Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falowanie - ale nie to co zwykle


biziu

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak już pisałem, od 3 tygodni mam megankę z końca 2002, z silnikiem 1,6 w benzynie.

Od tygodnia czytam te wątki na temat falowania, ale nie do końca mam to samo.

Po tygodniu jeżdżenia, podczas zapalania na zimnym silniku, obroty spadały do 400-500, silnik sie przyduszał, prawie gasł, ale wchodził na swoje normalne obroty i juz problem sie nie pojawiał. Trwało to 2-3 sekundy podczas zapalania na zimnym silniku. Na ciepłym nie było problemu. Po prostu wskazówka spadała do dołu i po 2 sekundach juz była na swoim miejscu.

Oddałem do serwisu, na przeglądzik. Wyczyścili przepustnicę, podpieli kompa. Po wyjechaniu było ok, ale nastepnego dnia problem wrócił. Tyle, że po wcisnięciu przycisku START, wskazówka biegnie do góry na 1500, a później dalej to samo - leci na dół, przydusza się i odbija do góry na normalne obroty. Wszystko trwa tyle samo czasu, czyli 2-3 sekundy. Samochód poza tym jednym przypadkiem, nie ma falowania obrotów, nawet nie wiem czy to nazwać falowaniem. Temperatura na stałym poziomie, żadnych innych usterek nie zauważyłem.

Co mam teraz sprawdzić? Czujniki temperatury? Położenia wału? Podejrzewam, że wejście na 1500 obrotów, to na tym kompie ustawili, zeby się nie dusił.

Gdzie szukać? Nie chcę jechać do tego "renomowanego" serwisu, bo nie jestem zadowolony z jakości, ceny i stwierdziłem brak kilka litrów paliwa...

 

Dodano: 25 paź 2012 - 17:48

Problem zafalowania przy odpalaniu na zimnym dalej trwa, mam wrażenie, że z dnia na dzień przydusza się bardziej, ale jeszcze nie gaśnie.

Chyba muszę poczytać na temat cofnięcia paliwa, bo juz pomysłów brakuje...

 

Drugi problem, to po włożeniu karty, pojawia sie wszystko jak zwykle, ale po naciśnięciu przycisku start nic sie nie dzieje. Na wyświetlaczu pojawiają się wszystkie kontrolki, gasna i pozostaje kontrolka akumulatora, po upływie kilku sekund, okolo 8, pojawia sie jakby nigdy nic godzina na wyświetlaczu i temperatura, a po kilku następnych sekundach samochód się sam odpala, bez dotykania. Jak zgaszę i odpalę jeszcze raz jest wszystko ok. Problem tkwi w pierwszym odpaleniu po długim postoju. Tak jakby prąd powoli dochodził...

Wstawiłem samochód do garażu na noc, aku podpiąłem pod prostownik, żeby sprawdzić czy to nie wilgoć, bo jak było ciepło to było ok, po deszczach i mgle jest kłopot z zapaleniem. Po nocy w garażu odpalił jak nowy. Dzis aku laduje się w garażu, a samochód zostawiam na dworzu. Jak jutro odpali normalnie to znakiem tego, że aku do wymiany. Jak nie odpali od razu to już nie wiem gdzie szukać. Są jeszcze trzy cewki sagem i jedna innej firmy, no name. Wyglądaja bardzo dobrze, ale to chyba nie objawy cewek, choć wilgoć lubi cewki w innych autach...

Przeczyściłem klemy i wszystkie kable, które są przy klemach, kable masowe które znalazłem, przeczyściłem bezpieczniki pod maską i czujnik położenia wału - choć był czysty.

 

Prośba o sugestie, jeszcze do rozrusznika musze się jakoś dobrać, nie widzę go od góry. Co później?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis aku stał w garażu, kilka godzin znowu ładowałem. Samochód stał na zewnątrz.

Rano włożyłem aku i próbowałem odpalić. Niestety to samo. Wygląda na to, że nie aku. Dzis czekałem chyba z minutę, aż załapał. W tym czasie mogę sobie pooglądać kontrolki, posłuchać radia...

