Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

turbina


kamyk7777

Rekomendowane odpowiedzi

witam ,mam takie pytanie jestem właśnie po wymianie turbiny stara dostała luz popszeczny mechanik wymienił na regerowaną i tu pojawił się problem po wymianie i odpaleniu samochodu max obrotów 2500 po jakimś czasie jak samochód się rozgrzał obroty do 4000 rano odbieram samochód odpalam obroty do 2500 jak samochód się rozgrzeje obroty wzrastają mechanik stwierdził że turbina jest za ciasno spasowana ,i teraz czy miał ktoś taki przypadek, narazie przejechałem 50 km i zastanawiam się czy turbina się rozjeżdzi czy trzeba ją wyjmować

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jakaś dziwna sprawa nawet jakby była ciasno spasowana co mi się bezsęsowną wymówką wydaje to by się wolniej wkręcał ale by się wkręcił, ja wymieniałem sobie sam turbinę i nic takiego nie miało miejsca jedynie w zakładzie z którego brałem turbo gość kazał mi przez chociaż tysiąc kilometrów jeździć delikatnie jak emeryt he he żeby się ułożyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanior też był w szoku po raz pierwszy się spotkał z takim przypadkiem turbine osobiście zawoziłem do regeneracji więc mechanik nic nie ściemnia gośc od turbin narazie nic ciekawego nie powiedział co może być przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem luz prawie centymetr a w drugą stronę tarła po ściankach i waliła olejem taż wymieniłem zanim się rozpadła.

Czyli nic nie miało prawa się rozpaść przez stare turbo więc wina leży albo po stronie turbiny w co wątpie ponieważ w renówce ten element tak często pada że ci co regenerują to raczej wiedzą co robią albo mechanik coś namieszał nawet po rozgrzaniu te 4000 to mało powinien się kręcić pod 5000 nie wyżej. A gdzie brałeś turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przejechaniu ok 50 km wszedł na prawie 5000 nie chciałem piłować bo mechanik mówił jeżdzić delikatnie ok ale jak rano wsiadłem to 2500 jak samochodem przejedziesz to obroty wzrastają ale to nie jest płynna jazda tylko jak by się coś przycinało mechanik dał mi namiary na tego gościa odturbin bo serwis w którym pracuje bierze od niego i nie było żadnych problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest francuz tu się może wszystko zdarzyć pewnie ci się nie pali nic ale jak miałeś turbine uwalona też się nic nie paliło?

Podam przykład ja miałem wszystkie świece żarowe po palone i nic się nie zaświeciło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po głebszym zastanowieniu mechanior przypuszcza że powodem takiej sytułacji jest nie do końca zamykająca się turbina i dopiero jak się rozgrzeje to do końca zamyka ,rozmawiałem też z gościem który regenerował tą turbine i on by nie stawiał na nią tylko żeby pierwsze podłączyć pod kompa i tu moje pytanie czy jak podłącze pod kompa to pokaże że np nie domyka na wolnych obrotach chodzi tu o parametry, chciałbym się upewnić czy to wina turbiny żeby jej na darmo nie wyciągać,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie że twój mechanik uczy się na twoim aucie :( gość od sprężarki moim zdaniem ma racie(nie wieże żeby regenerując turbo nie sprawdzili zaworu w nim),a pozatym kuzyn mój w lagunie miał zepsuty elektrozawór który steruje turbiną (nie zamykał mu zaworu tego od spalin w turbinie). efekt był taki że auto było słabsze kopciło trochę i miało kosmiczne spalanie ale nie było problemów z obrotami.

 

Dodano: 15 lis 2012 - 21:49

nie wiem czy w scenicu widać tą dźwignie zaworu przy turbie ale jeżeli widać to sprawdź czy po odpalenie zmienia położenie(czyli zamyka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak mechanik jest dobrym fachowcem naprawia mi samochody od 8 lat i nigdy nie było problemu ,w sobotę jestem umówiony na kompa do innego mechaniora i zobaczymy co on stwierdzi ,byłem dziś w trasie i powiem tak samochud jest strasznie mułowaty jeżeli chodzi o ruszanie z skrzyżowania to porażka zastanawiam się czy wogóle ta turbina doładowywuje bardzo słabo się zbiera jak jest rospędzony to jakoś tam jedzie ale szału nie ma i zauważyłem dziś na liczniku od spalania przed wymianą jak ruszałem to na liczniku od spalania od razu reagowało np, 9,6 13,2 a teraz jak samochud jedzie 40km to dopiero zaczyna wskazywać spalanie ,jedziłem ostatnio polówką silnik 1,9 sdi bez turbo i lepiej się zbierał,narazie porażka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam co do wskazywania spalanie to u mnie od zawsze wskazuje nie od zera tylko od jakiejś prędkości,a żeby sprawdzić czy turbina ładuje wogule to niech ktoś przegazuje auto a ty w tym czasie złap za ten miękki wąż co wychodzi od turbiny powinien robić się twardy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!