Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sygnał czujnika wałka rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na CLIPie wyskoczył mi błąd:

DF119 - Sygnał czujnika wałka rozrządu

1. Zęby wałka rozrządu.

2. Pomiar przesunięcia poza polem.

Czy to walnięty czujnik położenia wału czy coś innego z rozrządem?

Samochód lekko szarpie, bardzo delikatnie, poza tym nie ma innych objawów.

Pozdrawiam

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżam temat

U mnie wyskakuje błąd DF119 Czujnik wałka rozrządu Nieprawidłowe ustawienie zęba wałka rozrządu, Czy mógłby ktoś napisać co oznacza dokładnie ten błąd?

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Do dzisiaj nie wyskakuje mi ten błąd po wyczyszczeniu czujnika i kostki z oleju, ale widać że dalej się pojawia nie wielka ilość oleju w kostce. Silnik normalnie odpala i pracuje. Dzisiaj jednak sprawdziłem sobie czy coś się zmieni w pracy silnika jak odłączę kostkę na pracującym silniku. I żadnych objawów nie ma nawet jak zgasiłem i ponownie odpaliłem to dalej tak samo pracuje, czy to może być walnięty czujnik?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołączę się do tematu. Moje doświadczenie w tym temacie jest dość specyficzne.

Miałem następujący objaw i to od kilku lat (sic).

Silnik całkiem zimny, lub rozgrzany, rozruch bez problemów i dalsza praca też

Silnik zimny uruchomiony do przestawienia auta na parkingu, lub ostygł po ok. 2-3 h i zaczynała się jazda...

Mianowicie miałem efekt "zalanego silnika" palącego na dwa gary,

Jeśli ktoś przeżył odpalanie "zalanego" silnika gaźnikowego wie co mam na myśli. Niby kręci, ale o rozruchu zapomnij, długo kręcisz i w końcu zaskakuje na dwóch garach trochę potrzymać na 1200-1500 obr/min i jakoś dochodził do siebie, potem jazda jakby nigdy nic.

Dopóki jeżdżę do i z pracy, albo na wyjazdy weekendowe, to w sumie nawet to nie przeszkadzało.

Jednak raz zdażyło się, że szybko musiałem zawieźć gdzieś córkę. Dzień wcześniej odpaliłem auto po 10 dniowej przerwie (zabieg i pobyt w szpitalu) tylko na chwilę, sprawdzić czy akumulator jest OK.

Wsiadam z córką i... klops. Kręci, niby pali, ale zaraz gaśnie. Ki diabeł teraz...

UWAGA. Kontrolka SERVICE się nie świeciła ani razu.

No tak i tu oświeciło mnie.

2 miesiące wcześniej uszczelniałem u kuzyna górną odmę na pokrywie zaworów, sączyło się dość brzydko już spod tej uszczelki silikonowej.

Uszczelka wymieniona (to sączenie miałem przez jakieś 3 lata silnik lekko osmarkany i olej był w gnieździe świecy 2, ale niezauważalnie ubywało to się jakoś nie przejmowałem), nic już nie cieknie, jednak to co pociekło do wtyku czujnika wałka rozrządu, to sobie tam radośnie siedziało.

No i po lekturze forum stwierdziłem, a co tam, wyczyszczę wtyk.

Oczyszczone (patyczki higieniczne do uszu + Kontakt 60), auto zimne uruchomione na chwilę by sprawdzić poprzednie objawy i następnie po 5 godzinach schodzę do auta na jazdę próbną.

Jest OK. A silnik na zimno mam wrażenie, że elastyczniej i równiej pracuje.

Zatem moje wnioski.

Bład sygnału czujnika wałka rozrządu?

Sprawdź, czy nie jest zaolejony wewnątrz jego wtyk. Skąd olej? Czy nie leci z małej pokrywy.

Dziękuję za dotarcie do końca wypowiedzi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!