Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Strata mocy w 1.6 16V z LPG


mixon66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dane:

Megane III, 2011r, 37 tys km (7 tys km na LPG), silnik 1,6 16V 110 KM, skrzynia 6 biegów,

Gaz załozony przez warsztat firmowany przez Renault Zdunek w Trojmiescie: Auto-System w Sopocie (maja dobre opinie i chęci im odmówić nie można)

Instalacja BRC Sequence 24/ zbiornik STAKO 53 l w kole zapasowym

srednie miesięczne przebiegi ok 4 tyś km / m-c

samochód eksploatowany w 70% w trasie.

Problem: wyczuwalny spadek mocy.

Auto na gazie mimo sekwencyjnej instalacji LPG, na tym "paliwku" zachowuje się odczówalnie odczuwalnie słabiej.

Mam też dziwny objaw z olejem, na bagnecie pojawia eis szary osad (jakby piana lub coś jakby olej się zważył)

Płyn chłodzący w normie, poziom oleju w normie. Olej był wymieniany na 30 tyś w serwisie Renault, jednak przed założeniem instalacji LPG

LPG regulowane było już kilkakrotnie, czasy wtrysku na LPG i PB są takie same, bo patrzyłem jak dawka LPG była regulowana.

Ciekawe jest to, że przed ostatnią regulacją przejechałem około 200km na PB i autko się jakby odmuliło,i nawet po regulacji LPG przez jakiś okres radziło sobie całkiem dobrze aż powali wróciło do stanu, że na LPG jest spadek mocy.

Standardowo na wyświetlaczu "średnie spalanie" mam 9,3 l/100km PB co przekłada się na około 11,5 l/100km LPG

Mam niedaleko A1, prędkość na autostradzie 150km/h, na standardowych drogach jadę około 120 km/h czyli jak to przy takich przebiegach, dość dynamicznie ale bez przesady.

Jak jeździłem te 200 km na PB, to zaskoczyło mnie to, iż autko było bardziej żywiołowe oraz spalanie z 200km wyniosło 8,3 l (wzrost mocy, spadek spalania na porównywalnych trasach)

Tankuję tylko na stacjach ORLEN/BLISKA

Czy ktoś wie co może być przyczyną?

Czekam na Wasze rady, z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko dlaczego auto bezposrednio po regulacji zachowywało sie dobrze?

Parametry są w normie, po podłączeniu do kompa, dawki LPG były prawidłowe, instalacja sprawdzana była i regulowana po montażu, na przeglądzie zerowym po 2 tys km, następnie na 5 tyś km i wszytko ok.

7 tys km na LPG zrobiłem w 1,5 m-ca... w wasztacie byłem już z 4 razy...

Może dla sporostowania, ten spadek mocy jest wyczówalny, ale to nie jest też tak, że autem nie da się jechać...

przykładowo...

Na LPG silnik mocniej słychać od 120 km/h, przy tej prędkości spalanie aktualne wynosi około 9 l/100km (jak przyspiesze do 130km/h to rośnie do około 10-10,5 l/100km)

Dla porównania jak jade na PB to ten sam charakterystyczny wydźwięk silnika słychać od 130km/h, i co ciekawe spalanie jest na poziomie 9 l/100km

Mam wrażenie, jakby wcieło mi te 10 KM i miałbym tylko 100 konnny motor, a nie 110 KM

Być może masz rację, że mieszanka jest zbyt uboga i silnik bardziej się wysila, jednak w momencie wyjechania z warsztatu autko sprawowało sie bardzo dobrze.

Skoro po wyjezdzie z warsztatu i przejechaniu 150-200km instalacja rozregulowała się to dlaczego?

Co może być przyczyną...?

Na regulacji byłem 3 razy i parametry w normie...

Zdaję sobie sprawę, że zbyt uboga mieszanka powoduje uszczerbek w silniku, z kolei zbyt bogata może skutkować uszkodzeniem katalizatora.

Mam też problem z poziomem wypełnienia zbiornika... mam butle w kole 53 l, wchodzi jakieś 38 l (walcze zeby było 42l jak to powinno być - czytałem już na ten temat na forum), raz podginali mi wielozawór, drugi raz wymienili mi na nowy w ramach reklamacji i dalej efekt ten sam, wchodzi do butli około 38l LPG

w warsztacie twierdza ze zbiornik po kilku tankowaniach sam ma sie odpowietrzyć, tak sie jednak nie dzieje (zbiornik mam wypoziomowany idealnie - butla jest podniesiona w stosunku do podłogi),

Czy możliwe jest aby powietrze ze zbiornika było zasysane i przez to dawka LPG była uboższa?

