Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co kupić?


alamichzar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem w trakcie zakupu samochodu. W związku z tym że powiększyła się rodzina potrzebuję coś większego niż Clio. Myślę o Megane II.

Tylko nie wiem jaki silnik wybrać i proszę o opinię. W grę wchodzi diesel 1.9 lub 2.0 benzyna+lpg.

Mam pytanie do tych co mają 2.0 z lpg czy ten silnik "pije" olej.

Moje pytanie nie jest bez powodu. Mianowicie znajomy ma Zafirę 2.2 i po założeniu gazu zaczął ubywać olej. Kupił drugi silnik i póki nie podłączył gazu było ok. Jak zaczął jeździć na gazie olej ubywa ok. 1 litr na 1000 km

Moje drugie pytanie to czy wersja kombi ma więcej miejsca w środku bo zauważyłem że ma większy rozstaw osi. Mam 200 cm wzrostu i potrzebuję samochód w którym zmieści się za mną z tyłu żona (bo fotelik to nawet w Vectrze C nie wchodzi)

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko scenic ma 4,26m długości a megane kombi ma 4,5m to chyba megane powinien mieć więcej miejsca na nogi, no i bagażnik ma mniejszy od megi.

Niestety nie jeździłem żadnym z nich i bazuję na danych ze strony autocenrum.pl

 

Jeśli chodzi o wybór silnika to mam tylko pytanie czy 2.0 z LPG bierze olej

 

pozdrawiam

 

Dodano: 21 sie 2012 - 17:27

wcześniej zastanawiałem się nad LagunąIII bo mi się podoba, ale się "rozłożyłem" to z tyłu za mną między siedzeniami było tyle miejsca co w ClioIII i z tego co słyszałem to megii II ma więcej miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę się wtrącić, to proponuję Ci jednak obejrzeć Scenica, wsiądź tam sobie i zobacz ile będzie miejsca. W tym samochodzie siedzi się wyżej i trochę inaczej ustawia się fotel kierowcy, a pasażerowie z tyłu też potrzebują mniej miejsca na nogi niż w Megance, bo tam siedzi się jak na krześle. A co do bagażnika, to niektórych wózków nie trzeba nawet składać, żeby je tam wstawić. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko scenic ma 4,26m długości a megane kombi ma 4,5m to chyba megane powinien mieć więcej miejsca na nogi, no i bagażnik ma mniejszy od megi.

Jeżeli uważasz, że rozmiar ma znaczenie :notacrook: to zobacz Scenica Granda, napewno będziesz zadowolony. Ale na poważnie to jak wsiądziesz nawet do krótkiego scenica to się zdziwisz ile jest miejsca z tyłu i z przodu (mam scenica i megankę to wiem jaka jest różnica). Tak jak post wyżej pozycja kierowcy (pasażera) jest wyższa i to zmienia wszystko. Bagażnik jest krótszy w krótszym scenicu ale wyższy.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic żonie się nie podoba mi z resztą środek też nie bardzo podchodzi. Te zegary elektroniczne i w dodatku na środku jak w Yarisie.

 

Dodano: 24 sie 2012 - 20:01

Tak jak wyżej pisałem Scenic mi i żonie nie podchodzi więc będziemy szukać megi kombi. Jeśli chodzi o silnik to poczytałem trochę o 2.0 z lpg i biorąc pod uwagę to że koło zapasowe będzie zagracać bagażnik oraz spalanie gazu decyzja pada na 1.9 dci 120km.

Pytanie czy 1.9 dci bierze olej?

Użytkuję dwie Cliówki 1.5 dci 68km oraz 85km i oleju nie ubywa. Aczkolwiek w tej 85km (służbowa) raz ubyło trochę oleju na tyle że w dniu wymiany nie wiele brakowało do min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyboru dCi czy PB/LPG to tego dylematu nigdy nie da się łatwo rozwiązać. Po pierwsze to, przy założeniu że kupujemy używany samochód, którego tak naprawdę nigdy nie jesteśmy w stanie na 1000% procent być pewni co kupujemy, nie wiemy w jakim stanie jest silnik. Oczywiście zawsze trzeba założyć wersję optymistyczną, że jakoś będzie się kręcił. Ale nie zawsze tak będzie ;) Sam przerabiam to ;)

 

Za dCi przemawia spalanie. Nie mogę się wypowiedzieć co do megane 2, której nie posiadam, bo mam megane I phII w dCi ;) Mam mniej koni, ale z tego co tutaj czytamy, ma mniejsze spalanie.

Megane II ludzie sobie chwalą za dynamikę jazdy, podobno te 120KM pięknię idą :notacrook: i palą około 6l/100km. Benzyna 1,6 ma być za mułowata w tym samochodzie, w kombi szczególnie. Nie wiem, nie jeździłem ;)

Optymalny wybór to 2,0. Ale tutaj wiadomo, spalanie okolice 10l, nie wieżę że średnio wyjdzie 8 ;)

 

Więc warto rozważyć LPG. Ale musisz mieć dobrego fachmana, sprawdzonego. I najważniejsze ;) Zakładać trzeba coś porządnego ;) I nie zaoszczędzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co kolega z tym olejem tak non stop? Ja miałem różne auta niektóre były pełnoletnie na lpg i oleju od wymiany do wymiany uzupełniałem max. 0,5 litra

jak wcześniej pisałem znajomy ma Zafirę 2.2 i na trasie 300km przy bardzo dynamicznej jeździe cały olej znika z silnika. na starcie leje do max, a na mecie ma poniżej min. Przy spokojniejszej jeździe jest mniejsze "zużycie oleju". Silnik był wymieniany i na drugim silniku ta sama sytuacja.

 

Więc tak chciałem się dowiedzieć jak to jest w megankach. Teraz to już w sumie tylko z ciekawości bo już podjąłem decyzję że chcę diesla

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego opla, to na bank coś jest nie tak z konkretnym egzemplarzem, niemożliwe, żeby to było normą. W megance też nie powinno coś takiego się zdażyć, chyba, że motor jest zarźnięty w jakiś sposób, albo coś koło motoru, wiadomo diesel, dużo podzespołów odpowiedzialnych za odpowiednie działanie.

 

Ze swojej strony powiem, że moja megana I phII 1.9dCi na 10 tyś km spaliła około 200-300 ml oleju. Nie do końca spaliła, bardziej wypociła ale żebyś miał jasność :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ty masz diesla. Ja ma Clio służbowe 1.5 w dieslu. Silnik jest ciągle na obrotach i nie bierze oleju. Moja opinia jest taka że diesle nie biorą oleju.

Ta zafira jak była przywieziona z niemiec i przed założeniem gazu też nie piła. Potem znajomy kupił do niej silnik z anglika, który miał przejechane 60 tys mil i przed założeniem gazu było ok. po podłączeniu instalacji to samo co na pierwszym silniku.

 

Także sory ale muszę to napisać:

"Pytanie było do tych co użytkują megane II 2.0 z gazem"

jak ktoś się wstydzi to piszcie na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!