Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG Stag 200-4


1982robo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś mi gazownik wymienił listwę z OMVL Reg Fast na coś takiego RAIL IG1 4CYL. 3 OHM. Po założeniu silnikiem telepało podczas kalibracji, ale później rozwiercił dysze i już było ok. Skalibrował wszystko i niby chodzi ok, jakby ma więcej mocy na niskich obrotach,albo mi się wydaje. Wrzucę fotki jak porobię bo listwę mi zamocował na opaski samozaciskowe co mi się nie spodobało, ale tłumaczył się tym, że w poprzedniej listwie te wyloty gazu były ustawione poziomo w stronę silnika a w tej wychodzą w dół i mówi żeby te wyloty były bardziej w poziomie a nie w dół. Powiedział ze ta listwa jest wolniejsza i zobaczymy co się będzie działo. Jutro rano będzie test i napisze co i jak. Czy ta listwa jest gorsza od tamtej? czy przez rozwiercenie będzie więcej palił?

Edytowane przez 1982robo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Rano jak zwykle, gasl. Dziś fachman jeździł znów że mną. Nagrał sobie jakiś plik oscyloskopu czy czegoś takiego. Po przejrzeniu wykresu wyszło że np przy 2000 rpm czas wytrysku wynosi 1.0,1.2,1.5 ms. Powiedział że to za krótko i że listwa nie widzi tak krótkich czasów bo pracuje od dwóch czy tam dwóch i pol ms i że to powoduje to że obroty spadają i że to nie wina sterownika bo ma każdym tak będzie. Tylko on nie wie czemu tak się dzieje ale spróbuje się dowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dalej gaśnie. Wczoraj mi gaziarz po konsultacji a technikiem AC zmienił znów listwę na szybszą AC W01. Powiedział że jest dobra ale i tak wczoraj wieczorem zgasł, chociaż jakby sie poprawiło. Chodzi mi o to że ma jakby więcej mocy i autko jest żywsze. Dziś świece rozkręciłem i wyglądały trochę nie ciekawie po 6 tysiącach kilometrów:

pierwsza, druga , trzecia , czwarta , czwarta 2

 

Chyba należałoby je wymienić?? Poniżej kilka zdjęć instalacji:

instalka 1 , instalka 2 , instalka 3 , instalka 4 , instalka 5 , instalka 6 , instalka 7 , instalka 8

Zauważyłem także ze jak rozpędzę auto na ponad 3 tysiące obrotów to wtedy najczęściej gaśnie, poniżej udaje mu się czasem odbić i wskoczyć na obroty. Jakieś pomysły? Jak nic nie będzie pomagało to niech wymienia sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze 3 świece są ok. Problemem jest świeca nr 4. Coś niedobrego się dzieje na tym cylindrze i prawdopodobnie ta usterka jest problemem, który jest w tym temacie przedstawiany.

Proponuję sprawdzić cewkę (najlepiej poprzez podmianę na taką w 100 % sprawną). Jak tu nic się nie znajdzie, polecam udać się do mechanika, celem sprawdzenia kompresji na tym cylindrze.

A tak z ciekawości, ile auto pali oleju (jak często musisz robić dolewki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały osad oznacza ubogą mieszanę i dopalanie metalu na świecy, a więc i upalanie wszystkiego co jest po drodze. W skócie białe to tlenek X gdzie X to metal przeróżny. Masz nierówne wężyki wtrysk-kolektor, nieskalibrowane "elektrozawory" bo wtryskiwaczem tego nazwać nie można. Twoje problemy przy 3 tyś. to kwestia strojenia w open loop z sondą szerokopasmową i po obrotach, co wymaga 1. sondy szerokopasmowej-nie wielu gazowników ją ma, 2. wymiany sterownika, 3. precyzyjniejszych wtryskiwaczy. Mało tego reduktor będzie się raczej zapowietrzał, wymagane przeniesienie w inne miejsce (niżej)

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tym olejem mam problem. Dolalem już z litr na przejechanych 6 tysięcy, wychodzi że 0,17 litra na tysiąc. Czy cewka może być powodem palenia oleju? I tego że auto gaśnie? Nie widać dymu ciemnego ani żadnych wycieków pod silnikiem a oleju ubywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka może być przyczyną osmolonej świecy (wypadanie zapłonów na tym cylindrze).

Przysuń rękę do rury wydechowej. Jak poczujesz pulsowanie wydobywających się spalin, to raczej będzie to cewka.

Osmolenie tej świecy może też świadczyć o spalaniu oleju. Ale to musiałyby być dosyć małe ilości. Powstały nagar byłby wtedy brązowy i grubsza by była jego warstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czasem jest coś takiego jakby pykniecie. Czyli ta cewka może być przyczyną że auto gaśnie? Znaczy jedną z przyczyn. A ubytek oleju to też przez ta cewkę? Czy te 0,17 litra to dużo na tysiąc kilometrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ta cewka może być przyczyną że auto gaśnie?

Tak

A ubytek oleju to też przez ta cewkę?

Na pewno nie.

Czy te 0,17 litra to dużo na tysiąc kilometrów?

W normie, ale na Twoim miejscu już bym zaczął gromadzić fundusze na remont silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podejrzana Cewka wymieniona na nową, nic to nie pomogło, autko dalej gaśnie. Chyba będę musiał do innego gazownika podjechać. Tylko co z gwarancją? Jak ktoś inny mi coś pogrzebie to ten powie że gwarancja nie ważna. Ehhh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie czy samochód był poddany diganostyce w wykluczenia problemów z samochodem?

Odnośnie instalacji żle nawiercony kolektor i prawdopodobmnie pomylona kolejność cylindrów,wtryski zbyt powolne

f4r ma na wolnych obrotach czas wtrysku 2,1-2,2ms,miałem taki problem w sceniku ale wymiana wtryskiwaczy pomogła.

W razie problemów daj znać spróduję pomóc.

Pozdrawiam Rafał

post-50284-0-82436200-1351447607_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!