Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie chce się wyłączyć silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Miałem wczoraj taką przygodę podjechałem pod dom, chce wyłączyć silnik a on dalej pracował wyskoczył komunikat o potwierdzeniu wyłączenia silnika i żeby wcisną dwa razy start/stop, (miałem zablokowane drzwi od środka i kartę używałem zapasową i było -15C), jakoś udało mi się wyłączyć silnik.Dzisiaj rano idę do auta z tą samą zapasową kartą odpalam auto i bez problemów ale w celu sprawdzenia czy wszystko OK wyłączyłem silnik i nie dało się znowu bez komunikatu ale wcisnąłem dwa razy start/stop i silnik zgasł przy ponownej próbie odpalenia był już problem auto nie chciało zapalić wyskoczył chyba komunikat o karcie że jej nie widzi i mrugało gniazdo karty nie dało się też zamknąć samochodu z karty tak jak by przestała działać, wsiadłem do auta i wszystko ładnie pięknie auto odpaliło postało puściły szyby i luz.Po ujechaniu kilku metrów zapalił się service i kontrolka pomarańczowa taki silniczek w książce jest to opisane jako spaliny pojechałem do mechanika po moją kartę używaną na co dzień(mech nie robił karty, wymieniał tarcze i klocki z przodu) podpiął komp i wyskoczył błąd wałka rozrządu, błąd skasował i powiedział żeby pojeździć i zobaczyć czy coś będzie się działo bo przy takim mrozie to różne rzeczy się dzieją i odjechałem(przy użyciu karty na codzień) przez dłuższy czas było ok ale wychodząc pod sklepem zamknąłem auto kartą rezerwową aby sprawdzić czy działa i działała.Po wyjściu ze sklepu i odpaleniu auta znowu pomarańczowa kontrolka ta co wcześniej i service. Temp silnika nie spadła całkowicie raptem może zeszło się 10 minut.

I zauważyłem dzisiaj że nie grzeje mi lusterko od kierowcy wczoraj jeszcze grzało.

Mam teraz kilka pytań:

- czy ktoś tak może miał kiedyś

- dlaczego wyskoczył komunikat o potwierdzeniu wyłączenia silnika

- czy mogło by to być od karty która jest rzadko używana

- czego dotyczy bądz może dotyczeć ten błąd

 

Wiem że się rozpisałem i przepraszam ale chciałem przedstawić tą sytuacje jak najlepiej i najdokładniej.

Mam nadzieję że pisałem to odpowiednim dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto pyta o wyłączenie i poleca 2 razy STOP nacisnąć jak nie wykrywa karty, to jest zabezpieczenie byś najpierw sprawdził czy ją faktycznie posiadasz przy sobie. Można auto zapalić, gdzieś w garażu kartę zapodziać i odjechać bez niej. Głupio by było kilkadziesiąt kilometrów dalej silnik wyłączyć i nie móc go odpalić z powodu braku karty. Po to ten komunikat i żądanie podwójnego wciśnięcia START/STOP. Głównie to dotyczy aut z systemem HF gdzie nie trzeba karty w slot wkładać. Prawdopodobnie w tej rezerwowej karcie kończy się bateria co by wskazywało również jej niewykrycie przy odpalaniu i przy zamykaniu auta.

Co do kontrolki to mechanik może mieć rację, że to pogoda, albo faktycznie czujnik wałka wariuje. Sprawdź jego podłączenie.

Pomimo że te przypadki wystąpiły prawie w tym samym czasie, to jednak niewiele karta ma wspólnego z pomarańczową kontrolką i komunikatem o czujniku. Przypadek.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma się czym martwić w przypadku wyskoczenia tego komunikatu o potwierdzeniu nie jest on oznaką, informacją o czymś złym.Mam wersję z HF Ale z drugiej strony czy po odjechaniu auta na jakąś odległość bez karty silnik nie zgaśnie sam??Przecież do auta nie da się dostać bez karty jak nie jest w pobliżu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że można jeździć bez karty. Karta służy do weryfikacji przy odpalaniu silnika. W czasie pracy silnika już nie potrzeba kary aby wszystkie systemy działały. Tak jak pisał kolega gojgien, problem powinna rozwiązać nowa bateria kary.

Edytowane przez damian.marcinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nawet jak nie masz włożonej baterii do karty z system hands free, to auto odpali i zgaśnie bez żadnego problemu.

Ta bateria jest tylko do sterowania centralnym zamkiem.

Prawdopodobnie masz już problemy z kartą.

Na dłuższe wycieczki zabieraj drugą.

Baterie mam 3 lata nie wymienaną a wszystko działa jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta bateria jest tylko do sterowania centralnym zamkiem.

Pierdoły wypisujesz i w błąd wprowadzasz....

W systemie FH bateria w karcie jest praktycznie do wszystkiego...

SZCZEGÓLNIE w tym systemie, ponieważ karta nie musi być w slocie.

Wyjątek stanowi rozruch i gaszenie silnika ale tylko jak ta karta jest w czytnik wsadzona. Mając ją w kieszeni nadal potrzebne jest jej zasilanie, by komunikowała się z antenami wewnętrznymi, zarówno przy rozruchu jak i przy gaszeniu silnika. Jeśli w slocie nie będzie, to przy tych czynnościach pojawi się komunikat: KARTA NIEWYKRYTA, zaczyna migać ramka czytnika, a przy próbie zgaszenia żądanie podwójnego naciśnięcia START/STOP .

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!