Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czarny olej 1,5 dci


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

tekonkurencyjne , to tylko fordy .....

Auta , z którymi miałem do czynienia ( kilka) nie czerniły tak szybko oleju, w nich też po okresie gwarancji był używany mobil1 , tak jak i w meganie , w fordach co mają przebiegi ponad 200 tyś olej przy wymianach wyglądał lepiej niż w dci przy pierwszych wymianach.

Ten sam olej w fordzie po prostu starzeje się wolniej, może jest to moje subiektywne odczucie , ale takie mam i tego się będę trzymać.

Ale... , może nie nalezy w to wnikać jak wygląda olej , ważne żeby auto sie toczyło i przeszło przegląd diagnostyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do fordów to co użytkownik to inna opinia - zasadniczo podobno TDDI były do chrzanu, TDCI to już ponoć technologia OK. Z tym czernieniem trudno powiedziec dlaczego tam olej byl jasniejszy - moze moglobyc to spowodowane koniecznościa dolewania oleju pomiędzy przeglądami? Mimo wszystko uważam że jak silnik ma być czysty to olej musi być czarny :mrgreen:

- w dieslu oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśłi oczywiście TDCi .

nie zrozumiałem z tymi dolewaniami oleju ? , w fordach zjawisko mi praktycznie nie znane, natomiast w meganach które znam ( tez kilkanaście szt.) między przeglądami należy doać do 3 litrów , a olej i tak czarny.

Może jest czarny właśnie dlatego że nie trzyma na pierścieniach i sie spala , robi się szybko czarny i go ubywa,, co widac przy daniu w rurę -czarna chmura za autem .

Większośc aut , które uda mi się wyprzedzić , żegnam czarną chmurą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz rzeczy dla mnie niezrozumiałe :mrgreen:

czarna chmura? hmm.. widziałem ostatnio nową wektre z takim obłokiem z tyłu, ale meganki jeszcze nigdy... chłopaki, tu jakiś gościu chwali fordy i gani meganki..... mod team where r u? ;-)

 

[jesteśmy i upominamy o nierobieniu offtopicu ;-) - bronius]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czarny olej w dieslu to standard, jeszcze nie widziałem diesla zeby nie miał czarnego oleju, a u mnie w domu zawsze były diesle... sposób jazdy nie wpływa znacząco na kolor oleju, mam w domu dwie megany 1.5dci i jedna jest bardzo szanowana zero butowania, a druga jest cały czas butowana i oleje wyglądają tak samo po 10 tyś km, jedyne co to w tej butowanej wymieniam olej co 10 tyś tak na wszelki wypadek ;-) a w tej drugiej tak jak fabryka zaleca co 30 tyś jest w aso...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przytoczysz twarde fakty, to chętnie podyskutuję Twoja subiektywna ocena niestety nie może być traktowana jako wyznacznik który silnik jest dobry a który zły... sorry
podpisuje sie pod tym i w pelni sie zgadzam
natomiast w meganach które znam ( tez kilkanaście szt.) między przeglądami należy doać do 3 litrów , a olej i tak czarny.
moja ma na budziku 250tkm i wierz mi NIGDY nie dolewalem miedzy wymianami oleju
co widac przy daniu w rurę -czarna chmura za autem
kazdy diesel ma ta przypadlosc,chyba,ze Twoje fordy to byly benzyniaki :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no powiedzmy każdy diesel po setce dymi jak piec kaflowy, wczesniej raczej dymią delikatnie.

 

Co do dolewania - moja megii od przeglądu zrobiła 12 tysi i cały czas wyświetla 6 kresek - wiec co do tego brania oleju po 3 litry (bagnet ma między min i max 1 litr) to coś kolega kacper ostro przesadził.

 

Życze zdrowia i silników biorących jak ksiądz na tace od emeryta. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no powiedzmy każdy diesel po setce dymi jak piec kaflowy, wczesniej raczej dymią delikatnie.
i tu sie nie zgodze,troche przedmucha jak mu przycisne,ale nie dmucha jak stare diesle.Jechalem ostatnio do Poznania z kolega Gacek fm_,lecial za mna mozesz sie go spytac jak przedmu[ciach]e moje auto.Dodam tylko,ze jest zawirusowane.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dolewania - moja megii od przeglądu zrobiła 12 tysi i cały czas wyświetla 6 kresek - wiec co do tego brania oleju po 3 litry (bagnet ma między min i max 1 litr) to coś kolega kacper ostro przesadził.

Niestety , branie oleju to specjalność tego modelu dci , w ASO przy zgłoszeniu "awarii" dowiedziałem się że norma to 0,7 l/1000 km!!! , więc między przeglądami mógłbym dolewac nawet 20 litrów., a te zaledwie 3 litry to drobiazg.

Myślę że dym przy starcie właśnie jest z tego oleju.

Chyba chciałeś cytowanie zrobić. Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!