Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opinie o Megane II - prasa i testy a użytkownicy


MaArek77

Rekomendowane odpowiedzi

Rolandzikl zależy kto co lubi ja np. nie kupie nigdy więcej auta z Polski chyba że tanie do pracy za 3/4 tysie ... po droższe od razu wyjechałbym do Niemiec ale sam bądź jakimś znajomym nie z jakimś handlarzem któremy zleca się zakup auta....

 

Co do auta lepiej trochę dopłacić i mieć spokój chociaż to w dużym wypadku zalezy też od sprzedającego :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że nie chcesz hands free a dla mnie to rzecz doskonała i bardzo ułatwiająca życie. Nie chciałbym już wracać do tradycyjnego kluczyka. Żadnych problemów z hands free ani z elektroniką nie miałem.

Do tego Renault oferuje auta w wielu przypadkach świetnie wyposażone, w VW pewnie musiałbyś grubo dopłacać za takie wyposażenie. Mam Scenic II od maja (1,9 dCi). Jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też myślałam że jak dopłacę to będzie lepiej ,autko fajne przestronne stabilne 2004 rok sprowadzone siadać i jeżdzić .nic podobnego masakra remont za remontem nawet sprzedać nie można bo non stop u mechanika masakra.Gromada pieniędzy na naprawy .każdy mechanik mówi co innego.Można dostać zawału.teraz sprzedam i nigdy więcej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czytałem całości, tylko pierwsze posty i do nich się ustosunkuję :D Moje pierwsze auta to były fordy. Później nieszczęśliwie wszedłem w alfę którą wolałem wyrzucić niż sprzedać. Kolejne były VAG, jakiś szmelcvagen i audi. Powiem szczeże szczerze że chyba dożywotnio wyleczyłem się z VAGów. Do fordów dalej czuję sentymant. Nie powiem złego słowa.

Przez przypadek kupiłem scenica I i gdyby by nie to, że dla mnie auto albo za duże albo za małe, to pewnie bym tym jeździł dalej. Nasłuchałem się głupot, że drogo, że coś tam. Były do wymiany łożyska z tyłu. Znowu się nasłuchałem, że drogo, bo z tarczami i takie tam... No kuźwa, chyba jeszcze nikomu nie padły łożyska na dobrej tarczy. W efekcie i tak wyszło na to samo co w audi albo taniej. Teraz jak audi umarło śmiertelnie któryś raz w tym roku, postanowiłem zmienić na CC. Do wyboru miałem fokusa albo megi.(no i jeszcze astra ale ten transformer mnie nie przekonuje) Raz że megi za pół ceny, dwa spalanie mniejsze, 3 zdecydowanie ładniejsza. Silniki właściwie te same (też PSA) Auto z plastiku więc problem z korozją dużo mniejszy, a co do elektorniki? W szmelcvagenie lutowałem kable kilka razy do roku jeśli chciałem zamknąć auto albo szybę. pilot czasami faktycznie tam działał. Tempomat też raz na jakiś czas wskakiwał, maty grzewcze w fotelach? hmm,

Takie to jest pierniczeni że francuz psuje się drogo. do VW poszczególne części może i bywają tańsze, ale co z tego jak zawsze trzeba wymieniać pół auta.

Wczoraj gadam z kumplem o zaślepieniu EGR, że mi nie wyszło oszustwo i po wypięciu wtyczki zaświecił się serwis a zaślepke nie bardzo jest jak wstawić ... tak w kilka minut. jego odpowiedź - aleś se auto kupił, u mnie w oplu to tylko dwie śróbki śrubki :D Ale, że odkąd kupił auto to co tydzień mi pisze co jeszcze musi zrobić to już nie wspomniał :)

Raczej ciężko się spodziewać samochodów klasy golf 1, fiesta 3, punto 1 czy astra 1 na rynku. Auta sie psują i wszystkie psują się drogo.