Co z objawami oleju? Co może być przyczyną tej "szarej piany/mazi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym im złożył wymówienie i kazał to zdemontować z 7 dniową datą egzekucji tego demontażu.

Szara maź/piana w oleju to efekt jeżdżenia na niedogrzanym oleju (mam cinquecento które jeździ na odcinkach 4km i tam bez przerwy jest takie coś), nie przejmuj się przy następnej zmianie, zalej trochę lepszy olej i wygrzej autko trochę na jakiejś trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie wiem skąd u ciebie taka precyzyjna informacja na temat spalania chwilowego na LPG.Piszesz że auto po regulacji chodzi ok to znaczy że jest coś do regulacji? Jeżeli między tymi przeglądami parametry regulacji nic się nie zmieniają to znaczy że ta musi być i nic nie zrobisz,oczywiście jeżeli skład spalin i cała regulacja była robiona podczas jazdy ( pod obciążeniem ).Potem piszesz że możliwe że mieszanka jest zbyt uboga.No to jek jest z tymi parametrami ?

Edytowane przez man35
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że miałem podobny problem do Twojego w poprzednim aucie z instalacją, o której piszesz. Auto starciło moc i odzyskiwało ją po przejechaniu kilkunastu, czy kilkudziesięciu kilometrów. Wizyty w "gazowni" nic nie dały, komputer nie wywalał żadnych błędów. Następnym objawem problemu było gaśnięcie silnika podczs jazdy (sic!), co było już przygodą niebezpieczną, bo przestawał działać pedał hamulca. Spotkało mnie to kilka razy i tocząc się, szczęśliwie mogłem odpalić silnik na nowo. Po kilku wizytach w różnych warsztatach, w końcu udało się problem rozwiązać. Mechanik mówił coś o zanieczyszczonych zwężkach, przy wtryskiwaczach, które musiał udrożnić. Osad, który tam występował (nie wiem co to było), podczas jazdy się rozgrzewał i topił, udrażniając przekrój, a na postoju stygł i zapychał. Mechanik zasugerował, by od czasu do czasu jednak silnik benzyną "przedmuchać" i rzeczywiście od tamtego czasu problem nie wrócił. Po prostu czasami trzeba zagryźć zęby i przełączyć na podawanie beznyny. Mam nadzieję, że nie będziesz musiał odpalać silnika przy 90 km/h, próbując zmieścić się w zakręt bez w pełni sprawnych hamulców, choć z drugiej strony potem jest o czym opowiadać ;)

Życzę szybkiego rozwiązania problemu i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było strojone na postoju, na wolnych obrotoach a potem przełączane na 3000 obr/min

stąd jak symulowane było obciążenie przy wciśniętym gazie utrzymując stałe obroty nie wzbudziło moich wątpliwości...

 

Niedogrzany olej to efekt jazdy na krótkich trasach,

ja natomiast do pracy mam 15km, i to jest najkrótszy dystans jaki pokonuje, generalnie trase jak robię to w przedziale 300-500 km

temperatura na wyświetlaczu w normie,

Często obrotomierz u mnie wskazuje pow. 3 tys obr/min efekt prędkości 120 km/h i powyżej,

Olej jest wlany taki jak wlało Renault na pierwszym przeglądzie po 30 tys (zakłdam, że dedykowany przez producenta)

 

...Nie wiem skąd u ciebie taka precyzyjna informacja na temat spalania chwilowego na LPG...

 

Chwilowe spalanie na wyświetlaczu oczywiście jest odniesieniem do spalania beznyny jakie pokazuje komputer pokładowy,

Ja poprostu fizycznie przełączam rodzaj zasilania LPG/PB podczas jazdy, ale dla komputera pokładowego nic to przeciez nie zmienia, bo aż tak inteligentny nie jest żeby odróżnić rodzaj paliwa.

Sprawdzić wyswietalnie chwilowego spalania można np ustalając stałą prędkość na tempomacie.

Akurat czesto jeżdzę tymi samymi trasami więc mam idealny punkt odniesienia

 

Lpitus Twoje objawy dotyczyły jak rozumiem tylko instalacji LPG czy na PB również?

 

U mnie na PB jest odczówalnie większa moc niż na LPG, więc wtryski pracują dobrze (tak zakładam), tutaj gdzieś jest problem w instalcji LPG.

