Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty silnika czy może poduszka? Drżenie auta na biegu jałowym.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mechanik wymienił mi KZFR bo klekotał jak diesel. Rozrząd przez poprzedniego właściciela był wymienianym rok temu razem z pompą wody więc wymieniłem dodatkowo koło pasowe, pasek i doszły do tego uszczelki. Z takim dieslem jeździł bez mała dwa lata, tak twierdził bynajmniej.

Gdy odebrałem auto problem zniknął chodzi cicho, ALE....

na poczatku miał obroty 1100 i nie chciały zejść niżej. Z-cy mechanika czyli jego Junior Mechanicy ;) stwierdzili, że to coś z przepustnicą i jeden pytał drugiego czy jakiś wężyk podpiął itp (aż tak obeznany w temacie nie jestem :P) Coś tam pogrzebali i obroty nie wiem czy samoczynnie czy dzięki ich zasłudze, spadły do mniej więcej 800. Czyli ok. Ale mówią, przejedź się Pan. No to się przejechałem.

Auto rzeczywiście zaczęło szybciej jeździć i to dużo :D na 2 biegu aż nazbyt szarpało. Pogoniłem go na wszystkich biegach wykoczył SERVICE. Wyłączyłem i włączyłem SERVICE zniknął :D

Wróciłem więc mechanik zaczął teoretycznie adaptować przepustnicę, ale nie miał programu do silnika 2.0 tylko do 1.6, stwierdził, że nie powinno mieć to znaczenia. Odpalił auto i silnik do momentu włączenia się wentylatora pracował na biegu jałowym ok. twierdził, że przy rozwalonym KZFR rozlegulował się trochę i musi się "nauczyć" na nowo....(cokolwiek to znaczy)

Ale ja jezdżę teraz tym autem i po pierwsze na biegu jałowym obroty lekko spadają na ok 750 i za moment wracają do 800, a przy tym auto czuć jak wibruje (może to poduszka silnika??)

Poza tym dziwnie te obroty spadają tak hamują przy 1000 i dziwnie przesuwają się na 800. W innych autach a miałem już Focusa 2.0, Mazdę 6, Saaba 9-3, obroty łagodnie ale PŁYNNIE ustawiały się na właściwą dla silnika wartość, dziwne wczśniej przy rozwalonym KZFR tak nie było....

CO to może być??

Chodzi mi gównie o te obroty i wibracje auta (takie cykliczne zatrzęsienia tylko na luzie). Czy od obrotów może tk trząść się samochód ??? Poza tym wzystko chodzi pięknie,ładnie ;)

 

i jeszcze jedna ważna rzecz przy gaszeniu silnika też trzęsie jak w dieslu ...może to też poducha?

 

pozdrawiam forumowiczów świątecznie :P

lapka2.gif

Proszę zapoznać się z Regulamin pkt. 5.17

To że nie pojawiła się odpowiedź nie upoważnia do ponownego przepisywania tego co już napisałeś.

P_r_z_e_m_o

 

Dodano: 23 gru 2012 - 16:37

tak, ale nie mogę skasować tamtego postu ;)

również pozdrawiam ;)

 

Dodano: 28 gru 2012 - 22:40

wyczyszcona przepustnica, sprawdzone cewki, wymienione świece....

kiedy obroty stabilizują się na 750/800 wtedy czuć lekkie wibracje , dodatkowo słychać taki świst z przepustnicy, o którym było w innych wątkach ale tylko na rozgrzanym silniku

Wyczyściłem więc czujnik par oleju, ale mimo wszystko od czasu do czasu nadal zapiszczy....

W sumie to auto jeździ dobrze i ic się z nim nie dzieje, ale w sprawach związanych z autem jestem dość pedantyczny i nie lubię jak mi coś piszczy albo lekko drży :P

ma ktoś jakiś pomysł??? WTF..

Kupić nowy czujnik par oleju?

Edytowane przez brevo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu mam link z youtuba

 

 

w innym wątku było coś o rozciąganiu sprężynki...

jak wejdzie się na youtube to właściciel linka wpisał tam komentarz co to było.

Edytowane przez brevo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!