Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

odpalenie jak loteria


ryba1984

Rekomendowane odpowiedzi

Z tymi błędami to spokojnie. Jedna awaria potrafi skutecznie spowodować kilka, lub w Twoim przypadku kilkadziesiąt błędów. Ja np. miałem tylko awarię elektrozaworów w automatycznej skrzyni biegów, a dodatkowo była usterka hamulca parkingowego. Hamulec był i jest w 100% sprawny. Po naprawie ASB usterka hamulca zniknęła bez śladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się dziś za czujnik położenia wału, dostęp jako taki, zdemontowałem dolot do przepustnicy, odchyliłem kilka węży, i zabrałem się za odkręcanie. Czujnik trzymał się na 2 śrubach na klucz 10, jedną ledwo widać a druga to tylko na wyczucie przedłużaną grzechotką.

Czujnik był lekko zabrudzony, było trochę opiłków na nim poleciały do magnesu, wyczyściłem dokładnie, zmierzyłem oporność cewki (228ohm) i założyłem. Cała operacja od początku do końca zajęła mi 20 min na spokojnie.

Zobaczymy czy to coś pomoże, będę informował.

A tak z innej beczki mam płyn chłodzący na min. i nie wiem jaki dolać? Ma kolor żółty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem to odpalanie megane

Miałem podobnie,potrafił zgasnąć nagle przy wyprzedzaniu,śmierć w oczach.

Wypadały tez mi zapłony co wyraźnie widać było w sterowniku od STAG-a.

Wymieniłem:

-czujnik położenia wału

-silnik krokowy

-cewka(zasugerowałem się,że to Sagem)

-świece

-kable

..i wiele badań czujników i wiązki ze sterownika do nich

Sprawa okazała się banalna(chyba)bo jeszcze nie naprawiłem(zaczęło padać).Dzisiaj sprawdzałem przewody od sterownika do wtrysków i okazało się,że z tyłu silnika patrząc od przodu po lewej za miarką oleju,są przewody masy sterownika wtrysku,były luźne a jeden wręcz wypadł ze złączki,wystarczyło gdy go dotknąłem i silnik raptownie zgasł.

 

Już nie gaśnie i nie trzęsie na wolnych. Powodem była ta właśnie taśma masy przy silniku i lekka nieszczelność na wężykach podciśnienia przez co Map Sensor dawał nie takie napięcie do sterownika co wzbogacało mieszankę na wolnych i trzęsło buda,na wyższych obrotach było już ok.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki mam płyn chłodzący na min. i nie wiem jaki dolać? Ma kolor żółty.

 

Te wszystkie płyny są na bazie glikolu etylenowego, kolor nie gra roli, byle stężenie było odpowiednio wysokie - jednoznaczne z temperaturą krzepnięcia, także znajdź jakiś zimowy w stylu -35 stopni, zalej i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj co prawda dla MI ale silnik jest w ogólności ten sam (w sensie jakaś tam wersja K7M)

W MIII 1.6 16V benz. jest przecież inny silnik, a nie odmiana K7M (8 zaworów), tzn.jest podobny do tych w MIphII i MII. Swoją drogą mogliby coś poprawić w tym względzie bo jak na MIII i taki przebieg to dość wczesna usterka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

troszkę czasu już minęło po czyszczeniu czujnika i powiem, że dotychczas odpukać auto uruchamia się jak powinno, od kopa. Dziwne tylko, że tak niewielkie zabrudzenie czujnika powodowało takie problemy... W końcu nie jest on niczym osłonięty a tylko przykręcony do silnika i wszelkie kurze, opiłki i inne syfy które dostają się do komory silnika mogą powodować ich osadzanie się na jak widać "delikatnej" końcówce czujnika.

pozdrawiam

 

Dodano: 18 paź 2012 - 16:17

no i stało się... po "dłuższym" czasie użytkowania auta prawie codziennie dziś na gorącym silniku po 15min postoju znowu nie załapał od kopa.. Nie wiem, czy znowu czyścić czy kupić nowy czujnik.. A może to przewody... ehh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jakiś miesiąc temu odkręciłem przepustnice i elegancko wyczyściłem preparatem do gaźników. Od tamtej pory autko pali bez zająknięcia, obroty nigdy nie spadły poniżej normy tj. około 800/min wydaje się, że wszystko gra!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!