Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Grand Scenic POSZUKIWANY


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !!

 

Dawno mnie tu nie było ;) Jakoś marka Renault ma coś w sobie bo człowiek zawsze gdzieś tam próbuje wrócić ! Przypomnę, że wcześniej miałem Megane II 1.9 Dci później Megane III ( lateryt pomarańczowy ) Obecnie jako "drugie" auto stoi w garażu Megane II Cabrio już ładnych parę lat ;)

 

Do rzeczy:

 

Otworzyłem firmę budowalną i potrzebuję zmienić obecny samochód ( tu pewnie nie znajdę uznania użytkowników marek franuskich ale jest to BMW ;) Wkońcu też samochód ) Zastanawiam się nad zakupem Renault Grand Scenic II rocznik pewnie 2004. Chciałbym zasięgnąć waszej rady ponieważ nigdy nie miałem Vana... Po piewsze zastanawiam się nad silnikiem kiedyś miałem Megane II z diesel 1.9 Dci i szczerze nie chcę wracać wspomnieniami do tej jednostki ! w skórcie 2 razy renegenerowałem Turbo, regenerowałem wszystkie wtryski, 2 razy przepływomierz, Egr a na koniec planowanie głowicy ;) więc postanowiłem skupić się na jednostce 1.5Dci 110KM ?? Czy coś koło tego. Jakie są wasze opinie ? Czy tej jednostki są awaryjne ? Jak wyglądają koszta eksploatacyjne ? I najważniejsze ! MOC bo nie ukrywam, że będę przewoził różne czasem ciężke rzeczy więc ważne aby silnik się nie męczył ;) i na koniec spalanie ( tutaj proszę o realne wartości ) nie uwierzę w spalanie rzędu 4 L. Normalna jazda głównie po mieście.

 

Po drugie : Jak już wspominałem samochód będzię służył w firmie budowalnej więc zależy mi na uzyskaniu jak największej przestrzeni ładunkowej i tu pytanie do was, Czy jest szansa demontażu siedzień z tyłu ? jak to wygląda czy można je tylko złożyć czy naprzykład całkowicie wymontować ? zależy mi na prostocie ponieważ samochód będzie użytkowany także prywatnie. Dodam, że nie chodzi mi o dodatkowe "dwa" siedzienia w bagażniku ;)

 

Po trzecie i ostatnie : Jak wygląda ogólnie eksploatacja Grand Scenica chodzi mi głównie o różnego typu wymiany klocki hamulcowe, płyny Co ile się to wszystko wymienia i jaki jest przybliżony koszt ;)

 

Super ! Teraz chciałbym tylko przeprosić administracje forum za przerwy stosowane między zapytaniami ( bo wiem, że tego nie lubicie ) ale chciałbym aby wszystko było czysto i wyraźnie ;) oraz przeprosić jeżeli podobny temat się pojawił. I NAJWAŻNIEJSZE PRZEPROSIĆ ZA TAK DŁUGĄ NIE OBECNOŚĆ ;) obiecuję poprawę

 

Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego weekendu

Rabcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli entery są w tej formie jak wyżej to wszystko jest OK, oddzielają akapity. Co innego jeśli tak oddzielone są poszczególne linie tekstu, to jest ścigane.

Co do zapytań. Obawiam się, że do gradna jako woła roboczego 1,5 dCi będzie za mały. Szczególnie w rocznikach przed liftingiem, gdzie górna moc tych silników kończyła się na 101KM. 105 i 110 KM były dopiero w 2 połowie roku 2005 czyli po liftingu. Ten 110 konny zazwyczaj posiada filtr cząstek stałych FAP. Usterkowość tego przedliftowego- jak trafisz, zazwyczaj z tego co na forum jest opisywane w problemach, to gorszej jakości wtryski, szczególnie DELPHI, czasami opiłki z pompy wtryskowej w układzie paliwowym, trafiają się też i problemy z panewkami. (przekrecenie) Te ostatnie to chyba jednak wynik przestrzegania interwałów wymian oleju co 30 tys. km, jak zaleca producent. Dochodzimy do wniosku, choć to tylko nasze spostrzeżenia, że lepiej ten dystans zmniejszyć do 15 tys. km. Te poliftingowe to 4 generacja tego silnika i są już na innym osprzęcie BOSCH-a SIEMENS-a.

