Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

brak odcięcia pompy paliwowej?


Inga

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przeglądałam posty i nie znalazłam odpowiedzi na moje pytanie.

 

Megane II 1,6 benzyna 2003r, sedan zakupiłam w maju tego roku, wymieniłam rozrząd, olej, wszystkie filtry, eksploatacja bez zarzutu... W sierpniu zapaliła się kontrolka ABS i spalił się silniczek wycieraczek. Okazało się, że wysunął się jeden bezpiecznik, po wsunięciu ABS działa, silniczek nie wiadomo czemu się spalił, ale wymieniłam.

 

Niestety to nie koniec, jak auto dłużej postało nie mogłam uruchomić - rozładowany akumulator. Ponadto nie blokowała się kierownica po wyjęciu karty, ale doszłam, że to z powodu za małego prądu... Brak blokowania kierownicy był tylko skutkiem czegoś co się działo, czegoś co kradnie prąd i rozładowuje akumulator.

 

Kilku elektryków miało sprawdzić co, ale nie znaleźli odpowiedzi. Po podłączeniu do komputera okazało się, że jest błąd pompy paliwowej, nie dało rady go usunąć. Zauważyłam również, że zdarza się, że po zgaszeniu silnika i wyjęciu karty pompa pracuje dłużej niż minutę. Nie zwracałam na to większej uwagi, więc nie wiem jak długo pracowała.

 

Czy to pompa a raczej coś co ją odcina może być przyczyną czy należy szukać w innym miejscu? Jak to naprawić?

 

Dodam jeszcze, że nie za każdym razem zdarza się problem z uruchomieniem silnika. Sprawdzam teraz za każdym razem po wyjęciu karty, czy zablokowało mi kierownice i czy słychać pompę i nie mogę trafić by zbyt długo pracowała. Nie mogę więc sprawdzić czy przyczyną jest faktycznie problem z odcięciem napięcia od pompy paliwowej.

 

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa jest zasilana przez przekaźnik który znajduje się w środku(nie widać go) w czarnej skrzynce bezpieczników pod maską.Przekaźnik uruchamiany jest od impulsatora wału.Zatrzymanie silnika (brak impulsów) powoduje wyłączenie przekaźnika pompy.Wnioski - pompa zatrzymuje się po zatrzymaniu silnika a nie po wyciągnięciu karty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za odpowiedź.

Pana wniosek nie sprawdza się w moim samochodzie. Otóż pompa pracuje u mnie po włączeniu zapłonu, a dzis po odłączeniu akumulatora i podłączeniu pompa również uruchomiła się mimo iż karta nie była w stacyjce...

W czarnej skrzynce, znajdującej się obok akumulatora widzę tylko bezpieczniki, nie widzę tam przekaźników.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przeczytałeś dokładnie co napisałem -"znajduje się w środku nie widać go" .Mój wniosek jest prawidłowy -dla prawidłowo działającego układu. Bo prosiłeś o wyjaśnienie na jakiej zasadzie pracuje pompa.Z tego co piszesz teraz wynika że przekaźnik ci się "skleił" - czyli pozostał w pozycji włączonej.Aby usunąć tą usterkę musisz wymontować tą czarną skrzynkę z bezpiecznikami rozpołowić obudowę i dopiero wtedy dostaniesz się do przekaźnika który jest wlutowany w płytkę elektroniczną.Aby potwierdzić tą usterkę to w czasie gdy po wyłączeniu silnika pompa nadal pracuje wypnij z tej czarnej skrzynki białą wtyczkę z pojedynczym grubym czerwonym przewodem.Jeżeli to spowoduje wyłączenie pompy ,to znaczyło by że przekaźnik się skleił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za odpowiedź.

Przeczytałam dokładnie co Pan napisał. I odpowiedziałam, że nie znalazłam tego przekaźnika, bo tak po prostu było. Nie napisał Pan, że mam rozkręcić skrzynkę i szukać pod bezpiecznikami.

Proszę bez potrzeby się nie denerwować.

W każdym razie, jak pisałam, nie zawsze ta pompa się nie wyłącza. Więc ten przekaźnik raz działa raz nie. Jeśli znowu mi się to przytrafi, wtedy będę sprawdzać dokładnie tak jak Pan napisał.

 

Bardzo dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!