Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III phII 1.6 ze skrzynią 6-biegową


vorph

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zaczynam się powoli przymierzać do kupna Meganki po liftingu lub Fluenca z silnikiem 1.6. Jeździłem kiedyś krótko takim silnikiem w Meganie II i tutaj pojawia się moje pytanie: jak jeździ się ze skrzynią 6-biegową. Czy ktoś ma porównanie? Jak wygląda spalanie, dynamika, hałas podczas jazdy? Zależy mi szczególnie na komentarzach osób, które jeździły autami z obiema skrzyniami. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIII 1,6 z 6-ciobiegową skrzynią jeździ całkiem przyjemnie. Wymaga jednak częstszego przełączania biegów zwłaszcza w mieście. Natomiast pozwala na jazdę w mieście np na 5 biegu. Co do spalania to na trasie udało mi się zejść poniżej 6l/100km ale trzeba zaznaczyć, że jechałem sam, przestrzegałem ograniczeń i delikatnie przyspieszałem.

Co do porównania z MII to są to zupełnie inne auta. W mojej opinii MIII ma zdecydowanie lepsze prowadzenie.

Aha zapomniałem dodać, że jeździłem obydwoma modelami jako autami służbowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyną 1.6 litra 110KM zszedłeś poniżej 6 litrów? Z klimatyzacją czy bez? Silnik 110KM czy 100KM? Jakie prędkości osiągałeś? Wynik z komputera pokładowego czy po zatankowaniu do pełna w dystrybutorze? Ciężko mi jakoś w to uwierzyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakładam, że średnie spalanie wyjdzie mi ok. 7l. 75% mojej jazdy to trasa, więc powinno się udać. W mojej obecnej Megance 1.5 średnio wychodzi mi 5.0 na 100 km. Generalnie wolałbym diesla, ale za duża różnica w cenie to raz - a dwa - po sześciu latach jeżdżenia dieslem chciałbym coś co nie ma turbiny, koła dwumasowego, filtra dpf, common raila i innych kosztownych w naprawach cudów. Najprostszy jest 1.6, więc raczej na nim się skończy :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak MIII 1,6 16V 110KM zszedłem na trasie poniżej 6l/100km. Klima była włączona. Jak napisałem jechałem zgodnie z przepisami i stosowałem się do ograniczeń. Na odcinku autostradowym w okolicach Oleśnicy miałem ok 115km/h i to był max.Wynik na podstawie komputera. Jak znam wskazania komputerów w Megankach to zazwyczaj są wyższe niż rzeczywiste.

vorph zasadniczo dobrze zakładasz. Spalanie średnie na poziomie 7-7,5 l/100km jak najbardzie realne. Przy jeździe głównie w trasie może być nawet niższe - oczywiście zależy od nogi :notacrook: Zaproponowałbym Ci 1,4 ale jeśli nie chcesz turbo to z rozsądnych silników zostaje 1,6. Powszechnie mówi się, że to najlepszy silnik do Meganki. Kompromis pomiedzy osiągami i spalaniem no i stosunkowo najmniej awaryjny. Służbowy Scenic II 1,6 za moich czasów miał ok 120-130 tys. km bez najmniejszych problemów (przy 90 tys. wymiana rozrządu) i podejrzewam, że do dzisiaj śmiga bez najmniejszych problemów (ponad 1,5 roku temu zmieniłem firmę ale auto dalej widuję, a z serwisu mam info, że przyjeżdża na przeglądy).

MIII 1,6 osobiście zrobiłem ponad 30 tys. podobnie jak MII 1,6. Ot taka rola człowieka który ma pod opieką auta służbowe w firmie (tzn miał ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w zasadzie ciągle spalanie średnie na poziomie 7litrów. Najmniej to 6,6litra. Zawsze włączona klima.

Mam 1.6 110km,a co za tym idzie 6biegową skrzynię.

Autko nawet dynamiczne. Co do częstych zmian biegów. Ja tam lewarkiem nie macham ciągle. Nawet jak się 5tkę wrzuci przy 70km/h to do tych 90-110 ochoczo idzie. Na 6tce spokojnie już można od 70-80km/h jeździć.

 

Przy wyższych prędkościach jest trochę głośno w środku. Ale do 130 względny spokój :notacrook:

Jak wracałem z nad morza i rozbujałem się do 180km/h (byłem zaskoczony jak to gładko poszło) to w sumie nie pamiętam czy bardzo głośno było bo skupiony na drodze byłem mimo,że autostrada i dość pusto.

 

Jak dla mnie autko jak i ten silnik jest godne uwagi. Ekonomiczne i żwawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w ASO można kupić taką matę do benzyniaka? Jaki jest koszt?

Widziałem kiedyś Megane Coupe III z dieslem i facet z ASO Renault mówił, że nie ma tu wygłuszenia...

 

Edit: ooo, nawet znalazłem na Allegro 1 sztukę - link. To wersja od coupe - ciekawe czy podejdzie do hatchbacka?

Edit2: tutaj widać jak jest zamontowana, bardzo ubogo...

