Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

siwy (biały) dym


mantev

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jak w temacie: wydobywa mi się z rury wydechowej,biały gęsty dym-trochę bierze płynu chłodzącego,troszeczkę (naprawdę odrobinę) zamula.Dodatkowo przy przygazowaniu a potem odpuszczeniu czasami "strzela" z wydechu.

Zastanawiałem się i wydaje mi się że uszczelka pod głowicą przepuszcza ale może to wydech lub co inne...Bardzo proszę o typy...ew.podobne przypadki.

Jeżeli ktoś miałby dodatkowo namiar na kogoś we Wrocławiu kto mógłby rzucić okiem to byłbym wdzięczny.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelność układ chłodzenia - wnętrze silnika w najlepszym przypadku uszczelka pod głowicą w najgorszym pęknięta głowica lub (i) blok. Zapach dymu zapewne słodkawy. Masz benzynę, więc raczej tylko uszczelka. Im szybciej zrobisz, tym lepiej, isnieje ryzyko zaciągnięcia większej ilości wody a tym samym zgięcie korbowodów - te w najgorszym przypadku wychodzą b(l)okiem. A roboty wcale nie jest dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

W mojej megance II zadymiło się na trasie białym dymem, płyn chłodzący poszedł do silnika (prawdopodobnie przez uszczelkę) a wcześniej nie było żadnych objawów. Samochód nie opalił zawiozłem go do mechanika i czeka na sekcję zwłok bo po zdjęciu kolektora dolotowego stwierdzono olej i wodę oraz drobne opiłki metalu. Jutro go rozbiorą i boję się najgorszego. Silnik ma przejechane 40 000 i jestem w ciężkim szoku jak to możliwe. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

generalne zasady:

- biały dym - woda z chłodzenia w silniku - naprawiać nie jeździć!!!

- niebieski dym - olej zamiast smarować to jest spalany - obserwować poziom oleju w silniku!!! możliwie szybko usunąć przyczynę usterki - ostatecznością może być remont generalny.

- czarny dym - niespalona do końca ropa - nie dusić do podłogi ;-) - oczywiście wykluczyć też inne powody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Mam Meganke clasic 1.6 v8 97 rocznik i ostatnio mam z nia duze problemy a zatem po uruchomieniu silnika biały dym z wydechu, szybko wycieka mi plyn chlodniczy po 100 km nie ma plynu w zbiorniczku wyrownawczym pozatym przerywa podczas jazdy ale gdy zabraklo plynu bo sie spalil przestal przerywac :mrgreen:(raz przerywal raz nie przerywal)

Temperatura szaleje gdy jechalem dosyc szybko bo chcialem jak najszybciej zostawic samochud gdzies 120km/h temp utrzymywala sie w normie jednak gdy zwalnialem temp gwaltownie rosla.POMOCY chyba plyn dostaje sie do silnika po zatym chyba uszczelka gdzies w głowicy przepuszcza co moze jeszcze byc do naprawy ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety nie było tak pięknie. Okazało się że urwał się jeden zawór i wpadł do cylindra (masakra) musiałem wymienić cały silnik bo ten nie opłacało się naprawiać. :roll: A teraz pali się kontrolka serwis i pisze że jest uszkodzony układ wtrysku a dodatkowo kontrolka oczyszczania spalin :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

planowanie głowicy, nowa uszczelka i bedzie dobrze...

Myślisz ?? Oddalem tym Irladnczykom do naprawy koles powiedzial ze jeden z cylindrow nie dziala znaczy nie ma cisnienia mam nadzieje ze blok jest caly bo w misie olejowej nie ma bialej mazi mam nadzieje ze poszlo na glowice tylko. :-? I tak kurde bedzie mnie to kosztowac co najmniej 600euro moze wiecej cholera, ale kolesie planuja glowice takze mam nadzieje ze mi zrobia no i uszczelke wymienia chociaz teraz to moze byc bardziej zlozony problem, jak sadzicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam. Łącze sie w bólu z wszystkimi mającymi problem z płynem chłodniczym i prosze o rade co do mojego przypadku (megi 1,6 1996): Płyn wycieka ze zbiorniczka tak w jeżdzie jak i na postoju. Odkryłem plamke pod spodem na wysokości 20 cm na prawo od akumulatora. Myśle że to może być ten płyn. Na bagnecie od oleju nie ma objawów dostającego sie płynu. Z góry dzięki za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

Posiadam Megi Classic '97 1.4 eco

Sam juz nie wiem co mam robic. Na moje oko to plyn mi idzie w wydech... niby jest taka mozliwosc bo po dzwonie sroby od kolektora przebily kanal z plynem chlodzacym, ale zrobili mi to przez rozwiercenie i wkrecenie redukcji.

Jak odpalam teraz (nie ma mrozow) to niby tego dymu nie ma , tylko troszeczke tyle ze tyle, ale jak byl mroz to walil jak smok na bialo. Jak pogazuje na miejscu to az plame z tylu robi tak jakby ze spray'a psikal. Plynu ubywa... Uszczelka pod glowica robiona 4 miesiace temu. A jak wjechalem na kanal to zobaczylem ze z tluika przed ta beczka, na zlaczeniu tlumika II i III kapie woda, jak pogazuje to az tryska ale tez tyle co z aerozolu. Olej czysty... Myslicie ze to moze isc przez kolektor w tlumik i do wydechu?

Mial kto kiedys takie cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest zimno to będzie z rury leciał biały dym ze względu na różnice temperatur i z wszystkich aut wtedy się wydobywa. To że psika Ci wodą z tłumika to wina kiepskiego paliwa. Jak auto masz zimne to tym bardziej będzie kapała woda z tłumika a niżeli jak już auto przejedzie wiele km. Podczas pracy silnika z układu wydechowego wydobywa się zgromadzona na postoju wilgoć i dlatego psika woda.

moje typy znikającego płynu:

pompa wody może już być nie szczelna

wyciek płynu na przewodach

uszkodzenie chłodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje typy znikającego płynu:

pompa wody może już być nie szczelna

wyciek płynu na przewodach

uszkodzenie chłodnicy

 

Dzieki za odp ;]

 

Wyciek na przewodach juz wykluczylem, nawet moj znajomy mechanik z lublina ktory ogladal to tak na oko tez wykluczyl, z nagrzewnica tak samo.

Chlodnica mozliwa ale to by chyba troche kapalo, nie ubywa jak nie jezdze wiec nie wiem...

Pompa wydaje sie byc najbardziej prawdopodobna, dzisiaj jade na warsztat to wieczorem napisze co bylo.

Pzdr

 

[ Dodano: 2008-02-26, 18:56 ]

I wszystko jasne, bylo duzo strachu ale skonczylo sie na niczym... Wyciek na pompie wodnej, dostala luzu przez co i pasek do wymiany bo sie z jednej strony podrarł.

Pompa ok 100, wymiana 80, pasek kolo 30 a moze taniej... calosc kolo 200zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

koledzy jak zapalam moja megi 1,5dCI 2003r to z wydechu po upływie 2 - 3 sekund pojawia sie za mna dosc duza jasno niebieska chmura dymu i pozniej jest juz normalnie napiszcie czy tak ma bvc czy cos zie z nia dzieje. pozdrawiam

 

Przeniosłem do istniejącego. Zapoznaj się z postami wyżej i skorzystaj z opcji <czerwona>. Na forum piszemy polska czcionka. - lepper_pl

dodatkowo polecam: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4132&...ght=bia%B3y+dym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!