Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

smoka rozrząd


wczymzecz

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

miesiąc temu, podczas dość ostrego podjazu z górach mój traktorek (Scenic RX4, 1,9dCi) żałośnie jęknął i zgasł. Po otwarciu maski strzępy z paska wielorowkowego. Laweta no i diagnoza - strzelił pas wielorowkowy, wkręcił się w rozrząd zrywając pasek rozrządu. Kompletny rozrząd zrobiony 8000 km. Ból. Zaprzyjaźniony mechanik porozbierał, dał listę części (uszczelki, 8 zaworów, śruby, paski, jakaś zębatka z klinem itd), potem remont głowicy. Po złożeniu, "pasowaniu?" i kilku małych perypetiach jazdy próbne. Pierwsze wrażenie - jest inaczej. Ciszej na wolnych obrotach to pozytyw. Jedyny niestety. Podczas jazdy ciągle muszę redukować, na odcinkach gdzie traktorek nie negował czwórki teraz momentami i redukcja do dwójki. Gdy mocniej wcisnąć gaz to zdecydowanie lepiej ale... ale duuużo drożej. Podczas przejażdżki stałą trasą zamiast średniego spalania rzędu 5,5-5,8 pojawiło się ponad 8l ON/100km. Starałem się utrzymywać podobną prędkość i obroty. Co do licha? Ma ktoś z Kolegów pomysł? Czy nie ustawia się czegoś po takiej wymianie? Kompletnie się na tym nie znam, obawiam się, że mój mechanik nie jest super biegły w takim silniku.

Dodam jeszcze, że po przejechaniu kilku pierwszych kilometrów odkręciło się chyba koło pasowe (kółko paska wielorowkowego skręcone jedną śrubą osiowo z jedną z zębatek rozrządu). Auto straciło wspomaganie, o włos nie lądując po na zewnętrznej zakrętu... Po tym "incydencie" kółko zostało wkręcone tą samą śrubą posmarowaną jakimś klejem. Czy to jest OK?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust, to

1) źle ustawiony rozrząd po naprawie

2) rozrząd mógł się przestawić bardziej po odkręceniu śruby na kole pasowym

Może się mylę, ale moim zdaniem mechanik spartolił robotę i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuchnia.. tego się właśnie boję. czyli jednak to NIE powinno się tak dziać po naprawie. Bardzo dziękuję za odpowiedź. Czy takim autem mogę jechać ok 100 km plus powrót? Po zerwaniu rozrządu musiałem zostawić w górach przyczepkę, które jest mi teraz mocno potrzebna. A jedyny pojazd z hakiem jakim dysponuję to właśnie mój terenowy traktorek <czerwona>

Ma sens próbować dalej w "ramach gwarancji" u tego samego czy raczej udać się do innego speca? Da się to "odkręcić" czyli poprawić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma sens próbować dalej w "ramach gwarancji"

Oczywiście, jak by dobrze zrobił nie było by problemów. Niech naprawia.

Jeśli chodzi o przyczepkę to ja bym odpuścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo. WIELKIE DZIĘKI za porady! Tak też uczynię. Traktorek wędruje do poprawki <czerwona> Do trzech razy sztuka :idea: Jak się i teraz nie uda to pojedziemy do innego znachora.

 

Pozdrawiam

 

Dodano: 23 paź 2012 - 11:22

No i nici. Mechanik zdjął osłonę rozrządu, przyjrzał się dziełu i stwierdził, że jest dobrze. Dwa znaczniki któr tam ponoś są zostały podobno dobrze ustawione. Czy jest coś jeszcze, co można skrochmalić przy takiej naprawie? Czy może być coś specyficznego, co mógł pominąć? Już nawet nie mam siły odbierać samochodu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjrzał się dziełu i stwierdził, że jest dobrz

Jak się tylko przyjrzał to g... zrobił, trzeba sprawdzić ustwienie rozrządu na znakach i/lub blokadach.

Na oko to chłop w szpitalu umarł.

Kolega, który mi robi takie wymiany, klnie na silniki renufek, zawsze są z nimi jakieś problemy wynikajace ze złego ustawienia.

Trudno powiedzieć nie widząc, ale z tego co piszesz wygląda no to, że rozrząd nie do końca jest ustawiony jak powiniem.

Jeżeli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, z tym chłopem na oko umierającym to mogę rozwinąć. Przyjaciel mojego taty miał ojca, co dziwne nie jest. Ten miał jakiś kłopot z okiem, poszedł na chyba zabieg do szpitala w Czeladzi zresztą (kiedyś gdy była tam okulistyka, już chyba nie ma). Bidoka czymś tam zarazili no i nie miał okazji wrócić do domu. Umarł podczas tego samego pobytu. Niby tragiczne, niemniej Janusz (tak ma znajomy na imię) śmieje się z tego, że nie chłop tylko jego ojciec.

 

możesz coś więcej o tych blokadach? Mechanik twierdził, że zablokował. Tylko czy dobrze. i czy wszystko. Na znaki nie narzekał, przejechał samochód może 50 km na nowym pasku, więc nie zatarły się pewno. Otworzył i sprawdził. Tak twierdzi i mu w zasadzie wierzę... tylko czy On wie wszystko co powinnien <czerwona>

Staram się odszukać na necie jakieś instrukcje wymiany w dci, same szczętkowe niestety się trafiają. Było coś o ustawieniu i przekręceniu dwa czy cztery obroty... Coś kojarzycie?

 

Przepraszam, męczę ale jakoś nie jestem przekonany czy przewiezienie do innego mechanika uzdrowi traktorek. A jeśli coś za tydzień padnie na amen, to będzie kłopot, który bardziej spie***ł.

 

DZIĘKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

PRZEMO, dzięki wielkie. przeanalizowałem, dostarczyłem specjaliście. i nic. Twierdzi, że na jago oko jest dobrze. Umówiłem się z immym specem na kontrolę roboty. Przez telefon zasugerował zerwanie klina na nowym kole i przesunięcie 0 1-2 zęby. Mam juz troszkę tego dość, właśnie mijają 2 miesiące od zerwania paska. Inna sprawa, że jeżdżę innym autem i nie naciskam bardzo mocno.

Pozdrawiam

 

Dodano: 20 lut 2013 - 23:14

Koledzy... może komuś się przyda...

rozpaczliwe szukanie WSZĘDZIE kazało sprawdzić mi przepływomierz. Po wypięciu wtyczki auto dostało 1/3 mocy więcej i wreszcie pojechało. Dzisiaj przyszła używana część (ponoć ze SCENIC'a II 2006, part number się zgadza), którą natychmiast zamontowałem. Pierwsze próby pomyślne - jest jeszcze lepiej niż z wypiętym przepływomierzem. Do tego przy okazji doszło czyszczenie EGR. Auto żwawe i na oko pali normalnie. Przy dużym gazie pod stromą górkę zero mrugania kontrolką świec.

Czy to zbieg okoliczności? Może upuszczona czy źle chwycona przy demontażu głowicy część?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!