Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem: niesprawny akumulator czy rozrusznik?


Rekomendowane odpowiedzi

Drogie Koleżanki, drogie Kolegi :)

I znów dopadł mnie problem w Scenicu, który dziś już nie odpalił <czerwona> Ale po kolei:

Od pewnego czasu po dłuższej jeździe, był mały problem z odpaleniem auta. Tzn po przekręceniu kluczyka raz rozrusznik łapał, a raz nie - np. załapał na sekundę po czym wyłączał wszystko, łącznie z kontrolkami. W drastycznych przypadkach resetowały się ustawienia komputera pokładowego i kod radia. Ruszałem kluczykiem (do końca, lekko puszczałem) a rozrusznik łapał i przestawał gasząc wszystkie kontrolki. Myślałem że to jakiś brak styku w stacyjce czy coś.

Na krótkich odcinkach nie było problemu. Pogoda - deszcz, czy słoneczna - bez różnicy.

Dziś jednak po przejechaniu 30 km już auta nie odpaliłem z kluczyka. Konieczne było "na pych" co odpalił bez kaszelku.

Oto krótki filmik jak wyglądała dziś ostatnia próba. Słychać jak w pewnym momencie rozrusznik próbuje się przekręcić (zauważcie jak w pewnym momencie po włączeniu zapłonu wariują i bzyczą skazówki).

Moje wątpliwości:

- jeśli byłby to padnięty akumulator to padłby raz a dobrze a nie padał od wakacji

- lampka ładowania się nie świeci bo myślałem że podczas jazdy aku się wyczerpuje ze względu na brak ładowania

- od wakacji brzęczy coraz głośniej pod maską w okolicach paska klinowego: czy to będzie napinacz czy łożyska w alternatorze?

- a może rozrusznik robi jakieś zwarcie?

Bardzo Was proszę o jakąś sugestię, może ktoś miał już podobny problem

 

PS. Mam jeszcze problem z wyciągnięciem akumulatora: Odkręciłem śrubę w "koszyku", który trzyma akumulator ale tego dziadostwa nie da się zdjąć (rozsunąć?). Ma ktoś patent na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro dojechałeś do domu po zapaleniu na pych, miałeś światła włączone, wycieraczki (przypuszczam że u Ciebie też padało tak jak w Rybniku) i wszystko co potrzebne to moim zdaniem winny jest rozrusznik i od niego należy zacząć leczenie.

Aku jeszcze jako tako działa.

Gdyby to był akumulator to mogłoby prądu na dojazd zabraknąć przy takim obciążeniu, pomimo ładowania.

Nie zaszkodzi jednak aku przemierzyć jak będziesz rozrusznik regenerował.

Ile lat ma aku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak lało cały dzień dziś i w tej ulewie jechałem...

Aku zapasowy już załadowałem ale nie mogę go podmienić bo tego ustrojstwa nie potrafię w aucie rozebrać żeby wyciągnąć aku z auta (niestety nie wiem jaki stary jest aku w aucie bo jest on jeszcze z czasów poprzedniego właściciela). Jakiś patent na rozebranie?

Też zacząłem obstawiać rozrusznik (szczotki, styki w automacie) lub regulator napięcia. W aku podejrzewam uszkodzoną celę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Mam jeszcze problem z wyciągnięciem akumulatora: Odkręciłem śrubę w "koszyku", który trzyma akumulator ale tego dziadostwa nie da się zdjąć (rozsunąć?). Ma ktoś patent na to?

Nie mam pojęcia jak to jest w poliftowych jednak logika podpowiada, że śruby są dwie.

W starszych sceniolach tak właśnie jest montowana obejma na aku, pod fotelem pasażera w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zrobię zdjęcie. I eksperyment:

Poprzez kable podłączę zapasowy aku. Jak auto odpali - znacz, że aku w aucie padnięty. Jak nie odpali - konieczna wizyta u elektryka samochodowego (no i pchająca żona potrzebna do odpalenia auta pod blokiem).

Dziwi mnie tylko dlaczego próba uruchomienia silnika skutkuje zresetowaniem ustawień komputera, kodu radia, czujników kół (których i tak nie ma ale to inna bajka), bzyczeniem i drganiem wskazówek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie tylko dlaczego próba uruchomienia silnika skutkuje zresetowaniem ustawień komputera, kodu radia, czujników kół

Rozrusznik ma taki pobór, że praktycznie wysysa cały prąd z Aku. Dla elektroniki brakuje.

Poprzez kable podłączę zapasowy aku. Jak auto odpali - znacz, że aku w aucie padnięty. Jak nie odpali - konieczna wizyta u elektryka samochodowego

Ale najpierw odłącz przynajmniej jedną klemę z Twojego aku, by potencjały się nie wyrównały i do tej odłączonej podepnij kabel z tego drugiego.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga!

Eksperyment: powiódł się (auto się nie sfajczyło :idea: ) choć wynik nie jest zadowalający: aku jest dobry, rozrusznik (?) do naprawy <czerwona>

Proszę jednak osoby mające doświadczenie z wymianą aku jak rozebrać to ustrojstwo. Zdjęcia w załączniku. (śruba odkręcona ale co dalej?)

post-42961-0-84327700-1350499154_thumb.jpg

post-42961-0-48511500-1350499161_thumb.jpg

post-42961-0-21944900-1350499167_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podważyć aku się nie da, bo dół jest obudowany opaską dookoła. Będę próbował postukac młotkiem żeby ją jakoś rozsunąć..

No nic, myślałem, że problem jest powszechnie znany, a tu okazuje się, że będę tym pierwszym, kto się zmierzy z problemem

 

Dodano: 24 paź 2012 - 10:07

Problem rozwiązany (naprawiony).

Jednak faktycznie, była to wina akumulatora. Rozrusznik okazał się sprawny i jeszcze całkiem dobry (szczotki również).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!