Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie - olej zniknął - nie przekracza 70 km/h - zmulony


Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj miałem przygodę która zaczęła się tak otóż samochód kompletnie nie miał mocy, gdy już się rozpędziłem do 70 bo więcej nie dał rady nagle zaczęło dymić strasznie z wydechu zatrzymałem się ale nie mogłem wyłączyć samochodu gdyż obroty nagle same się dodały do 5tys wył i wył po czym sam zgasł. Ok odpaliłem go i jade dalej też 70 nie przekracza (nie wchodzi na wysokie podczas jazdy). Jade dalej nagle znowu zgasł i tak z 3 razy pod rząd, gdy chciałem go odpalać odpalał strasznie długo i niekiedy się to nie udawało ale w końcu za którymś razem odpalił. Podczas jazdy nagle wyskoczyło żebym sprawdził ciśnienie oleju. Zatrzymałem samochód sprawdzam BAGNET a tam ZERO oleju! Szok wlałem szybko 3 litry ok ale samochód dalej muli i długo odpala. Nie wiecie o co może chodzić. Od pewnego czasu mam również błąd CHECK PARKING BREAKE, może to coś na wspólnego. Nie mam pojęcia co to może być może turbina padła ?? gdzie mógł się podziać mój cały olej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia co to może być może turbina padła ?? gdzie mógł się podziać mój cały olej ??

Silnik go skonsumował wtedy gdy wzrosły mu obroty i nie mogłeś go zgasić. Zawór odcinający dopływ paliwa został zamknięty a on sobie zasysał olej przez turbinę. Masz szczęście że się nie rozpadł i trzymał te 5000 obrotów, bez dalszego wzrostu. A może się rozkręcał ale skali w wyświetlaczu dla diesla zabrakło czynnych diod?? Przypuszczam, że będziesz musiał nowego silnika poszukać, będzie to tańsze jak naprawa.

Od pewnego czasu mam również błąd CHECK PARKING BREAKE, może to coś na wspólnego.

To inna bajka, z problemami z silnikiem nie ma nic wspólnego.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo więcej nie dał rady nagle zaczęło dymić strasznie z wydechu zatrzymałem się ale nie mogłem wyłączyć samochodu gdyż obroty nagle same się dodały do 5tys wył i wył po czym sam zgasł.

Kolego to szukaj już drugiego silnika bo ten jest kaput. Turbo zassało olej silnikowy i podawało go do silnika i silnik go spalał. Na YT jest dużo filmów gdzie nie można zgasić silnika z tego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By nim jeźdić jak jest nikt Ci nie zabrania, by jednak był tak jak należy to trzeba naprawić to co było przyczyna tego zassania oleju przez turbo. Nie sadzę byś znalazł mechanika, z naciskiem na znaczenie tego słowa, który wymieni czy zregeneruje turbinę i zamontuje ją do takiego silnika.

A by silnik był pewny to koszty będą raczej wysokie.

Zresztą podjedź do mechanika, przedstaw problem i sam zapytaj co z tym zrobić, ile to będzie kosztowało i czy nie można taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej brak w tym silniku innego miejsca poza turbiną, by olej w takiej ilości od góry, nad tłoki do cylindrów się przedostał. Pompa oleju dostarcza go ciągle do smarowania turbiny i jeśli ona się rozszczelniła, to wpychała go do komór spalania. Można się łudzić, że to tylko uszczelka pod głowicą ale wówczas olej nie zniknąłby tak szybko i zazwyczaj byłby przeciek do jednego cylindra. Po wyłączeniu zapłonu, a tym samym odcięciu paliwa, silnik zasilany olejem na jeden cylinder, nie dostałby takich obrotów.

Odma też nie bo jest umieszczona nad olejem w dole bloku, więc nie zassie oleju z miski.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawa zakończona turbina kupiona i wymieniona, wszystko wyczyszczone z oleju który zjadła stara turbina, dodatkowo wlany nowy Elf Exelium 5W40 i założony nowy filtr oleju. Jak do tej pory auto śmiga fajnie i oby tak było dalej odpukać. Przyczyna: Turbina się rozszczelniła i zassała olej.

 

P.S. za regenerowane turbo z allegro dałem 690 zł przesyłka gratis + odesłanie mojej starej turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!