Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycieraczki przód raz działają raz nie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. w mojej megance zaczely się dziac dziwne rzeczy a mianowicie wycieraczki raz działaja raz nie. Cały mechanizm juz raz zdemontowalem i przesmarowalem. oczywiscie zloty od wody były zapchane i w podszybiu stala woda. Teraz juz jest wszystko udroznione i przesmarowane ale wycieraczki nadal działają z 5 minut pózniej sie wyłaczają na kolejne od 5 do 10 minut i znów zaczynaja działac. wspomne ze wycieraczki zawsze zatrzymują sie w swoim dolnym zwrotnym połozeniu ( dół szyby ). czy ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No daj znać. U mnie teraz w święta zauważyłem, że też coś jest nie tak, czasem trzeba wajchę do samego dołu nacisnąć, wtedy zadziałają. Podczas sryskiwania też się potrafią automatycznie nie włączyć. Słychać, że coś tak tyka w kierownicy, a wycieraczki nic. Napisz co za płyn kupiłeś. Jeszcze nie miałem takiego auta z taką usterkowością...

 

Dodano: 05 lis 2012 - 20:58

Rozebralem dziś wajche przy kierownicy, bez demontażu kierownicy było to strasznie niewygodne. Przeczyściłem blaszki, poodginałem wszytskie tak samo.

Wydaje mi się, że problem pozostał, bo czasem słyszałem jak coś klika pod kierownicą, a wycieraczki stały w miejscu, sprawdzę jeszcze w trasie.

Żeby rozkręcić całość, czyli płytkę i te mechanizmy przesuwu czasowego trzeba jednak kierownicę zdemontwać. A to chyba wieksza afera.

Teraz po tym całym montażu, mam wrażenie, że sie świeci ten ekranik na którym pokazuje przebieg itd. Po zamknięciu samochodu, jakby się świecił, a chyba wcześniej się wygaszał, był całkowicie ciemny.

Sam już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja zamówiłem płyn na allegro o nazwie KONTAKT S niestety nie mam czasu w ciagu dnia podjechać do jakiegos specjalistycznego sklepu. Zobaczymy co bedzie. Dodam jeszcze ze w momecie gdy wycieraczki przestawały dzialać to jak sie przysłuchałem przy tej skrzyneczce z bezpiecznikami koło akumulatora cos pstrykało jak by sterownik wydawal polecenia załaczenia wycieraczek ale nic sie nie działo i po kliku mintutach dokładnie w momecie tego pstryknięcia wycieraczki sie załaczyły i każdy pstryk to był jeden cykl wycieraczek. i po 5 minutach znow to samo sterownik pstryka a wycieraczni nic i tak wkoło.....

Edytowane przez czaszka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w moim przypadku było podobnie i wystarczyło przesmarować sworznie.

Ale ostatnio pojawił sie inny problem. Wycieraczki w pozycji programowanej (z czujnikiem - poz. 2) działają chwile a potem coraz szybciej aż do najwiekszych prędkości. Wyłączam je na moment, włączam ponownie w poz. j.w. i od nowa to samo. I to niezależnie od ustawienia prędkości( jedna, dwie, trzy czy cztery kropki)

Dodam żw w poz. 3 i 4 działają normalnie. Jeśli ktoś może doradzić bedę wdzięczny. pozdrawiam zyczac szerokiej drogi.

AWA1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. dzisiaj przeczysciłem styki płynem KONTAKT S ale i to nie pomogło. Wiec kupiłem używany sprawny mechanizm razem z silniczkiem i wymienilem calość. jak na razie działa. Jak by co to znalazłem gościa na Białych Blotach który rozbiera renówki i ma praktycznie wszystkie części w super cenach. moge dać na niego namiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja tez mam taki problem ze nie działają mi wycieraczki na 1 pozycji ( nie chodzą raz na jakiś czas) czego to może być przyczyna ? na inny pozycjach działają normalnie ? macie jakieś propozycje ?

 

Dodam ze nie wiem jak jest z tym czujnikiem deszczu. Czy to on odpowiada za prace na pierwszych stopniach wycieraczek ?

Edytowane przez Smolinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wykręciłem wycieraczki, zajrzałem do trybów, wszystko ok, nic nie popękane. Wymieniłem smar i włożyłem.

Jednak problem nie minął. Na działaniu czasowym, kilka razy machną i nic, trzeba je pobudzić wajchą max na dół, na najszybsze machanie. Zauważyłem też, że na ciągłym normalnym machaniu, wycieraczki nie maja siły, czasem zatrzymaja sie w połowie szyby. Widać, że mają ciężko. Ale to silnik nie daje razy? Czy może sworznie, na których sa przykręcone wycieraczki sie zapiekają? W tej chwili tylko ostatnia pozycja, czyli szybkie machanie działa bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to problem sworzni. Silniczek wycieraczek ma zabezpieczenie prądowe. W efekcie jak mu ciężko to się wyłączy.

Musisz rozebrać jeszcze raz, wyczyścić i nasmarować sworznie.

Na przekładni silniczka są takie mosiężne lub miedziane blaszki, Je się lekko odgina, żeby lepiej stykały ze ślizgami na obudowie. Sama wymiana smaru nie wystarczy. Zresztą jak smar nie jest zabrudzony to go trzeba było zostawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!