Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie chce się wyłączyć silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Miałem wczoraj taką przygodę podjechałem pod dom, chce wyłączyć silnik a on dalej pracował wyskoczył komunikat o potwierdzeniu wyłączenia silnika i żeby wcisną dwa razy start/stop, (miałem zablokowane drzwi od środka i kartę używałem zapasową i było -15C), jakoś udało mi się wyłączyć silnik.Dzisiaj rano idę do auta z tą samą zapasową kartą odpalam auto i bez problemów ale w celu sprawdzenia czy wszystko OK wyłączyłem silnik i nie dało się znowu bez komunikatu ale wcisnąłem dwa razy start/stop i silnik zgasł przy ponownej próbie odpalenia był już problem auto nie chciało zapalić wyskoczył chyba komunikat o karcie że jej nie widzi i mrugało gniazdo karty nie dało się też zamknąć samochodu z karty tak jak by przestała działać, wsiadłem do auta i wszystko ładnie pięknie auto odpaliło postało puściły szyby i luz.Po ujechaniu kilku metrów zapalił się service i kontrolka pomarańczowa taki silniczek w książce jest to opisane jako spaliny pojechałem do mechanika po moją kartę używaną na co dzień(mech nie robił karty, wymieniał tarcze i klocki z przodu) podpiął komp i wyskoczył błąd wałka rozrządu, błąd skasował i powiedział żeby pojeździć i zobaczyć czy coś będzie się działo bo przy takim mrozie to różne rzeczy się dzieją i odjechałem(przy użyciu karty na codzień) przez dłuższy czas było ok ale wychodząc pod sklepem zamknąłem auto kartą rezerwową aby sprawdzić czy działa i działała.Po wyjściu ze sklepu i odpaleniu auta znowu pomarańczowa kontrolka ta co wcześniej i service. Temp silnika nie spadła całkowicie raptem może zeszło się 10 minut.

I zauważyłem dzisiaj że nie grzeje mi lusterko od kierowcy wczoraj jeszcze grzało.

Mam teraz kilka pytań:

- czy ktoś tak może miał kiedyś

- dlaczego wyskoczył komunikat o potwierdzeniu wyłączenia silnika

- czy mogło by to być od karty która jest rzadko używana

- czego dotyczy bądz może dotyczeć ten błąd

 

Wiem że się rozpisałem i przepraszam ale chciałem przedstawić tą sytuacje jak najlepiej i najdokładniej.

Mam nadzieję że pisałem to odpowiednim dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto pyta o wyłączenie i poleca 2 razy STOP nacisnąć jak nie wykrywa karty, to jest zabezpieczenie byś najpierw sprawdził czy ją faktycznie posiadasz przy sobie. Można auto zapalić, gdzieś w garażu kartę zapodziać i odjechać bez niej. Głupio by było kilkadziesiąt kilometrów dalej silnik wyłączyć i nie móc go odpalić z powodu braku karty. Po to ten komunikat i żądanie podwójnego wciśnięcia START/STOP. Głównie to dotyczy aut z systemem HF gdzie nie trzeba karty w slot wkładać. Prawdopodobnie w tej rezerwowej karcie kończy się bateria co by wskazywało również jej niewykrycie przy odpalaniu i przy zamykaniu auta.

Co do kontrolki to mechanik może mieć rację, że to pogoda, albo faktycznie czujnik wałka wariuje. Sprawdź jego podłączenie.

Pomimo że te przypadki wystąpiły prawie w tym samym czasie, to jednak niewiele karta ma wspólnego z pomarańczową kontrolką i komunikatem o czujniku. Przypadek.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma się czym martwić w przypadku wyskoczenia tego komunikatu o potwierdzeniu nie jest on oznaką, informacją o czymś złym.Mam wersję z HF Ale z drugiej strony czy po odjechaniu auta na jakąś odległość bez karty silnik nie zgaśnie sam??Przecież do auta nie da się dostać bez karty jak nie jest w pobliżu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że można jeździć bez karty. Karta służy do weryfikacji przy odpalaniu silnika. W czasie pracy silnika już nie potrzeba kary aby wszystkie systemy działały. Tak jak pisał kolega gojgien, problem powinna rozwiązać nowa bateria kary.

Edytowane przez damian.marcinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nawet jak nie masz włożonej baterii do karty z system hands free, to auto odpali i zgaśnie bez żadnego problemu.

Ta bateria jest tylko do sterowania centralnym zamkiem.

Prawdopodobnie masz już problemy z kartą.

Na dłuższe wycieczki zabieraj drugą.

Baterie mam 3 lata nie wymienaną a wszystko działa jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta bateria jest tylko do sterowania centralnym zamkiem.

Pierdoły wypisujesz i w błąd wprowadzasz....

W systemie FH bateria w karcie jest praktycznie do wszystkiego...

SZCZEGÓLNIE w tym systemie, ponieważ karta nie musi być w slocie.

Wyjątek stanowi rozruch i gaszenie silnika ale tylko jak ta karta jest w czytnik wsadzona. Mając ją w kieszeni nadal potrzebne jest jej zasilanie, by komunikowała się z antenami wewnętrznymi, zarówno przy rozruchu jak i przy gaszeniu silnika. Jeśli w slocie nie będzie, to przy tych czynnościach pojawi się komunikat: KARTA NIEWYKRYTA, zaczyna migać ramka czytnika, a przy próbie zgaszenia żądanie podwójnego naciśnięcia START/STOP .

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!