Silnik 105KM mam w moim sceniolu drugim, który służy tylko jako osobowy i powiem, że to taki silnik "na miarę". Do normalnej budy wystarczy, do przedłużanego chyba by mi mocy brakowało.

Siedzenia drugiego rzędu można w prosty sposób wymontować czy też zostawić 1 albo 2 z 3.

Ceny części i wymian praktycznie takie same jak meganki którą posiadasz.

No i spalanie. sa mistrzowie, którzy pod postami mają w granicach 5 litrów wpisane na silnikach 1,5, mój przy moim stylu jazdy i zazwyczaj poruszaniu się "wokół komina" pokazuje 7 litrów na 100km. To średnia z dystansu 10 000km nim licznik dzienny się wyzerował i liczy od nowa. Jazda oczywiście non stop na światłach i cały czas przy włączonej klimie na AUTOMAT. Średnia szybkość na tym dystansie to 56km/h. choc czasami i 140 i więcej na autostradzie wyciskam. Najwiecej pokazał 195km/h w dwie osoby, na A1 Knurów- Świerklany (pod górkę), przy tempomacie ustawionym na 200. To zapewne też podnosi tą średnią ale po to to mam by używać.

Moim zdaniem, do takiego zastosowania jak potrzebujesz to chyba lepiej porozglądać się za OPLEM ZAFIRĄ 2.0 na dieslu. Sceniol może być za delikatny do takiego zastosowania....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Van innej marki niż Renault nie wchodzi w grę :) jakoś design mi nie przypada do gustu, w takim razie skupię się na silniku 1.9 Dci. Pomimo swojej awaryjności jest chyba najczęściej kupowaną jednostką ?? Zastanawiałem się jeszcze nad wersją 2.0i 16V tylko boję się o spalania zwłaszcza jak wrzuci się na tył 300 Kg. Jutro jadę oglądać Grand Scenica 1.9Dci zobaczę jak się sprawuje na drodzę czy słychać jakieś objawy padającego silnik i najważniejsze zobaczę przestrzeń ładunkową ( mam nadzieję, że mnie zaskoczy pozytywnie ) Jeżeli to wszystko będzie ok to biorę !! W sobotę byłem oglądać Grand Espace z 2003r. LUDZIE ! do kierowania tym pojazdem powinno być wymaganę prawo jazdy kat. C ;) to jest micro ciężarówka, choć nie ukrywam silnik 3.0 DCi + skrzynia automat mmm rewelacja ;) Czy w Grand Scenicu występował system Hands Free ? oraz podgrzewane fotele ? bo tak przeglądam oferty i nie umiem się doczytać ;)

 

Pozdrawiam

Rabcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HF było, poznasz po srebrnych klamkach zewnętrznych, niezależnie od koloru karoserii i przyciski do zamykania na każdej. W fotelach nie mam rozeznania, a jeśli były to tylko z przodu, przy fotelach ze skóry.

