Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośno przy 100 km\h


marcinxc24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Renault Megane z 2003 roku, problem jest tego typu jadąc około 90 - 100 km\h w aucie jest głośno.

Dzwięk przypomina sportowy wydech, którego nie posiadam, byłem przekonany że być może któryś z tłumików drga i uderza o podwozie, zajechałem

na podnośnik, i wszystko jest ok, dodam ze wydechy wyglądają dobrze, nie ma dziur, dobrze też są zawieszone więc raczej nie ma opcji żeby wibrowały i

uderzały o podwozie, łącznik elastyczny też wygląda dobrze. Ma ktoś może pomysł dlaczego tak buczy? przy 110 - 120 km\h uspokoja się powyżej znowu buczy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał mimo wszystko łącznik lub jakieś nieszczelności na wydechu. Wystarczy rozkręcić opaski wydechu i spróbować na nowo spasować. Też tak miałem, okazało się, że opaska za katalizatorem była skorodowana. Po wymianie nastała cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wątpię aby tłumik tylni miał coś do tego, u mnie jest mała dziura w nim i nic się nie dziej. Proponuję przyjrzeć się mocowaniom rury wydechowej. Tłumika końcowego nie powinno być widać spod zderzaka. U mnie trochę hałasował wydech jak poleciały mocowania.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem, mowa tylko o mocowaniach, znaczy tych zaciskach między tłumikami, trzeba bedzie zajechać jeszcze raz na podnośnik i pozaglądać, problem w tym iż mieszkam w Niemczech, a takie zajechanie i podniesienie auta sporo kosztuje:/ no ale co zrobić, te buczenie jest nie do wytrzymania czasem, jakbym miał sportowy wydech:/ radzicie te opaski odkręcic i zamocowac jeszcze raz? czy wymienić nawet jesli bedą ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie jeżeli nie miałeś nic robione z układem wydechowym to masz cały pospawany od plecionki przez kata, rurę wydechowa za katem plus tłumiki przelotowy i końcowy. Jest to całość. Sprawdź plecionkę czy nie ma tam przedmuchów, potem 2 mocowani układu wydechowego czy guma jest cała, jeżeli puściła to układ wisi na sznurkach i wydech może hałasować. Co mi także przyszło do głowy to możliwe, że osłona termiczna nad katem tłucze o niego.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej upomnień nie będzie

Tak sie składa, że dziś auto było na podnośniku i z wydechem jest wszystko ok, nie są gumy urwane czy coś w tym stylu, przedmuchów też nie ma:/ plecionka tez sie trzyma:/ nie mam już pojęcia co może byc:/

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

 

Dodano: 10 sty 2013 - 21:41

A co Panowie powiecie na taką teze jak poduszki silnika, lub łożysko? a może opona któraś lub koło, opony mają jeszcze dobry bieżnik, około 4 mm, ten dzwięk na bank dochodzi z tyłu

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hmm tak jak pisałem, może i łożysko, nie mam już sił do tego auta:/ w piątek jade na warsztat i niech coś zrobią, ewentualnie wymienie cały układ wydechowy i bede miał spokoj;)

 

Dodano: 18 sty 2013 - 14:43

Według niemieckich mechaników, okazuje się że za te buczenie odpowiedzialny jest kolektor wydechowy:/ tłumik ostatni też niedomaga, wiec poradzili wymienić ostatni tłumik dzięki czemu zwiększy sie przepustowość i coś może pomoże, jeśli nie to kolektor do wymiany:/

 

Dodano: 18 lut 2013 - 19:37

Problem rozwiązany, powodem była pęknięta guma pod silnikiem, co powodowało wibracje silnika i tłumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodano: 18 lut 2013 - 19:37

Problem rozwiązany, powodem była pęknięta guma pod silnikiem, co powodowało wibracje silnika i tłumika.

Ale jaka/która guma pod silnikiem bo mam tak samo, a mi mechanior powiedział, że kolektor jest pęknięty i dla tego buczy tak samo jak tobie przy 100km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!