Trzeba jeszcze pamiętać o tym, że auta z niemiec Niemiec prawie zawsze są zarżnięte, a auta z francji Francji ZAWSZE są powypadkowe, albo/i zarżnięte. We francji Francji auta są 50% droższe niż w polsce Polsce. a gdzie transport, opłaty itd. Jeśli się kupuje 5 letnie bezwypadkowe za pół ceny to wiadomo jak się to musi skończyć :P

megi mam niedługo ale jak narazie nie znalazłem żadnego powodu dla którego miał bym płacić dwa razy więcej za jakąś legendę jaka krąży wokół żelastwa. Kolejne będzie megi III CC chyba, że się zdaży zdarzy cód cud i będzie mnie stać na BMW.

Błędy błędami ale nazwy państw to już wypada dobrze napisać :D

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym tylko zwrócić uwagę koledze subratri, że Renault, to nie jest koncern PSA. W skład koncernu PSA wchodzą Citroen oraz Peugeot i robią zupełnie inne silniki niż Renault. I o tym jako posiadacze aut francuskich powinniśmy wiedzieć. :D

Z resztą wypowiedzi w pełni się zgadzam. Również przesiadłem się na Megane z Audi(A4) i przestałem przeklinać. :) Nie to, że Audi się psuło, ale żeby w pełni zdrowy i jakby nie było mały silnik 1.6 pożerał 12 l/100 km. :D Do tego jeszcze to przekombinowane przednie zawieszenie z 8 wahaczami. :D Tragedia.

Z Renówką nie jest źle - przynajmniej mało pali i choć już starawa, to jeszcze się nie popsuła. Nie mam więc powodów do narzekań.

Doleję jednak nieco oliwy do ognia i napiszę, że spotkałem lepiej wykonane auta francuskie i były to właśnie pojazdy z koncernu PSA. Jeździłem bowiem paroma Citroenami (w tym przez 4 lata Xsarą Picasso) i jeśli chodzi o jakość wykonania, to śmiem twierdzić, że Renault odstaje nieco od koncernu PSA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo, a myślałem, że PSA to cała (f)Francja :D No nic, zanim nie zrobią cabrio w podobnym rozmiarze do (m)Megane, to zmiany nie będzie.

Drobny przykład z dzisiaj. Już pisałem o windsht'cie gdzieś. Dzisiaj byłem we (F)francuskim ASO. Cena nowego to 300e54c. Do A4 było 514e. Zrobione z tego samego i tak samo.

A jeszcze mały przykład z życia. Zanim kupiłem to zrobiłem drobny wywiad ze znajomym, który jeździ (e)Espace'em od kilku lat. Pytałem się o problemy. Powiedział, że miał jeden. Pękła mu głowica w silniku 3l. Mówi, że właściwie z jego winy, bo olał to, że się przegrzewał w górach :D

pojechał do ASO (auto 2004r) Renault zapłaciło 70% kosztów naprawy :D.

Ja chyba zrobię to samo z turbiną, ale musze się wywiedzieć o dokładną historię auta. No i pododawać, co taniej :) czy 7 stówek we (w)Wrocławiu czy "pogwarancja" w ASO.

 

PS

PODANIE

Do: Prezesa

Jak widać, znam dość dobrze zasady polskiej pisowni.

To, że je znam nie przekłada się jednak w żaden sposób na chęś używania tejże wiedzy przez moje zwoje myślące (śmiem twierdzić, że takowe posiadam).

Na maturze mi to wybaczono, Nawet pracę inż. miałem z błędami.

Uprzejmie proszę więc o niemarnowanie czerwonego mazaka na moje niedoskonałości.

 

Z wyrazami szacunku

Subratri

 

Podanie odrzucone.

Regulamin szanowny kol. zaakceptował przy rejestracji to proszę się stosować.

O takich przypadkach traktuje pkt. 5.7

Pozdrawiam - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pękła mu głowica w silniku 3l. Mówi, że właściwie z jego winy, bo olał to, że się przegrzewał w górach :D

Po prostu jest to wada tych silników i są to silniki diesla Isuzu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!