Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie radia


Rekomendowane odpowiedzi

post-49208-0-77759000-1344602224_thumb.jpg

post-49208-0-70064300-1344602234_thumb.jpg

 

Witam Forumowiczów!

Od niedawna stałem się właścicielem megane I i jest to mój pierwszy post na tej stronie.

Mam problem z podłączeniem radia. Dla zdecydowanie większości będzie to banalna sprawa dlatego proszę o pomoc.

Na zdjęciach przedstawiłem kable z radia i z samochodu. Czy mógłbym prosić kogoś aby krok po kroku napisał mi co do czego podłączyć i czego mi ewentualnie brakuje;)

 

zdjcie135m.jpg

 

zdjcie134.jpg

 

 

z góry dziękuję za pomoc :)

 

Dodam jeszcze, że próbowałem zwyczajnie połączyć czarny z czarnym, czerwony z czerwonym a żółty z żółtym ale niestety radio nawet się nie zaświeciło

Edytowane przez marcin409
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie powiem, że masz tam niezły bajzel.

Na początek odseparuj od siebie wszystkie przewody, weź w rękę miernik lub próbnik i zlokalizuj + z akumulatora oraz + po stacyjce od strony kieszeni. Następnie podłącz te przewody odpowiednio do czerwonego i żółtego przewodu w radiu. Radio powinno się już włączyć. Jeżeli się nie włączy, do radia z tyłu pod tą śrubkę przymocuj przewód, a następnie drugi koniec podłącz do masy auta. Teraz na pewno powinno radio powinno się włączyć. Jeśli się nie włączy, sprawdź bezpieczniki (w radiu i aucie). Jeżeli dalej nie zagra, radio jest uwalone.

Jak już masz zasilanie na radiu, kolejno ustawiaj w radiu balans i fade na poszczególne głośniki i podłączaj przewody do radia, aż zagra właściwy głośnik. Kable na poszczególne głośniki mają podobne kolory np. fioletowy to +, fioletowy z paskiem to -, itd. Właściwe pary od razu łącz (lutowanie + koszulka termokurczliwa). W miarę postępów kabli zacznie ubywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przekręceniu stacyjki powinieneś mieć napięcie na 2 przewodach. Ten drugi, na którym pojawi się napięcie podłącz pod żółty kabel w radiu. Tak na prawdę to zasilanie radia jest na żółtym kablu, czerwony jest od podtrzymywania pamięci. Możesz też połączyć żółty z czerwonym przy radiu i podłączyć z czerwonym z kieszeni. Radio wtedy nie będzie się wyłączać po wyjęciu kluczyka, wyłączać się je będzie ręcznie (guzikiem off).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączyłem czerwony z żółtym i dopiero do czerwonego z kieszeni. Dopiero zadziałało:)

Bardzo ale to bardzo dziękuje Kreciq za pomoc :)

 

Dodano: 10 sie 2012 - 20:13

Radio jest włączone. Podłączałem poszczególne kable od głośników i niestety żaden nie zagrał. Na tej zasadzie o której napisałeś. Ogólnie sytuacja wygląda tak:

 

Żółty + czerwony (Radio) + Czerwony (Kieszeń)

Czarny (Radio) + Czarny (Kieszeń)

Żółty (kieszeń) - wolny

Niebieski (kieszeń ) - wolny

Fioletowy (kieszeń ) - wolny

Reszta które są parami (zarówno w kieszeni jak i radiu) również wolne ponieważ żaden nie zagrał

 

Co dalej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź pary dla głośników: ustaw miernik na OHM i kolejno sprawdzaj przewody w kieszeni (każdy z każdym). Jak zobaczysz, że zmienia się wartość na mierniku, oznacza to znalezienie pary dla głośnika (pomijając kabel żółty oraz głośniki muszą być podłączone). Następnie podłączasz te przewody do radia (odsyłam do instrukcji radia, jak wyprowadzone są kanały). Najpierw podłącz pod obojętnie które wyjście (kanał) i usłysz który głośnik gra. Następnie podłącz w odpowiednie miejsce w kostce (wg schematu kostki). Z kolejnymi parami postępuj tak samo.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!