Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana oleju


madry81

Rekomendowane odpowiedzi

1.5dci obecnie jest castrol 10w40 a znajomy polecil mi wlac 5w40 ze wgledu ze jest to silnik diesla co o tym myslicie problem polega na tym ze mam ulamana miarke i nie moge zmiarzyc stanu oleju na chwile obecna tak ze przy wymianie ile oleju wlac a miarke zamowilem na allegro dzieki

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj aż przyślą Ci miarkę wtedy będzie łatwiej,co do oleju to nie zbyt dobry pomysł by z półsyntetyku przechodzić na syntetyk i to jeśli dobrze widzę przy ponad 200kkm na szafie,ale zrobisz jak uważasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak mysle a castrol jest dobrym olejem z ta miarka to wiesz roznie bywa zamowilem do silnika 1,5 dci 74kw ale podobno sa rozne mam nadzieje ze przysla dobra nie ma to jak orginal

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na twoim miejscu zostałbym na tym 10w-40,tak jak napisał "robrat" ze to nie jest dobry pomysł, no ale....

może poszukaj czegoś z przedłożeniem żywotności przy 200k wiem ze na diesla to mało, słyszałem ze pomaga no ale sam nie wiem bo jeszcze nie sprawdzałem na sobie.

np: VALVOLINE MAXLIFE DIESEL 10W40 5L - Półsyntetyczny olej silnikowy, opracowany specjalnie dla samochodów z dużym przebiegiem.

Dzięki unikalnemu systemowi dodatków uszlachetniających produkty MaxLife regenerują kluczowe części silnika, wydłużając jego żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marbor a ile oleju wchodzi do tego silnika 1.5dci 74kw bo j/w napisalem chce wymienic na dniach a mam miarke ulamana i nie mam jak sprawdzic stanu oleju dopoki nie przysla mi z alegro

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przechodzenie z gęstszego oleju na rzadszy teoretycznie zawsze niesie jakieś ryzyko ale ja byłem w identycznej sytuacji jak madry81 tzn. miałem zalany 10W40 i sam zmieniłem na 5W40. do tej pory (4 mięsiące) nic się nie dzieje, ale też nie zauważyłem różnicy po przejściu na syntetyk. dodatkowo też mam złamany bagnet, który włąśnie zamówiłem. do tej pory radziłem sobie bez bagnetu. wracając do oleju to myślę, że najważniejsze jest wymieniać olej co 10-15 tyś km i można lać śmiało 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt, trzeba po prostu wymieniać na czas :(

 

miałem podobny problem, bo do ko ńca nie wiedziałem jaki był wcześniej zalany, więc dla bezpieczeństwa zalałem 10W40, drugim powodem było to, że turbina się poci, wcześniej wywalała olej tak, że plamy zostawały, ale okazało się, że ktoś nalał ponad stan, też ułamany bagnet, nalałem tyle ile trzeba i juz plam nie zostawia, aczkolwiek turbo zacone jest

 

nie wiem czy się go czepiać, czy poprawiłoby to osiągi, bo ogólnie samochód mułowaty ale chyba to nie jest wina turba, bo ono albo działa albo nie działa wcale, z resztą kiedyś u mechanika pod kompem wyszło, że działa w normie

Edytowane przez pcz_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!