecież przy takim wybijaniu śruba ta powinna wyjść, a ona tam siedzi dosłownie, jak by była przyspawana, rozumiem, że moglo to się zapiec itp, ale bez przesady.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dostęp do gazów (tlen+acetylen) to podgrzej śrubę (tylko uważaj żeby gumy przegubu nie zjarać), lub weź porządny młot i wal w łeb przedtem polej obwicie jakimś środkiem penetrującym (WD-40, płyn hamulcowy,itp)zostaw to na pół dnia tak zalane i spróbuj odkręcić uderzając w łeb jednocześnie próbując odkręcać kluczem oczkowym(trochę problematyczne samemu). Jeśli to nie jest faktycznie przyspawane (czasem i tak się zdarza :) ) to ta śruba musi wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to albo zwiększyć rozmiar młotka i zaopatrzyć się w dobry wybijak albo poświęcić dodatkowe pół godziny i wymontować całą zwrotnicę. A na "powierzchni" to już cuda można robić, łącznie z podgrzaniem palnikem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Co do palnika, to niestety tam nie mam dostępu :/ jedynie w domu mam coś takiego (minipalnik ) ale raczej wątpie, żeby to coś zdziałało. Spróbuję jeszcze klucz + młotek. Najdziwniejsze jest to, że z obu stron jest tak samo, nie da się wybić tych śrub. Jak to nie da rady, to co polecacie, wykręcić całą tą zwrotnicę ? Czy coś jeszcze mogę próbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pocieszę Cie za bardzo - ale ja jak w grudniu wymieniałem wahacze (co prawda scenic II) to też wszystko szło gładko do momentu aż miałem wybić tą śrubę. Z lewej strony wyszła normalnie, z prawej ni chu chu. U mnie jeszcze miałem łatwiej - bo dało się nią kręcić - a nie chciała cholera wyjść. Męczyłem się z jej wybiciem prawie 2 godziny. Ciągłe psikanie WD40 i coraz większy młot. Śruba już się rozpłaszczyła na końcu od walenia(zrobił się grzybek). Chyba napuchła od rdzy w środku długości.

No więc schemat był taki: walenie młotem - psikanie WD40 - czekanie aż zadziała - walenie - WD 40 - czekanie - walenie i tak w kółko, aż przyszedł upragniony sukces i śruba wyszła.

Śruba zniszczona - rdza zeżarła gwint.

Śruba ta jest o podwyższonej wytrzymałości - więc nie radzę wkładać zwykłe. W ASO z nakrętką zapłaciłem za nią 34pln - ale zapewne można kupić w specjalistycznym sklepie ze śrubami.

Może zastosuj inny środek niż WD40. Ostatnio miałem w ręce icer firmy WURTH - który oprócz funkcji penetrującej zamraża śrubę do -40'C. Ujemna temperatura powoduje skurczenie materiału i mikropęknięcia na styku gwint-gwint. Nie wiem czy to jest taki fenomenalny środek - ale zastosowałem go do wykręcenia czujnika ciśnienia w oponach - gdzie każdy warsztat mówił, że na 99,999% nie da się go odkręcić i się urwie. Nawet w ASo nie chcieli ryzykować. Psiknąłem tym WURTHem, poczekałem 2 minuty - poluzowałem bez wysiłku kluczem 11 czujnik i odkręciłem palcami. Ale nie wiem czy to moje indywidualne szczęście - czy faktycznie funkcja zamrażania tego środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej to odwróc trochę zwrotnice na bok i zobaczysz że z tyłu ta śruba przechodzi przez 2 części które przy skręcaniu się ścieśniają by sworzeń nie wypadł ze zwrotnicy, wystarczy w tym miejscu trochę rozbić i śruba wychodzi bez najmniejszego użycia siły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!