Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka ciśnienia oleju i hałas przy alternatorze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich szczęśliwych i mniej szczęśliwych posiadaczy Meganek Sceniców i innych dobrodziejstw francuskiego rynku motoryzacyjnego. Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość i nie linczowanie nowego kolegi.

A więc do rzeczy.

Dwa tygodnie temu zakupiłem Scenica 2 z 2003 roku. Silnik 1,9 dci.

Auto odpala pięknie bez szarpnięć i zbędnego telepania silnikiem. Problem pojawia się po przejechaniu kilkuset metrów gdy zapala się "lampa Alladyna" oraz STOP z sygnałem dżwiękowym. Sytuacja ta ma miejsce po dłuższym postoju na zimnym silniku. Gdy silnik pracuje w swojej normalnej temperaturze sytuacja ta nie występuje. Ponadto z pod maski z okolic alternatora dobiega dziwny nierówny hałas. Nazwałbym go klekotaniem. Jest on podobno powodowany przez zamiennik koła pasowego. Olej z filtrem i filtr paliwa wymieniony tydzień temu {Castrol Edge 5w40}.Pełny rozrząd wymieniany 15kkm temu.Moje pytanie brzmi zatem czy nie w pełni sprawnie działający alternator może mieć wpływ na ciśnienie oleju? Czy zamiennik koła pasowego ma wpływ na działanie silnika pomijając nieprzyjemne klekotanie? Jutro sprawdzę ładowanie aku. Póki co proszę o poradę. Nie wątpię że tylko moje auto miało taką przypadłość. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam panów mam scenica I z 97 roku 1.6 ben LPG i zapala mi się kontrolka oleju i temperatury na biegu jałowym tz miga mi jak się silnik nagrzeje po przejechaniu jakiś 15 km wymieniłem olej i filtr czujnik oleju też ciśnienie oleju też jest bo jest od 0,5 do 0,8 nawet miejscami sprawdzałem oczywiści gdy był nagrzany ale ok bo czujnik wyłącza się od 0,3 może ktoś mi coś doradzi w tej sprawie na innych forach czytałem że gość wymienił CCO i wszystko mu gra może ktoś wie co to jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Moj problem leży również w lampie alladyna jak to kolega napisał, ale na poważnie, odpalam Megi, nic się nie zapala komputer wyświetla "olstand OK", jade, po czym za kilka km zapala się w/w lampa i STOP. Więc sprawdziłam poziom, faktycznie ciut przy mało jak na moje fachowe oko. Poleciałam kupić olej i dolałam dobre 300 ml, odpaliłam historia się powtórzyła. Czy trzeba odczekac zanim wlany olej ścieknie do miski olejowej, czy to jakiś poważniejszy problem. Pytam, bo w moim mieście nie ma zbyt wielu specjalistów od Meganek i zawsze jest sporo zachodu ze znalezieniem kogoś z wiedzą na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) kontrola na wyświetlaczu jest orientacyjna. najwłaściwszym pomiarem jest wyjęcie bagnetu

2) zakres pomiaru elektronicznego jest MAX do MIN, przy czym MAX to stan "połowa wskazania" na bagnecie, a MIN to "dolna kreska" bagnetu

3) olej sprawdza się na ciepłym silniku, po ok. 10 minutach od zatrzymania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy silnik jest rozgrzany po przejechaniu 1-2 km? Chyba nie bardzo, bo właśnie w sobote, kiedy pierwszy raz zaświeciła mi się kontrolka, auto stało wcześniej dobre 12 h na zimnie (tzn na dworze), a kontrolka zapaliła się przy ostrym skręcie w lewo na skrzyżowaniu.

Czyli mam dolać jeszcze oleju (wymieniałam w sierpniu cały ale od tamtej pory przejechałam jakieś 7 tyś.)?

wybaczcie takie pytania, ale na tyle dobrze sie nie znam na tym wszystkim.

 

A może powinnam też dodać, że nie działa mi spryskiwacz (myslałam, że zamarzł płyn bo teraz takie badziewie sprzedają, że w locie zamarza), ani przód ani tył popki też jakoś nie słychać, oraz ogrzewanie tylnej szyby (kombi) chociaż lusterka odmraża. Może to jakoś wszystko się ze sobą wiaże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!