Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przekręcony gwint w kole ! HELP !


Rekomendowane odpowiedzi

Pomóżcie proszę, zmieniali mi kola na zimowe i przykrecili srubami od letnich felg ktore byly za dlugie i zblokowaly mi kolo. Po wykreceniu okazalo sie ze sruby zerwaly gwint w piascie ! i nowych srub nie daje sie wkrecic juz. OLABOGA ! co teraz mam poczac ? chyba usiade i bede drzec wlosy z glowy. W serwisie renault kazali wymienic piaste z lozyskiem za jedyne 600zł O BOZIUUUUUUU, pomozcie, gdzie szukac np uzywanej piasty? lub jak mozna ten problem teraz rozwiazac??pomozcie prosze, Monika

 

Następnym razem wystarczy jeden " :!: " w temacie.

Na forum można pisać z polską czcionką - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie jak te śruby mogły zerwać gwint i nasuwają mi sie dwie odpowiedzi:

albo były krzywo wkręcone

albo ze względu na to, że są dłuższe ta część bez gwintu uszkodziła gwint w piaście - i tu jest przewaga między dokręcaniem ręcznym niż "gunem".

 

 

czy 4rech śrub nie da się wkręcić ?

 

Może masz uszkodzony tylko początek gwintu, czy zerwał sie cały?

Jak jest uszkodzony tylko milimetr to można jeszcze przejechać gwintownikiem i powinno być ok (ale to trzeba dokładnie sprawdzić czy po całości nie jest zmielony)

 

Propozycja Lewego jest cenzura :) tylko, żeby Ci mechanicy od gumek nie chcieli rozwiercać tego wiertareczką, a jeśli już będą chcieli to niech rozwiercają stopniowo, żeby równo brało.

Ciekawe czy dwie piasty, czy tylko jedną, a co z tyłem, a felgi też wszystkie do rozwiercenia + zapas i kupno nowych śrub (pewnie aluski i stalówki), tak czy siak wszystko powinno pójść na koszt gumiarzy.

 

Jeśli doszłoby do wymiany piasty - ja bym był jednak za tym (nowa piasta i łożysko) to też pilnuj ich, żeby włożyli Ci dobre łożysko SKF, SNR (chyba tak to się piszę)

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem jest w tym ze wezwalam assistance bo zlapalam gume i to ona mi tak te gwinty zalatwil, wiec chyba raczej do odpowiedzialnosci go nie zdolam pociagnac http://megane.com.pl/images/smiles/icon_sad.gif

http://megane.com.pl/images/smiles/icon_sad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniali mi kola na zimowe i przykrecili srubami od letnich felg

 

po tym co napisałaś myślałem, że byłaś u obuwników :->

 

Jeśli nie możesz go pociągnąć do odpowiedzialności to opisz proszę dokładniej.

Czy to dotyczy jednego koła ?

Wszystkich śrub na piaście, czy tylko jednej ?

 

A może da się to wrzucić w koszta assistance, czy zdarzenie było niedawno ?

 

Czy wyszło dopiero jak podjechałaś do obuwników i przy wymianie na kółek letnich na zimowe ?

 

Sadząc po tym:

 

ktore byly za dlugie i zblokowaly mi kolo

 

wywnioskować można, że nawet po wymianie (assistance czy u gumiarzy) nawet nie ruszyłaś z miejsca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdunman, z tego co czytam, ja to tak zrozumiałem: oponiarze przykręcili koła na długich śrubach, podczas ruszania tylko coś tyrknęłło i śruby (za długie końcówki gwintu) zostały skrzywione. Potem koleżanka złapała gumę, wezwała asistance. Silny serwisant odkręcał koło z kapciem i przy okazji zrywał gwint, krzywą śrubą.(śrubami) Jakimś cudem udało mu sie koło wymienić :) Wniosek z tego taki: strach odkręcać następne koło, tam także mogą być uszkodzone śruby. Niestety nie ma jak tego sprawdzić. I tu dopiero zaczyna sie problem. Jesli chodzi o tą jedna piastę, to jej wymiana jest bardziej rozsądna, niż zmiana na wiekszą średnicę gwintu. Przy wymianie piasty wracamy do wymiarów fabrycznych, przy rozwiercaniu mamy później tylko problemy. (rezerwa na koło rozwiercone i druga na normalne 3, to tylko taki przykład )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do wulkanizacji gdzie zmieniałeś koła. Jak właściciel jest myślący to ma wykupioną polisę ubezpieczeniową od takich wypadków i jest to jego problem, a ty żądaj nowej piasty bo jak zaczną kombinować z rozwiercaniem to stracisz tylko niepotrzebnie czas i nerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, Z mojego doswiadczenia, nie widzę innej mozliwości zerwania gwintu we wszystkich otworach w piaście, jak przez wykręcanie śrub z uszkodzonymi końcówkami gwintu. Zresztą kol. coś o tym pisze.

przykrecili srubami od letnich felg ktore byly za dlugie i zblokowaly mi kolo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje wszystkim którzy sie wypowiedzieli, sprawa jest juz załatwiona. Niestety piasta nadawala sie tylko do wymiany (gwintu praktycznie nie bylo. De facto nie wiem teraz kto mi zepsul te gwinty, czy przy wymianie opon na zimowe, czy przy zmianie kola przez asistance czy przez wulkanizatora, wiec pozostaje wziac koszty na siebie. Trudno sie mowi, grunt ze mi kolo nie odpadnie teraz, pozdrawiam Monika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Podepnę się pod temat - złapałem gumę i podczas jej naprawy nowi oponiarze zwrócili mi uwagę, że mam jeden gwint ukręcony - pojechałem z tą sprawą do "serwisu" który robił mi przekładkę z letnich na zimówki - proponują przegwintowanie na śrubę 14. Preferowałbym jednak mieć wszędzie te same śruby - tym bardziej, że mam również oryginalne aluminiowe NERVASPORT i tam już 14 pewnie nie wejdą.

 

Czy są jakieś szczególne przeciwwskazania przed przegwintowaniem? Co jeśli będę zmieniał np tarcze hamulcowe? Będę to robił po nowym roku - czy wtedy też trzeba dla tej jednej śruby przegwintować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie naprawa jest na koszt serwisu - oni proponują przegwintowanie - wiadomo, na to jest dla nich tańsza opcja(choć może mają jakieś OC czy coś innego i dla tego tak łatwo i "grzecznie" przyjęli moją skargę).

 

Moje zapytanie bardziej było w poszukiwaniu argumentów za wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!