Do takich obciążeń jak planujesz, przypatrz się podłodze bagażnika. To plastik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o obciążenia to nie będzie to napewno jeden przedmiot o takiej wadze tylko kilka(naście) więc ciężar będę mógł rozłożyć aby uniknąć wgnieceń. Na allegro widziałem specjalne maty usztywniane więc i uszkodzeń specjalnych nie będę robił. Muszę się jeszcze tylko rozeznać w ew. Hakach bo wtedy na przyczepkę się wrzuci większość i problem będzie mniejszy :) Czy silniki w tych modelach są identyczne jak w Megane II ? Kurcze muszę poczytać o ew. Bolączkach tej jednostki ;) co prawda miałem Megane II 1.9 Dci ale było to 6 lat temu nie miałem praktycznie wogóle doświdczenia w prowadzeniu i obsłudze jednostke Diesel więc nie wiedziałem na co zwrócić uwagę... Dodatkowo sprzedawca z komisu wyczuł, że zrobi na mnie biznes i to wykorzystał być może jednostki nie są takie awaryjne jak moja gdyż jak się później dowiedziałem z przodu był "dzwon" i to mogło być głównym powodem awarii. HF jest genialnym rozwiązaniem ! zwłaszcza jak się wychodzi ze sklepu załadowanym po górę zakupami i trzeba szukać kluczyka ;) Jeszcze jedno czy czujnik ciśnienia w oponach jeżeli go posiadasz jest awaryjny do tego stopnia, że przy -20 wywala błąd wszystkich kół ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czujników nie posiadam, raz w miesiącu w czasie tankowania sprawdzam ciśnienie i uzupełniam jeśli potrzeba. Z tego co na forum napisano, to nie stanowią te czujniki problemu, poza kilkoma przypadkami gdy słabnie bateria w czujniku. Baterie są niewymienne, choć już czytałem post, że ktoś to rozbebeszył i powymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o przewożenie ładunków-podłoga sama w sobie jest delikatna i nie tworzy równej powierzchni po wyjęciu foteli II rzędu (pod nogami pasażerów masz uskok. Przerabiałem wożenie sporych obciążeń Scenikiem IphII gdzie zamówiłem sklejkową podłogę dociętą na wymiar w dwóch częściach dzięki czemu miałem równą i mocną podłogę na całej powierzchni. Informacje masz tutaj http://megane.com.pl/topic/12782-jak-przerobic-na-bezpieczna-bagazowke/page__p__103219__hl__jaśniepan__fromsearch__1#entry103219 Sugeruję tylko przy przewozie ciężkich ładunków jakąś przegrodę żeby po plecach Ciebie nie popieściło. W SIphII zdawało egzamin znakomicie, w Grandzie sobie odpuściłem, ekspozycję na targi wożę na przyczepie a w bagażniku tylko papiery itp, ale mam siatkę za drugim rzędem siedzeń więc nadal mogę do dachu pakować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj zobaczyć Grand Scenica z 2004r. 1.9 Dci 120 KM moja odczucia:

Silnika miał problem z zapłonem po nocy ale sprzedawca mnie uspokoił mówiąc, że to wina akumulatora i na własny koszt go wymieni jeżeli będę zainteresowany. Po zagrzaniu silnika w sumie wszystko ok moc jest, spalanie baaardzo dobre w mięście średnio według komputera 7,3L/100 tylko zmartwiły mnie wibracje w kabinie ale pewnie takie już uroki Diesla zwłaszcza zimą ;)

 

Natomiast zmartwiła mnie przestrzeń ładunkowa samego bagażnika !! Przyznam, że od zawsze Van kojarzył mi się z ogromnym bagażnikiem a tutaj, no ok wysokość jest ale dopiero jak złożyłem fotele II rzędu to zobaczyłem różnicę ( faktycznie wtedy można mówić o zapasie miejsca ) W sumie i tak planuję montaż haku więc przestrzeń w tym momencie nie odgrywa już kluczowej roli. AAAA jescze jedno zapytanie czy wasze Scenici też się tak kolebią na zakrętach ? kurcze miałem wrażenie wjeżdzając w zakręt, że jestem na łodzi a prędkość byłą stosunkowo mała bo mróz ;)

Pozdrawiam

Rabcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co rozumiesz pod pojęciem "kolebania"

Sceniol jest wyższy jak osobówki i na początku ma się takie odczucie, że się nadmiernie przechyla. Tak miałem na początku jak przesiadłem się z Fiesty do sceniola starszego.

Jak kupiłem drugiego, te odczucia już nie wystąpiły, chyba z racji przyzwyczajenia do wyżej położonego środka ciężkości.

Obydwa auta na oponach wysokości 65.

Nawet celowe rozbujanie grandsceniola na boki w czasie jazdy, którym jechałem pierwszy i jedyny raz przy sprawdzaniu czy działa ESP, nie powodowało takich odczuć, a auto wychylało się już znacząco nim układ sprowokowałem do zadziałania.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!