Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pływak Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym się zapytać czy wie ktoś może jak wymienić pływak w zbiorniku paliwaw megance II, ponieważ mi się ostatnio urwał i nie wiem jak sie do niego dostac ;) ( Dodam jescze ze moja meganka to poj.1,4 2003 rok hatchback)

Z góry dzieki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnosisz siedzenia z tyłu, odkręcasz taką blachę i masz dostęp do zespołu pompy paliwa i pływaka. Wszystko jest dokręcone do zbiornika wielką plastikową nakrętką. Jak nigdy nie była ruszana, to może być problem z odkręceniem. Ja musiałem zespawać sobie odpowiedni "klucz" aby to odkręcić. Przed odkręcaniem odepnij kabelki i przewody paliwowe. W moim poprzednim aucie (megane II ph I) pływak odczepił się od korpusu pompy i pływał sobie po zbiorniku tylko na kabelkach, a wskaźnik pokazywał stan paliwa na zasadzie generatora liczb losowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Ja mam podobny problem ale jeszcze dokładnie nie zdiagnozowany problem. Sytuacja wygląda tak, że wskaźnik po prostu leży, rezerwy nie pokazuje kontrolka świeci się tylko podczas przekręcania kluczyka. Zaglądałem dziś pod siedzenie i już mi w oko wpadły kabelki od zasilania pompy ale i tak bym chciał wyciągnąć pompę. Czy w domu, na podwórku mogę to wyciągnąć sobie sam i nic nie uszkodzę i obadam sprawę co z tym pływakiem? OStatnio chciałem wymienić baterie w kluczyki tu mi mechanik powiedział, że jest 10 sekund na wymianę baterii. Ale co do zbiornika - jeśli coś wpadło przez wlew wielkości 15cm szerokie na 1cm (linijka drewniana) to znajdę to gdy wyciągnę pompę? Mam renie od nie dawna i się z nią oswajam powoli a duperelki trzeba porobić. Widziałem schematy tej pompy całej ale martwię się że po takim czasie mogę mieć problem by to odkręcić i nie chce nic uszkodzić. Jakie jest prawdopodobieństwo, że będę w stanie sam naprawić problem z pływakiem 'domowymi' sposobami czy jak to się popsuje to trzeba od razu wymieniać.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyciągałem swoją pod blokiem, żeby wymienić samą pompkę. Problemem było odkręcić nakrętkę, dorobiłem klucz z rury pcv i poszło choć też lekko nie było. Sam zespół pompy z pływakiem jakiś skomplikowany nie jest, poradzisz sobie. Co do linijki to nie wiem czy nie utknęła w rurze do zbiornika. Na koniec okazało się że odkręcić nakrętkę to był pikuś bo przy zakręcaniu więcej nerw straciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś nową czy gdzieś ze szrotu? Polecacie takie rzeczy szukać po 'komsach'? Nie kupie teraz innej ani nowej i zastanawiam się czy jest sens ją odkręcać jeśli nic przy niej nie zdziałam.

 

PS. Rozumiem, że jak wyciągnę tą pompę to będę widział co pływa sobie w baku? :D

Edytowane przez 9mmpoezji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompkę kupiłem nową, sam silniczek bez obudowy, pływaka itd. Jak odkręcisz to się przekonasz czy pływak OK. Widział za wiele nie będziesz bo zbiornik szeroki jest więc macanko pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmę się tym jak jutro wrócę z trasy. Powoli stwierdzam, iż Renata ma wiele tajemnic i boje się coś sam w niej robić by się nie okazało, że coś nie odpali lub będzie wielka zagadka dlaczego samochód nie pracuje tak jak powinien. Miałem sceny z baterią do pilota więc ... P/S dziś jak dolałem do baku za dziwną kwotę 40zł to wskazówka podniosła się do pierwszej kreski.. potem upadła dziwnie.. i leżała. a i tak zrobiłem sporo km i wiem, że jest jeszcze w baku coś.

Dziękuje za pomoc jutro zdam relacje co 'naprawiłem' :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!