Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tuning dci 110 km fap


gobi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i mam pytanie w temacie poprawy osiągów megane 1.5 dci 110km Fap.kupione w salonie w 2011 roku wersja boose.Przebieg to 15tys km.Niestety z czasem wydaje mi się że z tych 110 koni to sporo w stajni zostało,albo winna jest krótka 6 biegowa skrzynia.Dla tego mam zamiar podnieść moc i moment silnika.Może ktoś ma jakieś doświadczenia z tym silnikiem lub może polecić dobra firmę a okolicach północno- wschodniej Polski? Pozdrawiam i dzieki za wszystkie podpowiedzi.

Edytowane przez gobi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem możliwość założenia power boxa w firmie V tech.Podnosi moc do jakiś 126 -128 km i jakieś 290 miutków.Kosztuje to coś 1300zł Może ktoś ma doświadczenia z boxem w silnikach 1.5 dci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego typu boxy są dostępne np. na ebay: http://www.ebay.pl/itm/Chip-PErformance-Box-RENAULT-SCENIC-1-5-DCi-110-BHP-Tuning-Diesel-ChipTuning-/180944257365?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a211e4155

Faktycznie, firma V tech jest firmą sprawdzoną i pewną. Tylko mam pewne ale, a mianowicie jakie skutki będzie miało dłuższe stosowanie tego typu wynalazków, jaki to ma wpływ na żywotność silnika, sprzęgła osprzętu..?

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżę temat, planuje podniesienie mocy do 130HP w tym silniku, chce go zabrać do Vtech'u, ktoś może już wcześniej korzystał z usług tej firmy i może się wypowiedzieć na ten temat ? Chodzi mi oczywiście o indywidualny chip nie o boxa. Ze strony mechanicznej mój samochód jest w dobrej kondycji, od początku serwisowany w ASO, niedawno wymieniony rozrząd, pompa, turbinę mi kuzyn troszeczkę że tak powiem odświeżył (zajmuje się tym) także przeciwwskazań nie ma bo samochód jest w naprawdę dobrej kondycji.

Edytowane przez kierba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz napisać jakie średnie spalanie u Ciebie w aucie? Mam ten sam model i w porównaniu do wersji megane II z silnikiem 1.5dci 106 koni to nowsza pali mi więcej przy tych samych trasach i takiej samej jeździe, nie zszedłem jeszcze poniżej 7 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzozka w opisie mojego auta masz średnie spalanie z różnych tras. Ogólnie z moich obserwacji nowa wersja 1.5 dCi pali więcej w mieście, ale mniej w trasie. Zimą w mieście na krótkich odcinkach nawet 7-7,5l, 105KM dCi nie był tak wrażliwy na temperaturę, dodatkowo spalanie zaburza oczywiście FAP. Ogólna średnia dla obu silników jednak bardzo podobna - 5,5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniosłem moc w swoim silniku w zakładzie w Katowicach (4GT) i obserwacje są następujące:

Silnik wg fabryki 106 KM; hamownia 113 KM;

po chip'ie moc na hamowni 127,8 KM.

Moment - fabryka 200 Nm;

Po cip'ie 240 Nm.

Autko ma mniejszą turbo-dziurę, jest żwawsze. Spalanie bez zmian na trasie, w mieście pali mniej.Max prędkość z jaką jechałem po chip'ie - 199 km/h.

Na trasie tempomat 110 km/h (średnia spalania przy przejechaniu 295 km, średnia prędkość 90 km/h to 4,5 l/100 km).

Jestem zadowolony z tuningu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!