Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wajcha od zmiany świateł zepsuta?


biziu

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba mam problem z wajchą zmiany świateł.

Jest tak.

Gdy chce zmienić światła na drogowe podczas jazdy, czyli długie, to pociagam dzwignię do siebie, zapalają sie długie, ale po puszczeniu dzwigni światła gasną i swiecą się światła mijania. W instrukcji jest napisane, że powinny zostać długie, a żeby włączyć z powrtem światła mijania, to trzeba jeszcze raz wajchę pociagnąć do siebie.

 

U mnie, żeby mieć długie, wajchę musze trzymać palcem w kierunku do siebie. Sprawdziłem chyba każdą konfigurację i na stałe światła długie nie chcą się włączyć.

Miałem to kiedyś w suzuki (przy automatycznym włączaniu świateł podczas uruchamiania samochodu), nie można było na stałe włączyć długich, ale przy wizycie w ASO, zmienili na kompie i włączały się normalnie. W megance, zmieniam i naciskam dłużej, czy na automatycznych, czy nie, to nie mam długich na stałe bez trzymania wajchy.

Wajcha zepsuta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mam rozwiązanie na Twój problem:) Tylko mi poywierdz, efekt jest taki, że normalnie chcesz włączyć długie, światła zapalą się długimi, ale nie pozostają w tym położeniu tak? Jeśli tak, to już Ci mówię co jest - trzeba wyjąc całą manetkę z "kombajnu". i na końcu manteki są trzy nóżki, które chodzą po płytce w kombajnie. Często gęsto jedna nóżka się troszkę podgina, przez co długie się nie załączają na stałe. Wystarczy ją troszkę podprostować i wszystko znowu chodzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aganiok, masz rację zapewne. Dziś posiedziałem i popstrykałem i faktycznie coś tam przeskakuje, ale nie ma tyle siły żeby zatrzymac wajchę w położeniu - światła długie i przeskakuje, wraca do świateł mijania.

Więc wydaje mi się, że możesz mieć rację. Jakieś wskazówki aby dostać się do tej wajchy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba zdejmować kierownicy. Ja zdjąłem tylko górną i dolną obudowę kombajnu i bez problemu da się wyjąć manetkę. Manetka trzyba się chyba na dwóch srubach do których jest łatwy dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałeś rację, jedna z trzech blaszek była podgięta. Wajchę trzymaja 4 śruby, dwie dłuższe z przodu i dwie krótsze z tyłu. Wystarczy odkręcić dolną i górną obudowę, żeby się do nich dostać. Trzeba mieć też trochę cierpliwości i trochę się pogimnastykować. Długie działają, ciekawe jak długo, nie nadążam naprawiać, ciągle coś nowego.

 

Dodano: 07 lis 2012 - 11:49

Jeszcze jedno pytanko.

Chce zdemontować kierownicę, żeby mieć lepszy dostęp do manetki od wycieraczek i mechanizmu który steruje czasowym uruchamianiem wycieraczek, bo raz działają a raz nie.

 

Poczytałem trochę, ściągnąłem instrukcję obrazkową, ale też trafiłem na forum na jakąś taśmę na zwijaczu, co jest kłopotliwe do montażu. Czy zdejmując kierownicę i dobierając sie do mechanizmu wycieraczek, musze na to uważać? A w ogóle to jak wygląda mechanizm czasowego sterowania ruchem wycieraczek? To jest elektronika, czy jakieś trybiki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!