Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Śruba dachowa do mocowanie poprzeczek/relingów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kupiłem do Megane poprzeczki dachowe (wersja 5drzwi). Wszystko ładnie i pięknie za dobrą kasę ale tu zaczęły się problemy.

W mojej Megane po wyjęciu zawleczek (zabezpieczeń) okazało się że miejsca mocowań poprzeczek są lekko skorodowane i zardzawione :P

Poczyściłem sobie WD-40 i zacząłem na sucho wkręcać śruby by zobaczyć czy wejdą itd.

 

W pierwszym mocowaniu się ukręciło.... i część śruby wpadła do środka na kurtynę powietrzną (musiałem demontować poł podsufitki by wyjąć). I to nie ukręciła się śruba montażowa tylko ta któa jest w dachu: w dachu jest jest śruba kołnierzowa M10 z łbem sześciokątnym i gwintem wewnętrznym M6 :D

 

Pojechałem do ASO - po chwilowych poszukiwaniach znaleźliśmy odpowiednią śrubę.

Nr fabryczny ASO 77 03 002 540

 

Renault_Megane_R_4ba8998d7ff01__82832_zoom.jpg

 

KOSZT 24 zł!!

 

Wziąłem dwie (jedną w razie co) bo tyle było na magazynie głównym Renault! Potem ukręciłem kolejną śrubę ale miałem tę drugą na wymianę :D Na koniec śruba mi się zapiekła w trzecim mocowaniu i musiałem ciąć :D ale nie miałem juz kolejnej.

 

Jako iż wykupiłem z magazynu Renault obie śruby dostępne w PL haha zwracam się o pomoc - czy ktoś wie gdzie mogę taką śrubę poza ASO kupić?? Bo ASO musi sprowadzać śruby z Francji.........

 

Dziękuję za pomoc :)

Edytowane przez Shymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak zakładałem bazę bagażnika to też miałem ten sam problem. Doszło jeszcze że zaślepki pourywałem i jakoś je potem wydłubałem ze środka. Z gwintem poradziłem sobie w ten sposób, że nagwintowałem środek gwintownikami M6.

Shymek te śruby, które kupowałeś w ASO albo są zamontowane w dachu są przelotowe całe czy zaślepione od spodu? I jaką mają długość?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko: łeb 8mm, kołnierz 1mm i reszta 19mm co daje całkowitą długość 3 cm :D

 

Z zewnątrz to normalna śruba M10 z kołnierzem i łbem sześciokatnym - taką łatwo dostać. Ale już nagwintowaną wewnatrz nie :D Nagwintowałbym sam ale te w sprzedaży to "kupa". Zresztą ja już w twardości srub też nie wierzę bo mając śruby o twardości 10,9 które miały iść do skrzyni biegów ukręciłem kluczem imbusowym.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podpinam się do tematu bo czuję, że mogę mieć podobny problem. Będę montować boxa dachowego, na razie zakupiłem belki bazowe firmy CRUZ.

Okazało się, że od nowości nie miałem gumowych zaślepek w tych śrubach i 2 są skorodowane lekko od zewnątrz, podejrzewam, że w środku

to wszystkie są skorodowane. Ale przelotowe nie mogą być bo by woda się lała do środka, no może ciekła bo to małe otworki.

Wkręciłem 2 nakrętki na próbę od tego zestawu i wkręcanie szło z oporami, gwint na nakrętkach został w zasadzie uszkodzony. Ciekawe jak to wygląda w śrubach. Podejrzewałem inny układ zwoi na gwincie (nie metryczny w megance) ale to chyba niemożliwe.

Jeśli ktoś ma namiary na sprzedawcę tych śrub w rozsądnej cenie to niech tu napisze.

 

[

Edytowane przez Yupikayey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam w eleganckie, czyściutkie i zdrowiutkie otwory po spełniające dobrze swoje zadanie zaślepkach dałem 4 śuby M6 dobrane ładnie na długość (ale nie pamiętam już ile). A używam ostatnio oryg. belek bazowych. Bardzo ładnie się wkręciły a potem wykręciły a potem kolejny raz wkręciły, moim zdaniem to zwykły metryczny, teraz patrząc po zdjęciu na górze dałem chyba całkiem sporo dłuższe niż oryginalne ale skoro się tyle wkręciły :)

Edytowane przez zaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!