Jesteś pewien, że to aku?

 

Co w tym samochodzie jest zależne od niskiej temperatury i wilgoci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tyle, że układ elektryczny w tym samochodzie to jakieś 1/3 całości...

Zacznę od wymiany aku, teraz jest 12V 550 ah, czas chyba na 640.

Jak to nie pomoże to cewki na beru. Jak to nie pomoże to spycham do Wisły...

Po niedzieli mam trochę wolnego to poczyszczę czujki, kable i sam nie wiem co jeszcze.

 

Dodano: 26 lis 2012 - 15:55

Aku nowy - nic nie pomogło.

Odkręciłem przepustnicę, bo mogli w tym świetnym warsztacie nie wyczyścić, ale jednak była wyczyszczona. Uszczelniłem założyłem, nic nie dało.

Kable nie sa poprzecierane.

Obie usterki nadal występują. Pierwsza bez zmian. Z falowaniem coraz gorzej, postępuje. Teraz gaśnie, raz, a czasem dwa, jak dodam gazu, żeby nie zgasł - to nie ma jednostajnego świstu, tylko taki przerywany. Po dwóch trzech naciśnięciach gazu, świst jest już jednostajny, nic nie przerywa. Samochód jedzie jakby nigdy nic.

Zostało mi sprawdzenie świec, bo bezpieczniki chyba nie maja tu nic do tego...

W sobote będę musial odstawić gdzieś auto do jakiegoś mechanika od francuzów. W Piasecznie podobno jest jakiś.

 

Dodano: 01 gru 2012 - 21:02

Więc druga usterka, czyli duszenie się po zapaleniu auta usunieta.

Okazało się, że ktoś jak wymieniał wcześniej rozrząd i koło zmiennych faz, nie miał ustrojstwa do zablokowania. Więc na rozrządzie tuleja była powyginana, widocznie ktoś w te rowki włożył jakiś pret i napierdzielał, żeby odkręcić. Rozrząd nie był dobrze ustawiony, o ząbek byl przestawiony. Mechanik ustawił, problem z falowaniem i duszeniem się samochodu jak ręką odjął.

Pierwsza usterka nie namierzona, u mechanika odpalał bez problemu, dziś rano znowu miał opóźnienie. Zostało sprawdzone chyba wszystko, kable, aku, cewki, jeszcze raz przepustnica, doszczelniono doloty, sprawdzono ciśnienia, sprężanie, no prawie wszystko. Został jedynie rozrusznik i najprawdopodobniej automat, ma zimny lut, albo coś w tym stylu. Więc jeszcze to mnie czeka.

Po ustawieniu tego rozrządu, samochód wydaje się spokojniejszy, ciszej pracuje, równiej, nawet biegi się jakoś lepiej przełącza, a przynajmniej się wydaje, że łagodniej się zachowuje po puszczeniu sprzegła i dodaniu gazu.

Co do mechanika, nie spotakłem się jeszcze z takim podejściem do sprawy, szuka problemu, a nie wymienia kolejne części, poczyścił sporo rzeczy i uszczelnił i dodatkowo nie policzył, to co widział, że musi być zrobione to robił, trzeba jakąś śrubke wymienić to wymienia, coś wyczyścić to czyści. Pokaże co i jak, doradzi, nawet do kanału weszliśmy i podpowiedział jedną rzecz. Polecam. Piaseczno, Czajewicza 11. Poprosił, żeby zadzwonić powiedzieć jak się jechało, na drugi dzień też zadzwoniłem, ustatliliśmy co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale juz ta usterka z duszeniem się po zapaleniu rozwiązana. Rozrząd był przestawiony o ząbek, jak napisałem.

 

Bo chyba oringi nie maja wiele do rzeczy, jesli po wciśnięciu guzika start samochód milczy.

Zreszta mechanik uszczelnił dolot przy tej całej naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!