Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czarny olej 1,5 dci


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem zaniepokojony błyskawicznym "czernieniem" oleju silnikowego.

W nowym aucie ( megane 2005 1,5 dci ) był jakiś semisyntetik ELFa , po 2 wymianach na przeglądzie był wlewany ELF syntetik , sprawdzałem wkrótce po wymianie , i po 1000 km.

Po 1000 km wygląda jakby nie był wymieniony - zupełnie czarny.

Ostatnio zacząłem już próbowac z innymi producentami oleju , jest lekko lepiej , ale nie jestem zadowolony bo np. na Mobilu już po 5000 km jest zupełnie czarny.

Czy te silniki tak mają? , wcześniej jeździłem TD innej marki , i olej ciemniał systematycznie przez cały okres między wymianami , ale nie tak błyskawicznie jak w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc szczerze to nigdy nie sprawdzałem oleju w tak krótkim czasie od wymiany (1000-5000km) ale z mojej wiedzy wynika że olej w dieslu jest czarny (wynika to miedzy innymi z wyższej temperatury spalania). Wiem że przy wymianie tez byłem zaskoczony stopniem "czarności" przepracowanego oleju.Ale specjalistą nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym dieslu olej po wymianie prawie natychmiast czernieje i nie jest to wada ani oleju, ani silnika. Jeżeli przestrzegasz terminów wymiany, to niczym sie nie przejmuj tylko jeżdzij i dbaj o stan oleju. Pamietaj też o jednoczesnej wymianie filtrów oleju i powietrza. Powodzenia życzę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[CIACH!!!]

 

Niby wszystko OK , ale w TD innej marki olej ciemnieje dużo wolniej i to mnie męczy.

Jak już pisałem wcześniej mobil 1 w tym silniku też jakby ciemnieje wolniej, czy to znaczy że jest lepszy czy gorszy?

[nie cytujemy postu w całości pod którym bezpośrednio odpowiadamy] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ilośc wytwarzanej sadzy ma wpływ ilośc powietrza dostarczanego do spalania. Im mniej powietrza tym więcej sadzy. Jest to kolejny powód aby na czas wymieniać filtr powietrza. A co do różnych silników to się nad tym nie zastanawiałem, dlaczego różne TD wytwarzają różne ilości sadzy. Może konstrukcja, a może subiektywna ocena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby spalić określoną ilość paliwa potrzebna jest określona ilość tlenu - powietrza. Dci to oszczędne silniki, więc palą mało paliwa -> zużywają mało powietrza. Mało powietrza -> więcej sadzy -> olej szybciej czernieje. Mylę się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[CIACH!!!]

 

No teraz to nie moge się zgodzić z ta sadzą ( co by to nie było) . Jak mało paliwa i mało tlenu to musi być mało sadzy , bo jak spalę dużo paliwa i dużo tlenu to wtedy na pewno będzie więcej sadzy , dla mnie jest to logiczne.

Jest jeszcze kwestia czernienia oleju nie z powodu nagaru na cylindrach , ale po prostu z jego przypalania przez silnik.

[nie cytujemy postu w całości pod którym bezpośrednio odpowiadamy, to już 2 raz] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ciesz się ze czarnieje a nie martw. Oleje mające dobre własciwości myjące osady sadzy w silniku czernieją szybciej - to powinno dać do myślenia, który olej jest lepszy a który gorszy. A sadza zbiera sie zawsze w dieslach bo w wyniku spalania ropy sadza powstaje i kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

Wszystko co piszesz jest prawdą , ale dlaczego w tych silnikach powstaje tak dużo sadzy!!!

Mam doświadczenie z konkurencyjnymi turbodizlami , tak mocno i tak szybko nie "brudzą" oleju. Myślę że coś jest na rzeczy.

 

Radzę jednak zapoznać się z regulaminem forum, a że to już nie pierwszy raz, to dostajesz upomnienie w postaci czerwonego paska. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłeś jakieś badania lub pomiary zawartości sadzy? a może chociaż analizę spalin przy podobnych przebiegach? A może olej silnikowy w "konkurnecyjnych turbodizlach" nie czyścił tak dokładnie silnika z nalotów....?

Jak przytoczysz twarde fakty, to chętnie podyskutuję :mrgreen: Twoja subiektywna ocena niestety nie może być traktowana jako wyznacznik który silnik jest dobry a który zły... sorry 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak przy okazji - "konkurencyjne turbodiezle" (mniemam że chodzi o grupe VW) niestety nie powinny być traktowane jako niedościgniony wzorzec - moj brat ma tourana 2.0 TDI 140KM i jakość podzespołów i bezawaryjność silnika pozostawia wiele do zyczenia....

 

[przypominam o nierobieniu offtopicu - bronius]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!