Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

temperatura zewnętrzna, czujnik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam mały problemik, otóż zniknęła mi na wyświetlaczu temperatura zewnętrzna, nadmieniam iż dwa miesiące temu czujnik wymieniłem bo przekłamywał o 3 stopnie. Stało się to po tym jak spaliła się żarówka mijania a nie wiem czy to ma znaczenie ( w sumie trzy żarówki przez okres 1,5m-c). Oczywiście autko przełączyło się w tryb awaryjny (ikona silniczka). błąd dzisiaj sam znikną po trzech dniach lecz tempy nie pokazuje.Od tego też czasu wentylator nawiewu po odpaleniu silnika niezałącza się od razu a gdzieś po 15/20 sekundach.Szukałem na różnych forach ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi co do "znikania na wyświetlaczu temperatury" Może ktoś miał styczność z takim przypadkiem?

samochód ma klimatronika, w nocy stoi pod chmórką .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprościej jest wymienić czujnik, ściągasz obudowę lusterka(jest tylko na zatrzaskach)przecinasz kabelki i dajesz drugi . najlepiej kable polutować żeby styk był trwały i nie oszukiwał oporności. mi to zajeło 20 minut.a czujnik kupiłem za 30 zyla na szrocie od meganki w ciemno bo niewiadomo co się trafi. mój stary był lekko rozszczelniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się zdiagnozować przyczynę. Po rozebraniu boczka drzwi pasażera i poprawieniu styków od silniczka szyb jakimś cudem temperatura pojawiła się na wyświetlaczu. Pewnie wiązka kabelków odpowiedzialnych za szybę ma jakiś związek z czujnikiem temp. a ten potrzebuje jednak małego napięcia i jak coś zgubi po drodze to i kaplica, wskazania będą przekłamane lub jak w moim przypadku wogóle ich nie będzie.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wiązka kabelków odpowiedzialnych za szybę ma jakiś związek z czujnikiem temp.

Wszystkie przechodzą przez przyłącze na słupku i w drzwiach. Prawdopodobnie tam masz kiepski styk i problem może się pojawić ponownie jeśli tego nie poprawiałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprościej jest wymienić czujnik,... mi to zajeło 20 minut

 

Dodano: 20 gru 2012 - 20:18

Pewnie wiązka kabelków odpowiedzialnych za szybę ma jakiś związek z czujnikiem temp.

?

 

Dodano: 20 gru 2012 - 20:19

Wszystkie przechodzą przez przyłącze na słupku i w drzwiach

Innej drogi nie ma

Czujnik to chyba zwykły termistor pastylkowy.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik to chyba zwykły termistor pastylkowy.

Nie gdybaj, jest to już dawno opisane, a nawet stwierdzone, że identycznego pod względem rezystancji jako element elektroniczny nie zakupisz. Jest potrzebna przeróbka dostępnych w handlu, przez ich szlifowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod względem rezystancji jako element elektroniczny nie zakupisz

Myslisz,że dla renault przestawiono linię produkcyjną i zaczeto w Malezji produkować termistory o innej,nietypowej charakterystyce niż VW,Audi,Volvo,Fiat itp? Wiesz co by to była za rewolucja? Niestety koncerny działaja razem w drobnych zunifikowanych detalach. Sterowniki wszystkich producentów opierają się w większości na tych samych parametrach czujników. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru dla Twojej satysfakcji wyważać już otwartych drzwi. Odszukaj sobie tematy o czujniku i próbie dorobienia takiego termistora.

Nie ja to sobie tak wymyśliłem. A gdyby to było takie zunifikowane jak twierdzisz to już wcześniej ktoś by zastosował czujniki z VW czy innej marki zamiast się bawić w szlifowanie i pomiary czy rezystancja już jest odpowiednia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby to było takie zunifikowane jak twierdzisz

Ok.Nikt nie jest wszystkowiedzący :mrgreen: Skoro Francuzi kierują się własną logiką..to wychodzi że..ASO forever! :P Nie chcę być mądrzejszy od samego siebie,ale miałem już trzy france i tylko z jednym nie było problemów..nietypowy Peugeot 309D-diesel..niepiękny,blachary nie leciały na niego..ale był niezawodny i oszczędny :D

Dzisiaj francuskie autka sa najbardziej awaryjne..za dużo elektroniki stwarza pole do ,,popisu'' ASO.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Witajcie!

Dziś wsiadam do autka, przekręcam kluczyk a szczeniak pokazuję +38'C (na zewnątrz było max +10'C) i powoli rośnie do +40'C

Sprzedam Wam rozwiązanie tego problemu.

"narzędzia"

kubek 250ml wody o temp. +100'C (sugeruje wziąć pół czajnika)

kubek 250ml wody o temp. 0 'C(do zimnej wody wrzucam kilka kostek lodu)

oba nalane na maxa!!!!!!!!!!!!

sposób naprawy:

przekręcamy kluczyk w stacyjce (+38'C) idziemy do prawego lusterka i to małe coś wystające pod nim zanurzamy na 3 min. lub do +58'C ( czym wyżej tym lepiej) ja dolewam wody z czajnika ponieważ rączki drżą i zawsze się coś wyleje a czujnik jest krótki więc żeby był max zanurzony dolewam wody.

następnie szybko zamieniam kubki i temp. szybko spada!!!

czekam 3 min. lub do +5'C

koniec

teraz wyłączam auto idę posprzątać "narzędzia" (kubki i czajnik) oraz sprawdzam temp. zewnętrzną na innym termometrze.

po okoła 10 min. ( tak aby czujnik ustabilizował swoja temp.) przekręcam kluczyka a na wyświetlaczu +10'C czyli tyle co na wolnym powietrzu.

Taki restart robiłem rok temu i dziś musiałem powtórzyć zabieg.

w przyszłości pokuszę się o wymianę ale na dziś i przez najblizszy rok mam z głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!