Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kotrolka rezerwy


Marecky

Rekomendowane odpowiedzi

Różnymi samochodami jeździłem, był Matiz, była Vectra B, fakultatywnie Mondeo Mk3.

Ale jak wskaźnik paliwa zbliżał się do minimum zapalała się kontrolka.

 

Megane kupiłem 3 tygodnie temu, była zalana do pełna. Przejechałem 880km w cyklu mieszanym, liczę na spalanie ok 5,2 l/100km.

Wskaźnik od 30 km zachodzi już na czerwone pole a kontrolka jeszcze nie świeci.

 

Chciałem sobie przetestować zasięg i spalanie od zalania do rezerwy, ale tej rezerwy nie mogę się doczekać.

I teraz mam wątpliwości, czy kontrolka zaświeca się po zjechaniu wskazówki do zera, czy przykładowo się spaliła żarówka/dioda.

 

Użytkowniku Megane I phII, jeśli to czytasz, napisz mi proszę w którym momencie u Ciebie zaświeca się zazwyczaj kontrolka rezerwy.

Bo jak powiedziałem o tym znajomemu, to jego reakcja była 'bo to Francuz'. I już nie mam kumpla :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni raz kontrolka rezerwy zapaliła mi się jakieś dwa lata temu, nie pamiętam więc w jakim położeniu była wskazówka. Jeśli masz komputer w tej swojej reni i pokazuje on jeszcze zasięg do tankowania to wszystko jest ok, kontrolka jeszcze nie powinna się świecić, jeśli nie pokazuje już zasięgu to powinna się świecić kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputera niestety brak.

Dobrze by wiedzieć na przyszłość, na różne okoliczności, ile pozostaje KM do przejechania. Stąd moje zainteresowanie zasięgiem.

Edytowane przez Marecky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka rezerwy zawsze pali się przy uruchomienu silnika i jak poziom paliwa jest wystarczający to po paru sekundach gaśnie. Jeżeli się nie pali to masz spaloną żarówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zapala się wtedy gdy wskazówka jest już na czerwonej kresce, albo nawet poniżej, tak we francuzach jest, nie przejmuj się tym,ale osobiście zauważyłe, mam dCi czyli prawie to samo co Ty, że tej rezerwy mam około 6l, bo tutaj ta kontrolka nie świeci się na sztywno, tzn jak się zaświeci to już nie zgaśnie, tutaj zabuja w baku i już gaśnie, ale jeżeli nawet na moment się już zaświeci to ja uznaję, że jest już rezerwa choćby nawet na równym znowu zgasła

 

masz pytania, pisz :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w k7m (scenic) gdzieś tak rok temu jak spadła wskazówka na ostatnią (czerwoną) kreskę nie świeciła się kontrolka rezerwy.Dopiero po dłuższym czasie się zapaliła - wniosek : duża rezerwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dogoniłem dzisiaj tą rezerwę w końcu.

Pyrkając w korku przez cały Wrocław zaświeciła się, ale była już połowa czerwonego pola.

Pierwszy raz jestem pod takim wrażeniem, bo spalanie 5,1 w aucie o tym przebiegu przy moim bucie to jest coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak lepiej niż u mnie w meganie 1 (1.4) rezerwa świeci cały czas pomimo tego że mam pół baku paliwa...

W meganie 2 (1.6) rezerwa zapala się dopiero jak dotknie "E".

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M1 po przekręceniu kluczyka w zapłon ma się świecić, później już nie (chyba że jest bardzo mało paliwa). Jęśli przy połowie zbiornika świeci cały czas, to może być problem we wtyczce do pompy, lub problemem może być swiecąca się kontrolka oleju (bo to ona zapala kontrolkę rezerwy przed uruchomieniem silnika)

W M2 prawidłowo - paliwa już nie ma więc zapala się ostrzeżenie o jego braku (kontrola rezerwy)

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marecky swojego czasu też byłem zaskoczony spalaniem, trasa nad morze, około 800 km w jedną stronę, powrót i szok, wyszło jakieś niecałe 4,8 a przecież jechałem A1 od Torunia do samego Gdańska, a tam nie było ECOjazdy :) ostatnio również dłuższa trasa, wyszło 4,7 i też nie było ani ECO ani sam nie jechałem, zapakowany 4 osoby plus caaaaaaaaały bagażnik - oczywiście tylko tankowania pod sam korek z liczoną liczbą odbić dystrybutora, baaaa :) nawet na tej samej stacji, to samo stanowisko :)

 

Dodano: 31 paź 2012 - 23:48

a co do tematu to wypróbuj tę rezerwę ale później staraj się nie widywać tej bursztynowej kontroli, lepiej dla traktorka :(

Edytowane przez pcz_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jęśli przy połowie zbiornika świeci cały czas, to może być problem we wtyczce do pompy,

Grzebanie w tej wtyczce czy nawet wyciąganie całego zespołu pływaka z baku nic nie daje. Przerabiałem temat w sceniolu starszym. To jest problem w licznikach, któryś scalak głupieje. Trzeba odpiąć plusowy kabel od akumulatora i zewrzeć ten kabel do masy, po czym podłączyć ponownie do aku. Tylko w ten sposób gasiłem tak nietypowo, nawet po zatankowaniu pełnego baku, dalej świecącą "biedalampkę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to licznik to i tak muszę go wymienić (nie pokazuje temperatury cieczy chłodzącej i jak mu odbije to świeci połowa licznika o.O) cóż po prostu trzeba będzie się sprężyć i zakupić coś innego. Myślałem że może to problem z czujnikiem rezerwy w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jak miałem Megane PH1 1,4 E7J to raz na pełnym baku przejechałem z Wrocławia do Koszalina stamtąd jeszcze parę kilometrów po wybrzeżu i z powrotem do Wrocławia i dopiero 30 km przed dotarciem do celu zapaliła się rezerwa. Wszystko na jednym baku ! Najśmieszniejsze jest to , że wcale nie starałem się jechać ekonomicznie. A co do rezerwy to u mnie też zapalała się jak już wskazówka była oparta o bolec a i tak wiedziałem , że spokojnie te 70 km mogę zrobić. To było fajne autko. Nic się nie psuło ( bo nie było co ), mało paliło i tylko klimy do szczęścia brakowało. Teraz mam Scenic III też 1,4 ale TCe i spalanie 11 l/100 km. W trasie do Gdańska 9 l/100. Szok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!