Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sygnał czujnika wałka rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na CLIPie wyskoczył mi błąd:

DF119 - Sygnał czujnika wałka rozrządu

1. Zęby wałka rozrządu.

2. Pomiar przesunięcia poza polem.

Czy to walnięty czujnik położenia wału czy coś innego z rozrządem?

Samochód lekko szarpie, bardzo delikatnie, poza tym nie ma innych objawów.

Pozdrawiam

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżam temat

U mnie wyskakuje błąd DF119 Czujnik wałka rozrządu Nieprawidłowe ustawienie zęba wałka rozrządu, Czy mógłby ktoś napisać co oznacza dokładnie ten błąd?

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Do dzisiaj nie wyskakuje mi ten błąd po wyczyszczeniu czujnika i kostki z oleju, ale widać że dalej się pojawia nie wielka ilość oleju w kostce. Silnik normalnie odpala i pracuje. Dzisiaj jednak sprawdziłem sobie czy coś się zmieni w pracy silnika jak odłączę kostkę na pracującym silniku. I żadnych objawów nie ma nawet jak zgasiłem i ponownie odpaliłem to dalej tak samo pracuje, czy to może być walnięty czujnik?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołączę się do tematu. Moje doświadczenie w tym temacie jest dość specyficzne.

Miałem następujący objaw i to od kilku lat (sic).

Silnik całkiem zimny, lub rozgrzany, rozruch bez problemów i dalsza praca też

Silnik zimny uruchomiony do przestawienia auta na parkingu, lub ostygł po ok. 2-3 h i zaczynała się jazda...

Mianowicie miałem efekt "zalanego silnika" palącego na dwa gary,

Jeśli ktoś przeżył odpalanie "zalanego" silnika gaźnikowego wie co mam na myśli. Niby kręci, ale o rozruchu zapomnij, długo kręcisz i w końcu zaskakuje na dwóch garach trochę potrzymać na 1200-1500 obr/min i jakoś dochodził do siebie, potem jazda jakby nigdy nic.

Dopóki jeżdżę do i z pracy, albo na wyjazdy weekendowe, to w sumie nawet to nie przeszkadzało.

Jednak raz zdażyło się, że szybko musiałem zawieźć gdzieś córkę. Dzień wcześniej odpaliłem auto po 10 dniowej przerwie (zabieg i pobyt w szpitalu) tylko na chwilę, sprawdzić czy akumulator jest OK.

Wsiadam z córką i... klops. Kręci, niby pali, ale zaraz gaśnie. Ki diabeł teraz...

UWAGA. Kontrolka SERVICE się nie świeciła ani razu.

No tak i tu oświeciło mnie.

2 miesiące wcześniej uszczelniałem u kuzyna górną odmę na pokrywie zaworów, sączyło się dość brzydko już spod tej uszczelki silikonowej.

Uszczelka wymieniona (to sączenie miałem przez jakieś 3 lata silnik lekko osmarkany i olej był w gnieździe świecy 2, ale niezauważalnie ubywało to się jakoś nie przejmowałem), nic już nie cieknie, jednak to co pociekło do wtyku czujnika wałka rozrządu, to sobie tam radośnie siedziało.

No i po lekturze forum stwierdziłem, a co tam, wyczyszczę wtyk.

Oczyszczone (patyczki higieniczne do uszu + Kontakt 60), auto zimne uruchomione na chwilę by sprawdzić poprzednie objawy i następnie po 5 godzinach schodzę do auta na jazdę próbną.

Jest OK. A silnik na zimno mam wrażenie, że elastyczniej i równiej pracuje.

Zatem moje wnioski.

Bład sygnału czujnika wałka rozrządu?

Sprawdź, czy nie jest zaolejony wewnątrz jego wtyk. Skąd olej? Czy nie leci z małej pokrywy.

Dziękuję za dotarcie do końca wypowiedzi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!