Auto nie szarpie, na biegu jałowym obroty nie falują

 

Oczywiście jestem umówiony do warsztatu, ale trochę muszę poczekać bo jestem w trasie ;)

Pytam się Was, żeby wiedzieć w rozmowie z tymi specami na co zwracać uwagę i w miarę możliwości uodpornić się na wciskane kity

 

Demontaż instalacji wbrew pozorom nie jest taki łatwy, jest to auto służbowe i taka akcja musi być poparta naprawdę mocnymi argumentami, jak narazie na fakturach jest taniej, więc zwrot instalacji LPG nie wchodzi wogóle w grę. Jestem swiadomy konsekwencji źle wyregulowanej instalacji stąd to drążenie tematu...

 

PS Słyszał ktoś o różnych rodzajach wtrysków? ponoć są koloru niebieskiego (ja mam takie) - wolniejsze, i koloru czerownego, które są szybsze...

Jest to zasłyszane więc jeśli to nie ma sensu to proszę mnie nie karcić! ;) Chyba, że różni producenci dobierają barwy żeby się wyróżnić na rynku ;)

Edytowane przez mixon66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było wiedzieć jak masz wtryski (firma )bo po kolorze to jest trudno.Strojenie musi być robione podczas jazdy i tu nie może być dyskusji z firmą mątującą jak im się nie chce to do widzenia.Na temat tego chwilowego spalania.Obojętnie na czym byś nie jechał to zawsze będzie spalanie PB.Nie da się zobaczyć chwiowego spalania LPG tylko całkowite z przejechanych kilometrów i ilości wlanego LPG.Co do oleju przy takich trasach nie ma mowy o nie dogrzanym olej,ale uszczelkę pod głowicą można podejrzewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było wiedzieć jak masz wtryski (firma )bo po kolorze to jest trudno.

w pierwszym wpisie są wszytkie informacje na ten temat

...Na temat tego chwilowego spalania.Obojętnie na czym byś nie jechał to zawsze będzie spalanie PB.Nie da się zobaczyć chwiowego spalania LPG tylko całkowite z przejechanych kilometrów i ilości wlanego LPG.

Tak też właśnie napisałem w mojej ostaniej wypowiedzi

Co do oleju przy takich trasach nie ma mowy o nie dogrzanym olej,ale uszczelkę pod głowicą można podejrzewać.

Też przeszło mi to przez myśl, jednak auto na benzynie ma pełną moc, a przy tym objawie problem by występował przy obu paliwach

 

Dodano: 23 lis 2012 - 21:50

Witam,

 

Widze, że dyskucja ucichła....

 

Ja natomiast znalazłem rozwiązanie, tak mi sie wydaje ;)

Narazie przejechałem 600 km i wygląda na ok,

 

Problemem okazł sie reduktor, tzn cisnienie ustawione było na 1400 mba a powinno być na reduktorze 1600 mba. (prawdopodbnie membrana się rozstroiła albo źle była ustawiona od początku, już nie wnikałem)

Po korekcie i zczytaniu map wtrysków auto smiga jak rakieta.

Moje odczucia narazie są pozytywne, jeszcze będę się chciał raz podpiąc pod komputer żeby sprawdzić czy parametry się utrzymały.

 

Płyn chłodzący przestał uciekać, przynajmniej narazie, dokręcona została opaska przy przewodzie od strony nagrzewnicy, prawdopodbnie pod wpływem ciśnienia tamtędy uciekał po trochu.

 

Osad na bagnecie: zarówno warsztat jak i serwis Renault zgodnie stwierdzili, że takie objawy występujące u mnie tylko i wyłącznie na zimnym silniku i po dłuższym postoju, to nic groźnego i czasami przy dużej wilgotności na dworzu tak się dzieje więc tą opinie traktuę jako wiążącą.

 

Moc wróciła, i od razu spalanie spadło bo srednia z tych 600 km wyszła 8,5 l/100km (10,5 LPG) i to przy predkościach 130km/h

Najczesciej na wyswietlaczu pojawiająca się wartość chwilowego spalania oscylowała pomiędzy 8 a 9 litrów,

podobne wskazania miałem jak jezdziełem tylko na PB więc wychodzi na to, że rzeczywiscie obciązenie silnika jest porównywalne

 

Co do kolorów wtrysków to rzeczywiście jest tak, że są trzy:

Niebieski, pomarańczowy i żółty/czerwony

Wtryski są dobierane w zalęzności od mocy przeliczanej na cylinder

 

W przypadku pojemności między 1.4 a 2.0 i mocy jak w moim przypadku 110 KM zastosowne zostały pomarańczowe.

