Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Benzyna czy diesel


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :!:

 

Planuje zakup kolejnego Renaulta tym razem pod lupę idzie Megane I ph II samochód ma służyć do "ciorania" Przede wszystkim ma być tani w eksploatacji i w miarę bezawaryjny :!: I tu Moje pytanie co do silnika ? Diesel czy Benzyna ? Na oku mam jednostki 1.6 2.0 ew. Diesel 1.9 Powiem tak: Auto ma się zbierać i pozwolić na dynamiczną jazdę ( głównie wyprzedanie ) Pytam o diesla nie dlatego, że teoretycznie mało pali tylko fakt posiadania przez tą jednostkę Turbiny, która daje moc od dołu obrotów. Miałem diesla w Megane II 1.9 Dci <-- Awarii było tyle ile lat ( pewnie przez mój styl jazdy ale co poradzić gdy czas goni, później był Megane III 1.6 <-- Moc powiedzmy, że przystępna ale spalanie 9-10L w mieście to jest jakieś nieporozumienie patrząć na pojemność silnika :) Obecnie jako drugie stoi w garażu Megane II ph II cabrio 2.0 w aut ale to inna bajka :)

 

Więc jak wygląda awaryjność silnika 1.9 Dti + jego osiągi oraz porównanie z silnikami benzynowymi 1.6 lub 2.0 Dodam, że w samochodzie będzie klimatyzacja o ile ma to jakieś znaczenie.

 

Pozdrawiam i życzę spokojnej Niedzieli

Rabcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie sobie odpisałeś na postawione pytania. Patrząc na auta i silniki jakie posiadałeś to Ty powinieneś jako ekspert tu występować.

Jak będziesz naciskał na gaz by wyprzedzać jak to planujesz, to niezależnie czy to będzie 1,6 czy 2,0 benzyna to jeszcze zatęsknisz do tych 9-10 litrów z M III.

Diesel 1,9 dTi, to ta sama jednostka jaką miałeś w swoim psującym się dieslu, F9Q jednak pozbawiony Common rail-a, czyli trochę bardziej dychawiczny i z mniejszą ilością koni. Za to trochę mniej skomplikowany i wymagajacy jak dCi.

Jak taka przesiadka Ci odpowiada.....

No i jeszcze wchodzisz w niższy standard wygody, niby M/S I ph II jest wygodnym autem ale kto zakosztował tych z numerkiem II raczej niechętnie do tych starszych wraca. Osobiście nikogo takiego nie znam.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane II miałem 120KM wiec i moc była :!: przesiadam się na Megane I ponieważ potrzebuje samochód do firmy za nie duże pieniądze w młodym roczniku do tego niezawodny stad pomysł na MI. Ok w takim razie odstawiamy Diesla ale nadal zostaje pytanie jaka benzynę ? Czy silnik 2.0 oferuje dużą różnicę w osiągach ? Bo spalanie pewnie większe o 2-3 litry :| i najważniejsze jak wygląda sprawa awarii w tych jednostkach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grę wchodzi hatchback albo coupe :!: nie przewiduje przewozu ładunków tym samochodem, potrzebuje go do czasu zwrócenia się inwestycji :!: w końcu czymś muszę jeździć ale nie dłużej niż 6-8 miesięcy ( później pewnie zostanie w firmie jako wół roboczy) czyli polecacie jednostkę 1.6 hmmm chyba najlepiej bedzie jak udam się na jazdy testowe i sam ocenie, a forumowiczą pozostawię opinie nt. Niezawodności :) także czekam na sugestie apropo typowych usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy ktoś z was miał przyjemność jeździć automatem w Megane I ph II ? Dokładnie przy silniku 1.6 16V ? przyznam, że mam okazaję wyrwać taką bestię za dobre pieniądze ale wcześniej chciałbym waszej opini bo samochód stoi 250 Km na północ :!: Wiem, że jest 4 biegowy bo takowy posiadam w Megane II carbio :!: generalnie " Pompy " brak zwłaszcza przy wyprzedzaniu ale tak przyjemność z jazdy mmmm. Także czekam na nawsze opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiem się co do dci i 1.6 16v:

Osobiście posiadam ten pierwszy, co do awarii typowo związanej z wtryskiem to nie miałem, auto ma na budziku już niespełna 200k km, sprowadzone z niemiec, tam cholera wie ile jeździło, tutaj niespełna 20 tysi, zawsze tankuję verve, aczkolwiek kilka razy zdarzylo się zwykłą ale to można na palcach jednej ręki policzyć, co do komfortu jazdy, ostatno zrobil się glośniejszy, drgania ale to wina poduszki silnika, ogólnie jest dużo cichszy od DTI, mam takowego w rodzinie w scenicu 1 i porównać tamten do tego to traktor, ale może przesadzam, ogólnie co do dynamiki to jest chyba dobrze, dla mnie wystarcza, aczkolwiek to tylko 102 KM więc i rewelacji niemożna wymagać.

Kolega ma 1.6 16V w coupe i powiem, że jego jedzie nie gorzej, a może nawet lepiej aczkolwiek tamta buda trochę lżejsza i nawet po założeniu LPG nic mu niezamuliło, aczkolwiek on żyłuje mocno więc dlatego tak dobrze idzie, podejrzewam że jesli ja bym też prostował obrotomierz i więcej było by podobnie, ale ja mam opory, z resztą ja jestem innym typem kierowcy i niejako po to kupiłem diesla, żeby jeżdzić w miarę wolno, bezpiecznie i przedewszystkim tanio.

Co by nie mowić na silniki dCi to jednak na pewno mało palą, w lecie nad morze wyszlo średnio 4,67, w tym jazda po autostradzie A1 a jak wiemy nie jechalem tam 90km/h, reszta trasy to i owszem, przedział 90-110km/h.

Co do automatu to mialbym pewne opory, nie chodzi o ewentualny brak dynamiki ale o koszta jej naprawy, to nie jest już nowe auto, ale z drugiej strony im prostsza konstrukcja tym może i lepiej :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!