Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana paska rozrzadu silnik k4m 1.6 16v


kers25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Niedługo zapewne bede wymieniał pasek rozrządu w moim aucie i takie pytanko.Czy ktos z was robił taką operacje w aso renault?Myślę o takiej ewentualności ponieważ do tego silnika potrzebne są blokady na rozrząd i wał korbowy a w mojej okolicy sa mechaniory którzy to zrobią ale, nie mogą uwierzyć np.że w wale niema klina na osadzenie koła.Także samo to dało mi do myślenia jak oni się zabiorą do tego.Napiszcie mi jakie są koszty u nich.Z góry dziękuję

Edytowane przez kers25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena w ASO jest z kosmosu czyli na oryginalnych częściach ok 1800zł, na zmienikach ok 1400zł. Proponuję poszukać mechanika od renówek bo koszt dużo mniejszy w granicy do 800zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego już nie chciałem pisać, bo setki tematów jest o cenach ASO :D ..w każdym razie ja płaciłem 1500zł za wymianę rozrządu kompletnego (razem z pompą wody, paskiem alternatora itp.) + koła zmiennych faz rozrządu - nawet nie chcę wiedzieć, ile wzięliby za to w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile wzięliby za to w ASO.

Pytałem chyba w sierpniu, robocizna + wszystkie części + jakiś tam rabat, gostek liczył chyba z pięć minut, wyszło 1740 PLN.

Nie będę tego komentował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja robię to w ASO, mimo, że drogo, raz na 5 lat można to przeżyć. Z mechaników z których usług korzytstam na codzień, do wymiany rozrządu zrezygnowałem, jak na moje pytanie - czy mają potrzebne do tego przyrządy, usłyszałem pytanie - jakie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety mechaniory mają rację nie ma klina na wale.Wymiana rozrządu jest dość prostą robotą i jak już ktoś chociaż raz to robił to na pewno sobie poradzi.Zaufaj jakiemuś mechanikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gimak jak nie ufasz swojemu mechanikowi to go zmień na innego, takiego do którego będziesz miał zaufanie. Jak widzę te ceny z ASO to mi się słabo normalnie robi. Ja wymieniłem rozrząd z pompą wody w K4M + sworznie wahaczy + 1 łącznik stabilizatora za 1000zł razem z robocizną, więc połowę taniej. Robione na częściach Conti (rozrząd) nie żadnych podróbach. Pytanie brzmi czy warto przepłacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zufac jakiemuś mechaniorowi jeśli ma odpowiednie narzędzia a praktyki u nie których mechaników mnie nie przekonuja.

Z góry wszystkim dziękuję za odpowiedzi.

Chciałbym odpowiedzi w temacie o samej wymianie paska bez całej reszty.

Rozrząd zmieniano u mnie niewiele po 118 tys.W tej chwili jest to 131 tys.

Byłem w aso reno i tam przeprowadzili mi diagnostyke podzespołow elektronicznych.

Wszystko ok.

Tak na marginesie usługa to koszt 68zł w przemyślu.

Goscie po przejażdzce moim autem powiedzieli że pasek mógł przeskoczyć o jeden ząb bo pracuje inaczej niz wtedy gdy go kupowałem.

Całkiem możliwe że mogło sie tak stać.

Miałem niefart wyjeżdzania ze sporej zaspy i gdy nie było wyjścia próbowałem już ruszyc z dwójki żeby udało misię wyrwać ze śniegu i wtedy nagle silnik się zadusił.

Niby to norma że tak stać się musi bo ruszanie z wyższego może się tak skończyc,ale po odpaleniu silnik nie pracuje już tak samo jak przed tym incydentem.

Także trudno mi ocenić ten problem.

Laikiem w tych sprawach tez nie jestem ale chcę sie was poradzić,może ktoś miał już takie doświadczenie.

Silnik nic nie stracił z dynamiki lub coś z tych rzeczy.

Głośniej pracuje od około 2 tys.obrotów.

Poza tym gdy odpalam z rana to ma taki moment jakby rozrusznik nie mógł silnika przełamac.

Zaznaczam że rozrusznik,akumulator jest ok,a z mojego doswiadczenia wiem że rozrząd gdy jest przestawiony może wywołac takie objawy.

Dziękuję za odpowiedzi

 

Tak chyba czytelniej ale błędy sam poprawiaj :D

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś już gdzieś na forum pisał, że jak już się rozbiera auto do sprawdzenia rozrządu to warto go tak czy tak wymienić, bo kaszty się niewiele zmienią i ja to zdanie w pełni podzielam, szczególnie jak masz zamiar jeszcze jakiś czas tym autem pojeździć. Z jednym zastrzeżeniem, nie robiłbym tego w ASO, bo sporo przepłacisz, a nieraz się czytało jacy to "profesjonaliści" w ASO pracują. Proponuję popytać znajomych o jakiegoś sprawdzonego mechanika (nie mówię tu o przysłowiowym panu Zdzisiu co auta w szpie klepie).

Można zufac jakiemuś mechaniorowi jeśli ma odpowiednie narzędzia a praktyki u nie których mechaników mnie nie przekonuja

Ja tam mojemu mechanikowi narzędzi nie sprawdzam i nie pytam go jak będzie co naprawiał, tylko ustalam cenę i jakość części zamiennych, a resztę zostawiam jemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Trochę z innej beczki, Kolego kers25 odradzam jakiegokolwiek mechanika z Przemyśla jeżeli chodzi o ten silnik.

Wiem co mówię,mój teść serwisował parę aut w Przemyślu min. Lagunę z tym silnikiem.

Brak słów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie dziwię się koledze, że ma obawy gdzie oddać auto do mechanika, bo w mojej okolicy jest to samo i na głupią wymianę rozrządu musiałem naginać prawie 100 km by mieć choć odrobinę pewności, że czynność zostanie wykonana prawidłowo. Normalnie strach kupować jakieś nowocześniejsze auto od Poloneza.:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!