 

Te najmocniejsze żółte/czerwone stsowane są do aut z systemem TURBO

 

Mam nadzieje ze te informacje sie komuś przydadza,

Pozdrawiam

Edytowane przez mixon66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.Mam też samochód od Zdunka z taką sama instalacją z tego samego punktu.Na razie przejechałem na gazie około 500km(nie jeździłem na LPG od początku) i nie zauważyłem spadku mocy.Średnie spalanie 9-10 litrów LPG/100km w cyklu mieszanym,zimny silnik pracuje na benzynie przez około 1,5-2km w jeździe miejskiej.Na razie jest OK,martwi mnie tylko jedna rzecz:do zbiornika STAKO 630/225(tak jest w papierach)wchodzi mi 34 l. gazu.Podobno dlatego,że podłoga bagażnika w kombi jest krzywa i bak też musi leżeć krzywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem i chyba ten sam zbiornik, oni leca hurtem...

u mnie wchodzi max 38l a powinno 42l

Zbiornik mam umieszczony za koło, na początku był pochylony, teraz mam wypoziomowany i dalej nic

Ten warsztat nie umie sobie poradzić z tymi problemami.

Gdyby nie to, że jestem uparty to dalej pewnie bym jezdził ze źle wyregulowana instalacją.

Nie mam pojęcia na jakiej podstawie zdunek wybrał ten zakład.

 

 

U mnie był podginany wielozawór (jak miałem zbiornik jeszcze pochylony) ale to nie pomogło, następnie wymienili wielozawór na nowy w ramach reklamacji - nie pomogło, a teraz wypoziomowali mi butle i też nic nie pomogło.

Wielozawór w butli mam zamantowany od strony tylniej kanapy patrząc na butle,

Wiem jedno, ten poziom się nie zwiększy bo po 2 m-cach jazdy zrobiłem na tej istalacji 10 tys km więc jeśli miało by się coś poprawić to już dawno by to nastąpiło

 

za m-c ich odwiedze na przegląd 15 tys km i sobie pogadam...

 

KrzysztofNE jak znajdziesz rozwiązanie jak uzyskać max poziom wypełnienia to daj znać.

Edytowane przez mixon66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

nie kazda stacja jest odpowiednia dla stalko tez mam ten gaz i na nie ktorych stacjach gaz mi nie dziala wiec trzeba metoda prob i bledow szukac stacji na ktorym gazie bedzie sie lepiej zachowywalo auto i tylko tam tankowac

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 - Zanim wyślesz przeczytaj i popraw. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nie ktorych stacjach gaz mi nie dziala

Bzdura jakich mało w sieci...myślisz że cysterna jeździ sobie po lepszych stacjach a potem pompuje powietrze albo wodę i jeździ po tych,,gorszych''?..Dziadowskie,kapitalistyczne prawo rynku,te same cysterny obsługują kogo się da..kto taniej...a ja tankuję gdziekolwiek,na każdej stacji jaką spotkam na najgorszej pipidówie..myślisz,że ile wody można wlać do kadzi i rozbełtać żeby klient nie stanął zaraz za stacją?..jeżeli autko Ci ,,prycha'' często i gasnie,itp. to doprowadź je do porządku. jeżeli LPG zawiera za dużo butanu lub jest lekko zanieczyszczone to od tego są filtry..ale jest to materiał palny i przy odpowiednim stosunku z powietrzem zawsze zapali..to samo z Pb i ON..przepłacac nie mam zamieru..podam przykład:jadąc na święta zatankowałem LPG najtaniej u siebie przy Carrefour po 2,65..przejechałem 200km i zatankowałem na BP w Koszalinie po 2,89..po powrocie zatankowałem na Orlen po 2,89..róznica z trasy między najtańszym a ,,renomowanym'' żadna..8l/100..zyskałem paczkę fajek,niedużo ale cieszy.

 

Dodano: 26 gru 2012 - 17:41

Zbiornik mam umieszczony za koło, na początku był pochylony, teraz mam wypoziomowany i dalej nic

Zbiornik to zbiornik..niewazne ile litrów wchodzi tylko ile wynosi spalanie na tej instalacji..w każdym wytwarza się poduszka powietrzna.gdybyś odessał pozostałe powietrze to weszłoby Ci te upragnione 42l..poza tym w trakcie jazdy na wskazania działa siła odśrodkowa płynnego gazu..inaczej z zaworem zwróconym ,,do jazdy'' a inaczej do tyłu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!