Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje rozgrzanego silnika


painter007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nie znalazłem podobnego tematu na forum, dlatego zwracam się do was z prośbą o pomoc. Dzisiaj zaważyłem, że na zimnym silniku (1.9 dci 120km) autko chodzi ok. Nie ma większych wibracji i nie silnik nie szarpie. Niestety po osiagnięciu temp. (po ok. 20km) na postoju autko dostaje wibracji. Czuć je na fotelu, na kierownicy ogólnie na wszystkim. Jest również odczuwalne lekkie szarpanie, lecz wskazówka od obrotomierza się nie porusza. Najdziwniejsze jest to, że na zimnym silniku auto nie szarpie i tak nie wibruje jak na rogrzanym. Czy miał ktoś podobne objawy? co można obstawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ją w kwietniu i wymieniłem poduszki wszystkie trzy na hutchinson (hyrauliczną, górną tylną,dolną pod silnikiem). Została jeszcze poducha skrzyni. A może to być koło dwumasowe?? wtryski mogą siadać, ale nie mam problemu z zapalaniem ani nie pali mi się kontrolka od wtrysków. Może to być przyczyna poduszki pod skrzynią lub jakiejś innej? Ropę tankuję różnie - LUKOIL zwykła. Kiedyś próbowałem tankować na shellu jakaś gold, ale nadal wibracje nie ustąpiły.

 

Dodano: 28 paź 2012 - 00:12

Czy wie ktos za co odpowiada taka poduszka i gdzie się znajduję? http://allegro.pl/poduszka-silnika-renault-megane-scenic-1-9-dti-dci-i2676141409.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło rozrządu, powtarazam, to jest ta, którą widzisz stając przed autem po lewej stronie, na forum jest niejedno zdjęciem i opisem jej, przykręcona jest do silnika i karoserii za pomocą specjalnej lapy, po jej zdjęciu dopiero masz tą poduszkę ale i tak powinieneś szybko zobaczyć która to :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta poduszka może być przyczyną drgać na rozgrzanym silniku? bo wibracji na zimnym nie ma, u mnie jest wszystko idealnie! na rozgrzanym jak spadną obroty już telepie. Jak dodam lekko gaz (bardzo lekko), to wibracje zanikają. Poduszki skrzyni jeszcze nie wymieniałem, ale wątpie że ona ma taki wpływ na pracę silnika... obstawiam wtryskiwacze lub koło dwumasowe. Nie wiem od czego zacząc, macie jakies sugestie?? Tak w ogóle to są pod silnikiem jakieś poduszki prócz ósemki i tą pod skrzynią????

 

Dodano: 29 paź 2012 - 00:08

Jak miałem wibracje na zimnym silniku, to wymieniłem poduchę koło rozrządu (olejową) i wibracje ustały!. Makin 23 Tobie tez proponuję wymianę poduszki, tylko hutchinson!!!

Edytowane przez painter007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ta poduszka pada przy jakimś konkretnym przebiegu?

Pytam bo tato ma Scenica III z 2010 (1.9 dCI) r z przebiegiem ok 65tys i ostatnio coś jakby zaczął drgać na wolnych obrotach.

Edytowane przez toomas08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja miałem podobne objawy do Twoich opisanych, okazło się że koło dwumasowe jest do wymiany.

 

Metaliczny dźwięk był zdecydowanie intensywniejszy na rozgrzanym silniku (postój), do tego towarzyszyła większe wibracje wew. samochodu i sprzęgła. Tak ja mówią koledzy, może to być też wina poduszki silnika, w pierwszej kolejności warto to sprawdzić bo wymiana k.dwumasowego nie należy w naszych samochodach do najtańszych, do tego dochodzi z reguły wymiana sprzęgła oraz wysprzęglika co daje 4k za naprawę. Pozdrawiam

 

Zerknij czy podobny dźwięk jak na filmiku wydobywa się u Ciebie z pod maski,

jeśli tak to niestety czas zbierać na mechanika :/

Edit Opielowski :D

Ja się długo zastanawiałem czy nie pójść po kosztach kupując koło zamachowe sztywne VALEO razem ze sprzęgłem, cena faktycznie kusi jednak świadomość, że w niedługim czasie może się rozlecieć skrzynia też do mnie przemówiła, poza tym niektórzy uważają że takie koło niestety zauważalnie głośniej odbiera drgania więc dla spokoju ducha zainwestowałem w zestaw LUK-a. Ja tym autkiem chce trochę pojeździć więc inwestycje sobie jakoś tłumacze, z drugiej strony jeśli miałbym zamiar sprzedać samochód za kilka miesięcy to na pewno koło dwumasowe podddałbym regeneracji, koszt tańszy, gwarancja 1 rok, średni przebieg według różnych źródeł (100-150k). W przypadku LUKa jest 2 letnia gwarancja bez limitu kilometerów i świadomość że zrobiło się wszystko żeby uniknąć uszkodzenia skrzyni. Pzdr ;)

Edytowane przez HELLDAN24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wybitej poduszcze górnej drgania będą większe na ciepłym silniku i to z prostego powodu. Na zimnym silnik pracuje na ssaniu, a więc jego obroty są wyższe i drgania mniejsze. Po nagrzaniu silnik ma mniejsze obroty a więc drgania się powiększają. Przy tej poduszcze przy rozrządzie dodatkowo częstym objawem jest dziwny dźwięk jakby z podszybia (takie terkotanie). Jeżeli chodzi o koszty sprzęgła z dwumasą, to kupuje się koło jednomasowe ze sprzęgłem- 1800 zł, wysprzęglik- 350 zł i robocizna zależnie, ale około 400 zł co daje w sumie 2550 zł więc z tymi 4 tysiącami to nie przesadzajcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączę się do tematu ;) Pacjent Megane II h I 1.9 Dci Chodzi o wibracje powiem szczerze, że jak auto zapala to są drgania w całej kabinie później po nagrzaniu zdarzają się momenty, że silnika nie słychać ale co jakiś czas na na światłach buda zaczyna skakać :D Dodam, że gdy otworzę maskę to silnik pracuje równo ( nie skacze ) Wiem, że wtryski są do regeneracji ale czy one moga powodać dragnia, skoki i buczenie ?? I jeszcze jedno jak zapalam silnik z rana czy też po 8 godzinnym postoju to pracuje jak traktor ;) nawet dym z rury nie leci jednostajnym tempem tylko jakby go silnik wypluwał ;) Poradźcie coś proszę.

 

P.S Czy można samemu wykonać zabieg wymiany poduszek silnika ?

 

Pozdrawiam

Rabcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!