Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wspomaganie kierownicy szwankuje


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam dziwny objaw w aucie. Meganka 99 rok, maglownica TRW, silnik 1.6 16V. Wspomaganie raz działa raz nie.

Podczas jazdy wspomaganie działa(normalna jazda po mieście, w trasie), natomiast przy parkowaniu (kiedy auto stoi, toczy się) wspomaganie nie działa lub działa częściowo. Kierownica wtedy chodzi jak w traktorze.

Poziom płynu wspomagania OK. Nie ma wycieków, stuków, luzów.

Nie mam czasu tego poobserwować- czy jest to możliwe, że pasek klinowy jest za luźny i przepuszcza na kole? Bo nie jest pierwszej świeżości i widzę, że przy parkowaniu troszę przygasają mi światła. A wszystko to leci na jednym pasku. Idzie go jakoś naciągnać do czasu kupna nowego paska?

Sytuacja w aucie dzieje się od soboty 24.11, jak zrobiło się trochę zimno na dworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek wyjaśnij jakie masz dokładnie auto. Polecam zapoznać się z tym

Jeżeli masz klimę to będzie napinacz automatyczny i nic z tym nie zrobisz. W przypadku jej braku masz napinacz mechaniczny i można go trochę podkręcić.

Bezwzględnie trzeba przyglądnąć się paskowi i pompie wspomagania.

Jedna rada, jak masz problem z paskiem akcesorii lepiej go szybko wymień. W tych silnikach pasek przy zerwaniu lub wystrzępieniu lubi się wkręcić pod koło pasowe wału i zwykle następuje przestawienie rozrządu, zwykle z uszkodzeniem zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wystawieniu tematu wkradł się błąd. Oczywiście mam meganke I ph II, nie wiem jak to zmienić. Posiadam klime, czyli napinacz automatyczny, szkoda. Wymienię pasek i zobaczę co się dzieje. Nie wiem tylko jak sprawdzić pompe. Ale to po wymianie paska się w razie czego sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc pasek klinowy jest nowy. I nadal to samo ;) Co zauważyłem, to że jak kręce kierownicą to obroty wskakuja mi na 1,5-2 tys. obrotów. NIe wiem co ma ciepły silnik do zimnego, bo jak jest ciepły to lepiej chodzi wspomaganie. Rozumiem, że tu tylko padnięta może być maglownica lub pompa.Jak coś z tego wykluczyć? Czy pompa może np przepuszczać?Albo co może popsuć się w maglownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zauważyłem, to że jak kręce kierownicą to obroty wskakuja mi na 1,5-2 tys. obrotów.

Obroty rzeczywiście wzrastają ale 1100/1200 to max. Coś się może dziać z pompą. Oczywiście na postoju i silnik pracuje na "luzie". Z Twojego opisu wygląda to tak jakby pompa się zacierała, ale to moja teoria.

Przy okazji wymiany paska sprawdzałeś jak się kręci alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przewodzie ciśnieniowym pompy jest zamontowany czujnik ciśnienia. Może on coś świruje? Niestety nie wiem jak go sprawdzić.

Poczytaj może w Sam naprawiam, tam chyba widziałem jakieś informacje na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi czy meganka II ph II ma wspomaganie elektryczne? Bo poszedłem teraz porównać jak głośno pracują pompy. I moja hałasuje podczas kręcenia i na skrajnych końcach skretu kół, natomiast w Megi II jest kompletna cisza. Byłem sprawdzić przed chwilą i obroty były 950-1100 i wspomaganie powiedzmy było, choć kierownicą nie kręciło się aż tak lekko.

Edytowane przez lukavip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MII jest elektryczne wspomaganie ;)

Poszukaj kolegów z Twojej okolicy i porównaj.

Może to co uważasz, że ciężko chodzi u kogoś może być tak samo.

Sorki ale pewnych "odczuć" nie da się ogarnąć na odległość. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem całe forum. Aż głowa boli co tu sie dzieje ze wspomaganiem. I to może być czujnik ciśnienia(chociaż wtedy chyba zawsze bym miał wysokie obroty), moze to być maglownica( choć stuków raczej nie słyszę, nie ma luzów, wycieków też raczej nie ma-jeszcze to sprawdze), podpada mi pompa(głośno chodzii jakby słychać chrobotanie). Będę musiał chyba zaryzykowac i kupić pompe, tylko nie wiem czy używke z All... czy regenerować.

 

Dodano: 24 lis 2012 - 20:11

Więc auto obejrzało dwóch mechaników i wyciągnęło następujące wnioski.

Pompa wspomagania chodzi, ponieważ chodzi głośno-słychać ją, w zbiorniczku jest "wir" oleju, jak wyciagnie się wtyczkę z czujnika ciśnienia oleju i kręci się kołami to silnik przygasa, jak wtyczkę się włączy silnik podnosi obroty. Silnik chodzi na obrotach 950-1100 jak chodzi wspoma dobrze, natomiast podczas jazdy wspomaganie przestaje działać i obroty wskakują na 1500-2000 obr.

Sprawdziliśmy coś jeszcze na otwartej nakrętce zbiorniczka:

Jak wspomaganie działa - w zbiorniczku jest normalny przepływ oleju. Ruszam i wykonuję xx ruchów kierownicą. I nagle wspomaganie przestaje działać-kręcę jak w traktorze. Gasze silnik, odpalam i kręce na maxa kołami. W zbiorniczku nagle buchają pęcherze powietrza czy nadmiar oleju.

Diagnoza:

Albo maglownica albo na maglownicy rozdzielacz oleju pracuje do momentu aż coś przepuści lub nieprzepuści olej. Jak zgasze silnik i wykonam pare ruchów kierownicą te elementy chcą przywrócić poziom oleju w układzie do normalnego stanu.

W takim razie szukam firm regenerujących maglownice, lub kupić nową. Nie wiem czy idzie dostać sam rozdzielacz oleju? Czy to tylko jest w komplecie z całą maglownicą?

Edytowane przez lukavip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wczoraj zakupiłem renault megane I 1,4 benz/gaz. Zauważyłem ze przy skrecaniu W PRAWO na łuku telepie kierownica i cos tak jakby 'charczy" MI mi sie wydaje ze to pompa wspomagania jest do wymiany,raz jak jade autosradą to nie telepie kierownicą a raz to tak ze az mi ręce całe drżą. Chciałbym żeby mi ktoś doradził co mam teraz zrobic. jestem tutaj nowy wiec prosze o wyrozumiałość Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!