Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

brak odcięcia pompy paliwowej?


Inga

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przeglądałam posty i nie znalazłam odpowiedzi na moje pytanie.

 

Megane II 1,6 benzyna 2003r, sedan zakupiłam w maju tego roku, wymieniłam rozrząd, olej, wszystkie filtry, eksploatacja bez zarzutu... W sierpniu zapaliła się kontrolka ABS i spalił się silniczek wycieraczek. Okazało się, że wysunął się jeden bezpiecznik, po wsunięciu ABS działa, silniczek nie wiadomo czemu się spalił, ale wymieniłam.

 

Niestety to nie koniec, jak auto dłużej postało nie mogłam uruchomić - rozładowany akumulator. Ponadto nie blokowała się kierownica po wyjęciu karty, ale doszłam, że to z powodu za małego prądu... Brak blokowania kierownicy był tylko skutkiem czegoś co się działo, czegoś co kradnie prąd i rozładowuje akumulator.

 

Kilku elektryków miało sprawdzić co, ale nie znaleźli odpowiedzi. Po podłączeniu do komputera okazało się, że jest błąd pompy paliwowej, nie dało rady go usunąć. Zauważyłam również, że zdarza się, że po zgaszeniu silnika i wyjęciu karty pompa pracuje dłużej niż minutę. Nie zwracałam na to większej uwagi, więc nie wiem jak długo pracowała.

 

Czy to pompa a raczej coś co ją odcina może być przyczyną czy należy szukać w innym miejscu? Jak to naprawić?

 

Dodam jeszcze, że nie za każdym razem zdarza się problem z uruchomieniem silnika. Sprawdzam teraz za każdym razem po wyjęciu karty, czy zablokowało mi kierownice i czy słychać pompę i nie mogę trafić by zbyt długo pracowała. Nie mogę więc sprawdzić czy przyczyną jest faktycznie problem z odcięciem napięcia od pompy paliwowej.

 

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa jest zasilana przez przekaźnik który znajduje się w środku(nie widać go) w czarnej skrzynce bezpieczników pod maską.Przekaźnik uruchamiany jest od impulsatora wału.Zatrzymanie silnika (brak impulsów) powoduje wyłączenie przekaźnika pompy.Wnioski - pompa zatrzymuje się po zatrzymaniu silnika a nie po wyciągnięciu karty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za odpowiedź.

Pana wniosek nie sprawdza się w moim samochodzie. Otóż pompa pracuje u mnie po włączeniu zapłonu, a dzis po odłączeniu akumulatora i podłączeniu pompa również uruchomiła się mimo iż karta nie była w stacyjce...

W czarnej skrzynce, znajdującej się obok akumulatora widzę tylko bezpieczniki, nie widzę tam przekaźników.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przeczytałeś dokładnie co napisałem -"znajduje się w środku nie widać go" .Mój wniosek jest prawidłowy -dla prawidłowo działającego układu. Bo prosiłeś o wyjaśnienie na jakiej zasadzie pracuje pompa.Z tego co piszesz teraz wynika że przekaźnik ci się "skleił" - czyli pozostał w pozycji włączonej.Aby usunąć tą usterkę musisz wymontować tą czarną skrzynkę z bezpiecznikami rozpołowić obudowę i dopiero wtedy dostaniesz się do przekaźnika który jest wlutowany w płytkę elektroniczną.Aby potwierdzić tą usterkę to w czasie gdy po wyłączeniu silnika pompa nadal pracuje wypnij z tej czarnej skrzynki białą wtyczkę z pojedynczym grubym czerwonym przewodem.Jeżeli to spowoduje wyłączenie pompy ,to znaczyło by że przekaźnik się skleił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za odpowiedź.

Przeczytałam dokładnie co Pan napisał. I odpowiedziałam, że nie znalazłam tego przekaźnika, bo tak po prostu było. Nie napisał Pan, że mam rozkręcić skrzynkę i szukać pod bezpiecznikami.

Proszę bez potrzeby się nie denerwować.

W każdym razie, jak pisałam, nie zawsze ta pompa się nie wyłącza. Więc ten przekaźnik raz działa raz nie. Jeśli znowu mi się to przytrafi, wtedy będę sprawdzać dokładnie tak jak Pan napisał.

 

Bardzo dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!