Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dzienne LED zamiast halogenów przeciwmgielnych


Rekomendowane odpowiedzi

Co myślicie o takim rozwiązaniu?

http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-renault-megane-laguna-sceni-i2788768461.html

Ledy w miejsce przeciwmgielnych wydają się dużo lepszym rozwiązaniem niż dodatkowe doczepianie ich do zderzaka.

Pytanie, czy lepiej podłączyć jej jako normalne przeciwmgielne, czy w inny sposób, aby wyłączały się po włączeniu świateł mijania(wg prawa tak musi to działać)?

Czekam na Wasze opinie, sam nie wiem czy się zdecydować, albo raczej jakby miały być podpięte... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie potrzebujesz przeciwmgłowych to faktycznie jest to lepsze rozwiązanie, bez obwieszania przodu dodatkowymi lampami.

Podłączaj tak jak instrukcja tych lamp to opisuje czyli jako dzienne. Jeśli podłączysz tak jak teraz masz przeciwmgielne, to nadal będą świeciły pozycyjne przód i tył, podświetlenie rejestracji i wskaźników na desce.

Jest jeszcze opcja by przeciwmgłowe wymienić na dwufunkcyjne, p-mgłowe/ dzienne. Są takie przedstawione, opisane i z fotkami w tym temacie:

http://megane.com.pl/topic/32397-swiatla-do-jazdy-dziennej/

(post#280)

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę, wszystko obcykałem ; ) LEDy już kupione.

Zdecydowałem się na podłączenie światełek tylko do "stacyjki", ponieważ chcę by przy włączeniu świateł mijania świeciły również LEDy. Na szczęście moja megane została zarejestrowana przed 2009 rokiem, więc mogę sobie na to pozwolić zgodzie z prawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś Ci dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele... ;) Dla aut zarejestrowanych przed 2010 rokiem prawo dopuszcza, aby ze światłami dziennymi świeciły się również tylne pozycyjne. Jeśli chodzi o światła mijania, to po ich włączeniu (lub po włączeniu przeciwmgłowych przednich) dzienne ZAWSZE MUSZĄ GASNĄĆ. Istnieje coś takiego jak światła dzienne zespolone z przednimi światłami pozycyjnymi - coś na wzór tylnych pozycyjnych i świateł stop, które świecą raz jaśniej raz słabiej. W takim przypadku po włączeniu świateł mijania dzienne przygasają i pełnią funkcję świateł pozycyjnych, oczywiście jeśli mają taką możliwość i stosowną homologację. Ponieważ samochód może mieć tylko dwa światła pozycyjne przednie, fabryczne muszą zostać dezaktywowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarłem do czegoś takiego: "Sposób użytkowania świateł do jazdy dziennej reguluje rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja 2009 roku (Dz. U. 2009 nr 75 poz. 639). W szczególności, światła do jazdy dziennej "powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych"." Jak wiadomo prawo nie działa wstecz.

Jesteś pewien, ze przed nowym rozporządzeniem był obowiązek automatycznego wyłączania się świateł mijania?

Edytowane przez Damian771
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedno zdanie wyrwane z kontekstu nie mówi przecież jak ten zapis brzmiał wcześniej. Jestem pewien, że pod tym względem przepisy dotyczące montażu świateł dziennych się nie zmieniły. Dzienne nie mogą palić się po zmroku, gdyż wtedy mocno by oślepiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje miałem podłączone takl jak Damian771 i w SKP dostałem nakaz przerobienia zgodnie z przepisami. Czyli mają się włączać po włączeniu zapłonu i wyłączać po włączeniu świateł mijania. Wg. mnie powinny się wyłączać po włączeniu postojówek, bo mmontujemy dzienne aby oszczędzić na oświetleniu i paliwie. Same dzienne pobierają ok 10 - 20W, zależnie od modelu. A po włączeni postojówek pali się ok 40W (przednie postojowe - 2x5W, tylne postojowe - 2x5W (u mnie 4x5W), oświetlenie tablicy rejestracyjnej - 2x5W i podświetlenie wnętrza - zegary, klima, radio, szyby - ok.10W.

Więc moim zdaniem używanie świteł postojowych razem z dziennymi jest nieekonomiczne.

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postojowe używamy w czasie postoju na drodze, jak sama nazwa wskazuje. W Reniach te same światła w czasie jazdy są światłami pozycyjnymi przednimi i tylnymi. Mijania, drogowych, czy też przeciwmgłowych przednich nie włączysz bez pozycyjnych. Dlatego podłączyć możesz ten jeden przewód albo pod pozycyjne/ postojowe, wtedy zgasną tak jak uważasz za sluszne i jak tego wymagają przepisy i diagnosta, lub pod mijania, co jest niezgodne z przepisami. W tym podłączeniu zgasną tylko z mijania, a z drogowymi czy też przeciwmgłowymi nadal będą świecić. (zapalą się ponownie w momencie przełączenia na drogowe)

Uważam, że diagnosta umownie posłużył się nazwą świateł mijania, choć powinien wymienić wówczas wszystkie które powinny gasić dzienne. A takie wygaszenie dziennych, w tych wszystkich przypadkach rozwiązuje jedynie podłączenie przewodu wygaszającego pod pozycyjne/postojowe.

Tak zresztą jest to zazwyczaj w instrukcjach podłączenia zalecane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, ze przed nowym rozporządzeniem był obowiązek automatycznego wyłączania się świateł mijania?

Tak, był taki obowiązek:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

załacznik nr 6 poz 18

http://www.stacja.com.pl/prawo/2003/0262/0262_6.htm

"połączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza

się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem krótkotrwałego włączania światła mijania lub drogowego jako ostrzegawczego sygnału świetlnego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc LEDy już zamontowane. Kosztowało mnie to sporo czasu, ale zdecydowanie się opłacało!

Podłączyłem je tak, aby włączały się po odpaleniu silnika i wyłączały się dopiero gdy włączę światła mijania. Myślę, że jest to najlepsza opcja, ponieważ mam do wyboru czy chcę również włączyć postojówki czy jechać na samych dziennych.

Dzięki za pomoc Panowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu Ci się udało, bo przy reflektorach dwukomorowych drogowe nie gaszą mijania... Jakbyś miał pojedyncze reflektory na żarówkach H4 to ten numer nie przejdzie. Dzienne świeciłyby z drogowymi przy tym podłączeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jest to najlepsza opcja, ponieważ mam do wyboru czy chcę również włączyć postojówki czy jechać na samych dziennych.

Może i jest to czasem zaleta, ale z drugiej strony pozbawiłeś się możliwości włączenia samych świateł pozycyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja zrozumiałem, to on cały czas ma możliwość włączenia/wyłączenia pozycyjnych. Nie moze tylko jechać na samych pozycyjnych, bo z chwilą odpalenia silnika zapalą się dzienne. Ale i tak nie wolno jeździc na samych pozycyjnych, więc problemu nie ma. Jedyny minus jaki mi przychodzi do głowy to to, że nie może stać na pozycyjnych z włączonym silnikiem (żeby np. działała klima lub ogrzewanie). No ale taki już jest urok swiateł dziennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczne instalacje gaszą światła dzienne po włączeniu pozycyjnych.

Dorabiane też jeśli zgodnie z zaleceniami ten przewód wygaszający jest do pozycyjnych/ postojowych podłączony zamiast do mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!