Edytowane przez Rivam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz matę wygłuszającą pod maską silnika czy goła blacha??

Goluśka blacha.

Jak będę na najbliższym przeglądzie to z ciekawości aż się zapytam czy są może maty wygłuszające.

Chociaż mnie to nie przeszkadza. Do 110km/h a takimi prędkościami w zasadzie codziennie się poruszam,bo nie ma okazji do szybszej jazdy jest w środku przyjemnie :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

obecnie moja Megi jest w serwisie i jako autko zastępcze dostałem identyczną Megi (a nawet nowszą) tyle że z silnikiem 1,6 benz. No i dzięki temu mam porównanie :notacrook: Kolego Worph, dopóki masz wybór to się dobrze zastanów. Rozumiem Twoje obawy przed turbiną, ale gdzie się podziała radosć z jazdy? ;) Nie wspominając o elastyczności tak przydatnej w czasie wyprzedzania na trasie w której spędzasz większosć czasu jak napisałeś.

 

Faktycznie koledzy na forum często pisali że to autko do spokojnej jazdy, ale żeby aż tak spokojnej to sie nie spodziewałem :) Autko żeby chciało w ogóle jechać trzeba mocno kręcić a wtedy robi się głośno i pali jak smok. Wnioskuje że rozmawiamy o nowej furze - czym sie przejmujesz, bedziesz miał gwarancje :)

 

pozdrawiam,

Edytowane przez Tomeko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręcić? Ja zawsze jak się rozpędzam kręcę do tych 3-5k i tak mam spalanie średnie te 7litrów. Tu nie ma turbiny,która podczas wkręcania na obroty wręcz wysysa paliwo z baku :notacrook:

 

A wyprzedzać spokojnie można nawet na 4rce. Więc nie trzeba nie wiadomo jak redukować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cruel No takie miałem wrażenie jak jechałem. Żeby autko dynamicznie przyspieszało to trzeba było go wkręcać w okolice 5 tys. Jak sam zauwazyłeś nie ma turbiny więc ciąg zaczyna się dość wysoko - zupełnie się nie zgodzę że turbo powoduje wir w baku - wręcz przeciwnie, bo auto ma moc praktycznie z samego dołu i nie trzeba go wkręcać. Kopniecie zaczyna się przy 2 tyś, do 3,5 i kolejny bieg. Średnie spalanie ze 100 km wg kompa 8,7l/100 km po mieście, a jakiś wielkich korków nie było.

 

A co do wyprzedzania to masz pewnie rację - wrażenie subiektywne.

 

pozdro

Edytowane przez Tomeko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą - żeby 1,6 zaczął się zbierać trzeba go troche kręcić - zaczyna się zbierać tak dopiero od jakiś 3,5k. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - jak miałem ten silnik w m II to uważałem że jest ok i całkiem spoko. Od kiedy jeżdzę Tce całkiem zmieniłem zdanie o tej jednostce i już bym jej nie kupił ponownie... Dodam jeszcze że całkowicie nie wiem jak przedmowcy potrafią na tej jednostce wycisnąć 7l/100km w miescie - jak dla mnie jest to nierealne - w Łodzi poniżej 8 nie ma bata żeby zejść - średnia to 9l/100

Edytowane przez athlon64x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie nie wiem jak oni osiągają średnie spalanie rzędu 7 litrów. W trasie jak na razie osiągnąłem 6,7 l/km przy prędkości ok. 100km/h z włączoną klimatyzacją. Teraz w trasie będę jechał przepisowo 90km/h przez 100km z klimą i wtedy zobaczę jakie będzie spalanie. Zejść poniżej 6l z klimatyzacją - raczej wg mnie nierealne...

W mieście pokazuje mi ok. 9l/100km, a wcale szybko nie jeżdżę i nie kręcę wysoko. Przejechałem Meganem dopiero ok. 1300km, ale wątpię, żeby spalanie się obniżyło. :notacrook: Co to dopiero będzie zimą...

A w ogóle uważam ten silnik za głośny. Na zewnątrz pracuje cichutko, ale w czasie jazdy jakoś mnie drażni ten odgłos...

Edytowane przez Rivam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z kolei Fluensa 1.6 16V i moje zużycie również to niemal równe 7 litrów / 100 km, przy czym większość to trasa (jazda bez szaleństw i raczej zgodnie z przepisami) :notacrook: Z tym że: Fluence ma skrzynię 5 biegową a nie "szóstkę" jak Megane. Druga sprawa: skrzynia ma krótki piąty bieg, co skutkuje tym, że przy 100 km/h mamy już 3000 obrotów. Poprzednio jeździłem Megane II z tym samym silnikiem i tam z kolei przy tej samej prędkości było o 250 obrotów mniej. Na pewno w Flu w porównaniu do MII jest dużo głośniej, wyraźnie oskubali auto z wygłuszeń. Nie wiem jak sytuacja wygląda w MIII. Podobnie ma się sprawa z przyspieszeniem i potwierdzam opinię kolegów powyżej, że ten silnik aby jechał niestety trzeba mocno gonić. Ale i tak autko godne polecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!