Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwna reakcja na przycisk S/S


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Na wstępie na piszę, że przeglądałem forum w celu uzyskania odpowiedzi, ale zawsze mogłem coś pominąć.

 

Sytuacja która mi się dzisiaj przytrafiła i którą chce opisać miała również miejsce latem. Pisze to dlatego by wyeliminować czynnik pogodowy. Koło 9 rano wsiadam do samochodu i odpalam bez problemu. Jade po zakupy w 3 miejsca. Ostatnim miejscem jest poczta. Wracam, wsiadam, naciskam sprzegło z kartą w stacyjce i naciskam S/S. Reakcja - terkotanie w komorze silnika, dziwny dzwięk silniczków od prędkościomierza i obrotomierza, brak kontrolek, gaśnie wszystko co możliwe - i co najważniejsze nie odpala. Po takiej próbie wszystko zastyga i miga co jakiś czas lampka immobilajzera. Wyjmuje karte i powtarzam sytuacje i jest wszytko bez zmian... to terkotanie podejrzewam że jest od rozrusznika. Latem w lipcu miałem taką samą reakcję samochodu.

 

ALE jest też ważny element. Bez wcisnięcia sprzegła po wcisnięciu S/S włącza się radio - normalnie ze zapamiętanymi stacjami -, na komputerze widnieje komunikat z instrukcją odpalenia, a jak się zacznie czytać inne komunikaty kompa to wszystkie dane o przebiegu, spalaniu, trasie itp są wyzerowane. Szyby również nie mają pamięci zachowanej. Do tego przy tych próbach odpalenia słychać (tak mi się wydaje) zamki w drzwiach. Dodam że latem po 4 godzinach samochód odpalił i do dziś nie miałem z tym problemów. Obecnie autko stoi w mieście na parkingu bo nie mogłem go odpalić. Za jakiś czas pójde po nie i zobacze czy będzie możliwość wrócenia nim do domu.

 

Proszę o jakieś sugestie i prady. Po samochód pojde z kluczem by odpiąć akumulator i może to jakość wpłynie na możliwość odpalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź klemy-wygląda to tak jakby był za słaby akumulator, ale jak później normalnie odpala to raczej gdzieś problem z kontaktem więc sprawdź klemy. Zony samochód tak się zachowywał jak mu w końcu akumulator poległ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klemy trzymaja idealnie. Rozłączyłem akumulator w nadzieji że ma to związek z dziwnym zachowaniem startera. Sytuacja bez zmian. Radio rozkodowane, komputer wyzerowany. Spróbowałem odpalać z dłużej wciśniętym S/S i sytuacja zmieniła się na taką że przestało działać radio. Mógłbym pomyśleć, iż problem leży po stronie akumulatora który mógł się zacząć rozładowywać.

 

Zadzwoniłem do kolegi który podjechał w celu odcholowania auta pod dom. Spróbowaliśmy jeszcze odpalić go na pych... I udało się. Autko zapaliło, utrzymywało obroty. Na kompie wyskoczył komunikat ASR - wyłączony co mogło być wynikiem tego iż naciskałem go kilka razy w trakcie wcześniejszych prób. Po przejechaniu około 2 km znaczek wyłączonego ASR zniknął i pozostała kontrolka SERVICE. Po przejechaniu 12 km (rundka po mieście w celu podładowania akumulatora) podjechałem pod dom. Wyłączyłem autko normalnie, wyjąłem karte, zamknołem brame i spróbowałem zapalić autko. Odpaliło jak zawsze. Chwile pochodziło , ustawiłem radio i zgasiłem silnik.

 

W trakcie tej przygody podczas odłącznia akumulatora zauważyłem sytuacje podobną do tej jaką miałem 3 lata temu w starej megance - myszy. Z racji iż mieszkam na terenie otoczonym łąkami ten gryzoń mimo kotów wokół - występuje. Na akumulatorze połowa etykiety posiekała na małe kawałeczki, znalazłem również mały ślad ząbków na kablu od plusa. Mam wielką nadzieje że mysz czy myszy nie zrobią mi szkody w postaci przegryzionego kabla ale najpewniej będzie udać się do elektryka by wszystko posprawdzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!