Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pękający filtr paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

witam. w przeciągu 3 miesięcy dwa razy pękł mi filtr paliwa. bardzo możliwe że zbiegło się to z wymianą pompy przy progu. czy są jeszcze jakieś możliwości że filtr pęka. np jakiś zawór albo coś innego? na forum wyczytałem że komuś też już pękał filtr po wymianie pompy i szukam tylko potwierdzenia albo podpowiedzi o jakiejś innej możliwości. dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te które pękały były filtrona a teraz kupiłem Purflux FC500E i też puchnie jak się przekręca zapłon, czy jest jakaś inna możliwość niż pompa? jaką pompę najlepiej kupić żebym miał spokój? jakie w ogóle powinno być ciśnienie na wyjściu pompy?

 

Dodano: 11 sty 2013 - 16:31

a jest jakiś zawór podciśnieniowy który zwalnia ciśnienie jak jest za wysokie w układzie paliwa?

 

Dodano: 12 sty 2013 - 17:45

mam jeszcze kilka pytań. jak włączam zapłon to pompa paliwa przy progu się załącza i wydaje mi się że chodzi za długo, czasami chodzi nawet przez kilka kilometrów (słychać że pompuje paliwo przez co wytwarza ciśnienie). czy nie powinna podać paliwa do filtra i się wyłączyć? jak tak to mniej więcej ile czasu powinna pracować? i czy jest jakiś przekaźnik od tej pompy, który reguluje jej prace?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest zasilana przez przekaźnik sterowany komputerem wtrysku.

Na filtrze powinien być zawór umożliwiający powrót nadmiaru paliwa i zawór ten powinien być otwarty. Załączam opis podłączeń filtra i sprawdź czy masz tak jak w tej instrukcji. To jest opis dotyczący laguny z tym silnikiem, może u ciebie jest podobnie.

post-4670-0-74323400-1358014546_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zawór jest otwarty. czemu pompa pompuje ciśnienie cały czas? gdzie jest jakiś przekaźnik od niej który steruje jej pracą? ile czasu powinna pompować?

 

Dodano: 13 sty 2013 - 21:57

powiedzcie mi tylko czy pompa wstępna ma chodzić cały czas po przekręceniu zapłonu czy po chwili ma się wyłączać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sprawdzanie pompy opisuje dialogys:

 

"Uruchomić pompę paliwową przy użyciu przyrządu

diagnostycznego lub też przez bezpośrednie zasilanie

pompy (przy każdym włączeniu zapłonu, pompa

niskiego ciśnienia jest zasilana przez 30 sekund).

KONTROLA WYDATKU (POMPA TŁOCZĄCA)

Skontrolować wydatek pompy używając probówki z

miarką 2 000 ml. W celu uruchomienia pompy,

włączyć zapłon. Pompa jest zasilana przez 30 sekund

jeśli następuje rozruch silnika.

Zmierzony wydatek powinien się mieścić w przedziale

między 80 i 100 litrów/godzinę minimum."

 

Według mnie (to są tylko moje domysły)pompa pracuje 30 sek gdy silnik się uruchomi. Później paliwo zasysa pompa niskiego ciśnienia wbudowana w pompę wtryskową. Pompa el. ma tylko podać paliwo do filtra by go ewentualnie odpowietrzyć, zastępuje gruszkę w innych wersjach.

Przekaźnik od pompy jest pod maską w skrzynce bezpieczników i przekaźników. Który to - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt że nie z diesla, bo książka SAM NAPRAWIAM która posiadam tych nie opisuje. Poszukaj ewentualnie takiej do Ph II. Tu kawałek tego starszego wydania

post-2372-0-01855700-1358207518_thumb.jpg

Wygląda z powyższego, że jeśli jest tak samo to byłby to ten brązowy, pierwszy z lewej, wysunięty do góry na Twojej fotce.

Wydłubać i sprawdzić czy pompa zadziała, albo czy przestanie pracować.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem o działaniu pompy elektrycznej pompy odpowietrzającej i wklejam poniższy tekst:

"Cechy szczególne układu niskiego ciśnienia w silnikach wyposażonych w pompę odpowietrzającą

Pompa ta jest uruchamiana wyłącznie przy włączaniu zapłonu przez kilka sekund i podczas rozruchu."

Ciśnienie jakie wytwarza powinno zawierać się w granicach 1,5-2 bar. Gdy jest za wysokie to przyczyna tkwi w zaworze na pokrywie filtra, on reguluje to ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!